*

Not Tubeless

• 2957
  • Zukke grote wappers jonguh!
Re: Opa Spylac repareert...
« Reactie #1200 Gepost op: 17 december 2018, 16:48:16 »
Ik voel me begeesterd door dit sterke advies en heb nu veel zin om ook iets te repareren.

Zal ik even wat komen slopen...? :angel:

*

a.b.

• 9469
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #1201 Gepost op: 17 december 2018, 17:01:28 »
 :o

Ik ben daar zelf al veel te goed in.
Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

Heintje

• 1661
« Reactie #1202 Gepost op: 17 december 2018, 17:16:03 »

En ook dit is natuurlijk een aparte combi, maar wél binnen één merk :)

En als je de houten kast van de CL-350 er af haalt past ie wat formaat betreft ook prima op de M-02.

Best grappig om te zien hoe in een relatief korte tijd (jaar of 10?) de designs veranderd zijn van vintage jaren '70 naar modern jaren '80.

De M-02 is gereviseerd (door mij, gaat t.z.t. in de verkoop) en doet 't prima, de CL-350 is ook "gereviseerd", maar heeft een probleem en draait nu proef.
Degene die de CL-350 kocht als "gereviseerd" heeft er wel een beetje een miskoop aan gehad, want a) dus niet gereviseerd, maar alleen elco's "geswapt" en niet eens allemaal en b) de set heeft nooit goed gewerkt, het rechter kanaal valt af en toe spontaan uit en krijg je dan ook niet meer terug met aan potmeters draaien of aan schakelaars schakelen, wat dus in theorie betekent dat het probleem dieper zit. Erg lastig te vinden, iets wat het af en toe niet doet. De laatste keer dat het kanaal uitviel was ik er als de kippen bij om te gaan meten, maar toen ik het deksel er af haalde (zit er hier tijdens proefdraaisessies altijd op, omdat ik liever geen gebraden of geëxplodeerde kat heb) sprong het kanaal er weer bij en was ik weer terug bij af. Grrrrr…

Het ding ondertussen een grondige beurt gegeven, nu maar eens kijken wat er gebeurt.

De versterker, neem ik aan?  :o ;D

*

minplus

• 8395
  • relax, don't do it
« Reactie #1203 Gepost op: 17 december 2018, 17:46:54 »
Mijn dag is weer goed met deze serie. :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Erg mooi duo om te zien, trouwens. :-*
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Opa S.

• 7817
  • Scheef en toch geen schaats
    • Second Life Audio
« Reactie #1204 Gepost op: 17 december 2018, 18:01:57 »

En ook dit is natuurlijk een aparte combi, maar wél binnen één merk :)

En als je de houten kast van de CL-350 er af haalt past ie wat formaat betreft ook prima op de M-02.

Best grappig om te zien hoe in een relatief korte tijd (jaar of 10?) de designs veranderd zijn van vintage jaren '70 naar modern jaren '80.

De M-02 is gereviseerd (door mij, gaat t.z.t. in de verkoop) en doet 't prima, de CL-350 is ook "gereviseerd", maar heeft een probleem en draait nu proef.
Degene die de CL-350 kocht als "gereviseerd" heeft er wel een beetje een miskoop aan gehad, want a) dus niet gereviseerd, maar alleen elco's "geswapt" en niet eens allemaal en b) de set heeft nooit goed gewerkt, het rechter kanaal valt af en toe spontaan uit en krijg je dan ook niet meer terug met aan potmeters draaien of aan schakelaars schakelen, wat dus in theorie betekent dat het probleem dieper zit. Erg lastig te vinden, iets wat het af en toe niet doet. De laatste keer dat het kanaal uitviel was ik er als de kippen bij om te gaan meten, maar toen ik het deksel er af haalde (zit er hier tijdens proefdraaisessies altijd op, omdat ik liever geen gebraden of geëxplodeerde kat heb) sprong het kanaal er weer bij en was ik weer terug bij af. Grrrrr…

Het ding ondertussen een grondige beurt gegeven, nu maar eens kijken wat er gebeurt.

De versterker, neem ik aan?  :o ;D

Da's doorsmeren wat jij bedoelt, maar dat doe ik nooit met versterkers...

;D
Homo sapiens non flatulat ad mensam / with sufficient thrust ducks fly just fine.

>(.)__ <(.)__ =(.)__ 
   (___/  (___/  (___/

*

Opa S.

• 7817
    • Second Life Audio
« Reactie #1205 Gepost op: 17 december 2018, 18:11:18 »
Maar goed dat ik die M-02 nog even grondig test, want na een tijdje en na het wisselen van voorversterker vertikte speakers A nog iets te doen. Op speakers B geen probleem, kortom, een probleem met het relais.

En dat is apart, want de relais zijn nieuw en van uitstekende kwaliteit, al tientallen van vervangen en nooit een probleem.

Maar..., deze Lux heeft van zichzelf een relais wat niet meer nieuw te krijgen is (écht niet meer...), daarom zijn er andere relais gemonteerd met een adapterprintje. Wellicht dat er daar ergens iets niet goed zit. Jammer, extra werk, maar beter hier dan bij de volgende eigenaar.

Plaatje bij het praatje;

De CL-350 heeft zich tijdens de testen perfect gedragen, wat mij betreft daarom genezen verklaard.

En de volgende aparte combi - Technics SU-A40 als voorversterker - staat ook al weer te spelen;

Homo sapiens non flatulat ad mensam / with sufficient thrust ducks fly just fine.

>(.)__ <(.)__ =(.)__ 
   (___/  (___/  (___/

*

Regenpak

• 217
  • I don't like Mondays
    • Polonaise PIC Projects
« Reactie #1206 Gepost op: 17 december 2018, 19:44:58 »
Was er nou echt niks fout in die CL-350? Heb het met een Marantz 3250 gehad dat er een hele batterij slechte torren inzat. Uiteindelijk heb ik alles (ik meen 24 stuks) vervangen door die Joepie China 2SA970/2SC2240's. Die Lux kan nooit veel zijn (geweest) want er zit zowat niks in. Veel minder als in die Marantz tenminste...

Tjerk

*

Lampje

• 7532
« Reactie #1207 Gepost op: 17 december 2018, 20:20:14 »
Ik snap van dit onderwerp nu helemaal niets meer! Zal wel aan mij liggen...
We hebben het toch over een probleem met een rechter kanaal van een Luxman VOORversterker?

Degene die de CL-350 kocht als "gereviseerd" heeft er wel een beetje een miskoop aan gehad, want a) dus niet gereviseerd, maar alleen elco's "geswapt" en niet eens allemaal en b) de set heeft nooit goed gewerkt, het rechter kanaal valt af en toe spontaan uit en krijg je dan ook niet meer terug met aan potmeters draaien of aan schakelaars schakelen, wat dus in theorie betekent dat het probleem dieper zit. Erg lastig te vinden, iets wat het af en toe niet doet.

Gaat het in ene over een rot relais voor speakers! 'Schiet mij maar lek!  :P :P :P ;D
"Opruimen....ja, het gaat lukken!"

*

ShaggyNL

• 1264
  • Rhythmisaconstantbeat
    • Flickr foto pagina
« Reactie #1208 Gepost op: 21 januari 2019, 20:21:09 »
Hey Oop, ik heb nog een Lux apparaat staan met een brommetje en een ruisje. Helaas geen schema van, alleen een gebruikershandleiding. Wil je mij daar eens mee helpen?
Luxman | JK Acoustics | Stax | Audio-Technica | Sony | Audio Physic | Yamamoto Soundcraft

*

Opa S.

• 7817
    • Second Life Audio
« Reactie #1209 Gepost op: 21 januari 2019, 21:56:59 »
Welk model is het?

>(.)__ <(.)__ =(.)__ 
   (___/  (___/  (___/

*

ShaggyNL

• 1264
  • Rhythmisaconstantbeat
    • Flickr foto pagina
« Reactie #1210 Gepost op: 21 januari 2019, 22:00:50 »
Een 5G12.
Luxman | JK Acoustics | Stax | Audio-Technica | Sony | Audio Physic | Yamamoto Soundcraft

*

Opa S.

• 7817
    • Second Life Audio
« Reactie #1211 Gepost op: 21 januari 2019, 22:05:05 »
Huh wah, da's een equalizer! Mmmm….

Brommetjes zijn elco's, ruisjes zijn transistors. In het algemeen dan hè.

Vreemd dat zo'n ding dat gedrag vertoont, weet je zeker dat 't aan dit apparaat en niet aan wat anders?

>(.)__ <(.)__ =(.)__ 
   (___/  (___/  (___/

*

ShaggyNL

• 1264
  • Rhythmisaconstantbeat
    • Flickr foto pagina
« Reactie #1212 Gepost op: 22 januari 2019, 11:12:20 »
Nee, het zit in dit apparaat. Elco's zitten er zeker in. Transistors weet ik niet zeker, dan zou ik er eens een blik in moeten werpen. Hij is wel erg mooi opgebouwd, van binnen.

*

Opa S.

• 7817
    • Second Life Audio
« Reactie #1213 Gepost op: 22 januari 2019, 11:43:04 »
Transistors zitten er zeker ook in, al was 't maar in de vorm van een IC of chip :)

Tsja, een oorzaak op afstand aangeven is speculeren, er moet aan gemeten worden om te zien waar het probleem zit.

>(.)__ <(.)__ =(.)__ 
   (___/  (___/  (___/

*

ShaggyNL

• 1264
  • Rhythmisaconstantbeat
    • Flickr foto pagina
« Reactie #1214 Gepost op: 22 januari 2019, 23:32:16 »
Snap ik. Daarom wil ik d'r eens mee langs komen. Vandaar de vraag of je er aan überhaupt aan wil beginnen.

Maar ben je zelf nog met wat bezig geweest, vandaag? (uit de voorraad)