*

Opa S.

• 8093
  • Scheef en toch geen schaats
Re: Opa Spylac repareert...
« Reactie #1455 Gepost op: 3 mei 2019, 11:53:11 »
Ondanks de gedaantewisseling blijf ik in het geval dat het nodig is en kan, gewoon naar overeendveen rijden :)

Ja, die eend is echt niet weg hoor, alleen nu even op vakantie.

;D
Proper stupidity is fascinating.

Ricky Gervais

*

Opa S.

• 8093
« Reactie #1456 Gepost op: 3 mei 2019, 12:07:15 »
Commentaren dat je niet voor de juiste caps bent gegaan, of waarom je ze überhaupt vervangen hebt.. andere transistoren.. ja dan is de ziel uit het apparaat. enz enz..

… Zeer respectabel werk hier, zelf ben ik er mee gestopt om dit voor mensen te doen.

Die commentaren trek ik me bijzonder weinig van aan. Als je mijn caps niet goed/mooi/fijn/gewenst vindt, prima, ik zit niet om werk verlegen, ga naar iemand die je ter wille is.

Ik heb via marktplaats ook wel eens reacties gekregen van kansloze treurwilgen op een gereviseerde versterker die ik aanbood met inderdaad boodschappen als dat het apparaat nu echt om zeep was, wánt ik had transistors vervangen én vroeger was alles beter, dús wat je nu koopt is rommel, dús ik ben een charlatan. Get a life...

Je moet wel erg bij moeders onder de plak zitten dat je je frustratie op die manier gaat botvieren, nota bene reagerend op een advertentie, wat denk je daar mee te bereiken? Wees dan een vent en val me bijvoorbeeld hier aan. Of nog beter, verschuil je niet achter een anoniem marktplaats account, beetje laf, niet?

Gelukkig heb ik op mp 60 positieve waarderingen (59 vijf sterren, 1 vier ster en die laatste had zelfs minder mogen zijn, want toen had ik per abuis een steekje laten vallen), één azijnpisser maakt nog geen zomer!  ;D

Jammer dat jij het niet meer doet thanatos, maar ik begrijp 't prima, het is bijna liefdewerk-oud papier en als je dan ook nog stank voor dank krijgt...

Ricky Gervais

*

Opa S.

• 8093
« Reactie #1457 Gepost op: 3 mei 2019, 12:37:02 »
Ah, dat was toch een mooie 8000e post  ;D

Ricky Gervais

*

Opa S.

• 8093
« Reactie #1458 Gepost op: 3 mei 2019, 12:48:57 »
Om nog even terug te komen op die H/K en de firma die het ding "generalüberhohlt" zou moeten hebben; in hun webshop bieden ze dit aan; https://www.on-off-hifi.de/446-0-Tuning.html.

Daar zit genoeg vaag spul tussen om me gelijk flink te laten twijfelen aan het gehalte "generalüberhohlt" van de door hen behandelde apparaten...

Ricky Gervais

« Reactie #1459 Gepost op: 3 mei 2019, 13:00:37 »
Die grotere audiozaken die revisies uitvoeren zou ik sowieso nooit aanbevelen. Groot risico dat zij baggere low-ESR 105*C chinese elco's overal er in proppen die ze in grote partijen hebben opgekocht.
nͫٴiͤٴcͫٴeͤ੮Һ૯ ცɿ૭ ૭คעٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴ ٴٴٴ

*

thanatos

• 1811
  • Cum non tum age
« Reactie #1460 Gepost op: 3 mei 2019, 13:05:22 »
Ah, dat was toch een mooie 8000e post  ;D

;D ;D
DIY Tannoy 15" DMT II - Schiit Yggdrasil A2- Mac Mini i7 - Audio Research lampjes

*

S.B.Marantz

• 23524
  • CLASSIC MARANTZ POWER! There can be only one...
« Reactie #1461 Gepost op: 3 mei 2019, 13:54:53 »
Prof tegenweurdig?  ;D ;)

*

Opa S.

• 8093
« Reactie #1462 Gepost op: 3 mei 2019, 13:58:23 »
Om domheid te bestrijden gaat geen golf te hoog!

Ricky Gervais

*

Nicolas

• 18508
  • The more ambitious home installation
« Reactie #1463 Gepost op: 4 mei 2019, 20:52:54 »
maar de zevende golf is de hoogste en de wijzen waren met zeven, dus ik zou toch eerder opletten voor de lage golfjes hoor. Ooit al eens een verlaagd Golfje gezien met een hoog IQ in?

1 2 3 4 5 6 7 8

*

richard

• 4031
« Reactie #1464 Gepost op: 6 mei 2019, 22:24:41 »
Die Aaron No. 4's zien er overigens van binnen zo uit;

Velleman kitjes en met kroonsteentjes! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Staan die diodes van de bruggelijkrichter in parallel? Ik dacht dat dit eigenlijk niet gewenst is/nauwelijks zin heeft.
Genoeg is beter.

*

Regenpak

• 340
  • I don't like Mondays
    • Polonaise PIC Projects
« Reactie #1465 Gepost op: 7 mei 2019, 06:54:11 »
Waarom niet? De stroom die ze aankunnen zal bijna verdubbelen. Niet helemaal omdat ze niet helemaal gelijk zullen zijn dus ééntje zal eerder aan z'n tax zitten dan de andere. De voorwaarste spanning gaat weliswaar vrij steil omhoog met de stroom maar loopt niet verticaal. De verdeling over beide diodes zal vrij goed gaan. Maar netjes is het niet...

Tjerk

« Reactie #1466 Gepost op: 7 mei 2019, 10:35:11 »
Het is zeker niet volgens 'het boekje'.
Ik heb het meermaals meegemaak dat een dergelijke 'oplossing' leidde tot volle sluiting in 1 van de dioden, met als gevolg het klappen van de daaropvolgende bufferelco's en eventueel de erop volgende stabilisatorschakeling.
Ook in SMPS-en komt dit voor (oa Philips TV en DVD) en het gaat vrij regelmatig stuk.

*

Regenpak

• 340
  • I don't like Mondays
    • Polonaise PIC Projects
« Reactie #1467 Gepost op: 7 mei 2019, 11:08:50 »
Watze natuurlijk hadden moeten doen is twee bruggen maken die de beide versterkers met hun eigen elco's van stroom voorzien. Nu staat alles parallel en hoewel daar ook wel weer wat voor te zeggen is is dat voor de kanaalscheiding wel suboptimaal. Hoewel het bij een brugschakeling ook weer geen fluit uitmaakt dus wat dat aangaat...

Tjerk