*

jpio

• 4400
  • dik tevreden met dunne vliezen
Re: Opa Spylac repareert...
« Reactie #765 Gepost op: 13 april 2018, 10:02:29 »
24 uur laten staan want dan vermengen de div. smaakjes zich beter. De consistentie van het gerecht wordt er alleen maar beter door. :)
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

Opa S.

• 7332
  • Scheef en toch geen schaats
    • Second Life Audio
« Reactie #766 Gepost op: 13 april 2018, 10:23:03 »
niet echt groen he , of worden deze bakjes her gebruikt

Jazeker, kunststof wordt hier om de twee weken opgehaald. Niet iedereen doet daar aan mee, maar ik heb er netjes een aparte afvalbak voor. Alles voor het milieu h!
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

Opa S.

• 7332
    • Second Life Audio
« Reactie #767 Gepost op: 13 april 2018, 10:23:20 »
24 uur laten staan want dan vermengen de div. smaakjes zich beter. De consistentie van het gerecht wordt er alleen maar beter door. :)

Bedankt voor de tip!
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

jpio

• 4400
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #768 Gepost op: 13 april 2018, 10:40:45 »
Tja  met een dinnetje die wauws is van masterchef australie en soortgelijke programma's krijg je dit soort dogmatische uitspraken maar ook relevante kennis ;D
Zonder gekheid.. ik eet er niet slechter door, verre van dat zelfs.
Kon ze vroeger water nog laten aanbranden.. die tijden zijn echt wel voorbij
Wat ze nu allemaal weet te kokkerellen.. manoman.. en zonder allerlei troepies erin :)
« Laatst bewerkt op: 13 april 2018, 11:37:06 door jpio »
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

geerd

• 5499
  • scheun ja
« Reactie #769 Gepost op: 13 april 2018, 11:35:28 »
pas wel op met vis en kip die zijn snel bedorven dus alleen verwerken op en met schoon gereedschap en niet te warm
les is more

*

groovy.

• 11614
  • Old school audio.
« Reactie #770 Gepost op: 13 april 2018, 13:11:00 »
Hoe heter hoe beter zei de man de zich verslikte in een hete peper ;D
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Micro-Seiki cf1. Acoustical 2800 All Balance. Lenco b51 Burn & Jones Super. Luxman l507s. Luxman t-550v. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404 Jerry mod.  Cabasse Prao. Rodec sm200.

Focus on the good.

*

hrcc

• 655
« Reactie #771 Gepost op: 13 april 2018, 15:11:10 »
Niet te warm ?
Wanneer heb je niet goed opgepast en is het te warm ?

vriendelijke groet,
cees

luistert allen naar fip radio: jazz en wijde omstreken !

*

Opa S.

• 7332
    • Second Life Audio
« Reactie #772 Gepost op: 17 april 2018, 18:35:22 »
Vandaag de tijd genomen om twee al wat langer lopende projecten af te ronden, ze stonden al weer een tijdje.

Om te beginnen de eindversterkerunits van de Yamaha CA-1000 II weer gemonteerd, waarmee feitelijk het technische revisiewerk aan deze versterker klaar was.

Altijd vreselijk spannend als je het ding voor de eerste keer opvuurt, vooral als er zo ontzettend veel werk in heeft gezeten als in deze.

Doet ie 't of doet ie 't niet...

Nee dus.

Maar geen enge kortsluitingen en dat is al heel erg goed nieuws.

Eerst maar eens de ruststroominstellingen gecontroleerd, vier stuks, twee voor normaal bedrijf en twee voor klasse A gebruik.

Van de normale was n ruststroom veel te hoog, bij het indraaien van de potmeter om dat weer correct in te stellen op bepaald moment....

KLIK!

YES! Hij doet 't!!!

Pfoe..., toch best wel een opluchting, want ik had weinig zin om het halve ding weer uit elkaar te moeten halen om ergens een lullige fout uit te halen. Niet nodig dus, fijn.

Dit is 'm;

Dat was dus gelijk de juiste stemming om dat andere project af te ronden, een Luxman M-02 eindversterker. Die stond ook al een tijdje, met name omdat ik een oplossing zocht voor het plaatsen van nieuwe speakerrelais, het originele model relais is unobtainium en de enige goede mogelijkheid om dat op te lossen is met een ander model relais geplaatst op een adapterboardje. Na veel zoekwerk vond ik uiteindelijk in Duitsland een hobbyist die die dingen ooit een keer had gemaakt en voor een paar tientjes stuurde hij me er wat op.

Daarmee kon ook deze revisie afgerond worden.

Ook hier het spannende eerste keer opvuren en ook deze Luxman deed het niet. Dezelfde procedure gevolgd als bij de Yamaha en...

KLIK!

Yes! Hij doet 't!

Cool, fijn als 't een beetje meezit allemaal (gister en eergister zat het niet echt mee, dus 't was wel enigszins welkom).

Hier de Luxman in testopstelling;

En toen had ik er dus twee. Ik laat hem nu even wat uurtjes proefdraaien en als dat allemaal goed is gegaan ga ik er twee in BTL laten draaien.
Zal niet spectaculair anders klinken, maar s wel cool dat 't kan. Wel een puist vermogen, van 140 Watt bij 8 ohm in stereo naar 300 Watt in BTL bedrijf. Dat wordt even flink truttenschudden!

>(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

groovy.

• 11614
  • Old school audio.
« Reactie #773 Gepost op: 17 april 2018, 18:48:02 »
Ah mooie luxmannen om te biampen.
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Micro-Seiki cf1. Acoustical 2800 All Balance. Lenco b51 Burn & Jones Super. Luxman l507s. Luxman t-550v. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404 Jerry mod.  Cabasse Prao. Rodec sm200.

Focus on the good.

*

Opa S.

• 7332
    • Second Life Audio
« Reactie #774 Gepost op: 17 april 2018, 18:54:10 »
Bi-amping is wat anders h, dan gebruik je twee gelijke versterkers die apart hoog en laag aansturen van de luidsprekers.

BTL (bridge tied load) is het principe waarbij je een stereoversterker omtovert in een monoversterker met het meer dan dubbele vermogen.

Bi-amping kan met elke versterker, bridgen alleen als de versterker daar ook voor ontworpen is. De Luxman M-02 is dat. De Technics SE-9060 bijvoorbeeld ook en zo zullen er nog wel de nodige zijn.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

groovy.

• 11614
  • Old school audio.
« Reactie #775 Gepost op: 17 april 2018, 19:16:30 »
Ok,ik weet dat dat kan, ik kende alleen de afkorting niet.

Focus on the good.

*

Heintje

• 1521
« Reactie #776 Gepost op: 17 april 2018, 20:02:32 »
... ook wel "Bridgen" van eindversterkers genoemd ... (geen grapje)

*

minplus

• 7952
  • relax, don't do it
« Reactie #777 Gepost op: 17 april 2018, 21:25:32 »
Ziet er fraai uit, die Luxman-set.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

dimitri

• 1271
  • dd t vek punk!
« Reactie #778 Gepost op: 18 april 2018, 09:59:23 »
Mooie bakken die Luxman M-02's.
Lenco L75                  | SME3009 imp.      | Denon DL-304
Cinemag 3440-A SUT
Pioneer SX-5560
Tannoy Arden mk.1

*

Opa S.

• 7332
    • Second Life Audio
« Reactie #779 Gepost op: 18 april 2018, 15:29:35 »
Ze zien er zo lief uit, maar dit is geen katje om zonder handschoenen aan te pakken, Sony was tamelijk eigenwijs in bepaalde opzichten (en dan is 't nog niet eens een VFET!);

>(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/