Re: Opa Spylac repareert...
« Reactie #1335 Gepost op: 10 februari 2019, 20:13:06 »
Goede dingen die Harmans, zijn deze made in USA of Japan?

Ik heb vandaag een Technics VX800 gehaald voor de heb en er is ook SL-PS900 naar mij onderweg.

Heb je een tip voor een koelblokje voor die 4 beruchte servo transistoren die zo loeiheet worden in dit model?
Alle solderingen eromheen waren krokant dus netjes doorgesoldeerd en alle caps rondom vervangen maar die torren blijven "burning hot". Ik heb een standaard U-vormig TO220 koelblok geprobeerd maar helaas, er zitten te veel componenten omheen.
« Laatst bewerkt op: 10 februari 2019, 20:18:56 door J.B.L »

*

ShaggyNL

• 1338
  • Rhythmisaconstantbeat
    • Flickr foto pagina
« Reactie #1336 Gepost op: 10 februari 2019, 20:18:57 »
Ah, mooi dat je iets vind waar je spijt van had dat 'ie weg was. Ik ken de versterker niet, maar je zal er wel een goede reden voor hebben om hem weer in je bezig te hebben.

Moet er nu dan ook een T60 bij, of houd je het wat dat betreft bij de Technics'jes?
Luxman | JK Acoustics | Stax | Audio-Technica | Sony | Audio Physic | Yamamoto Soundcraft

*

Opa S.

• 8282
  • Scheef en toch geen schaats
« Reactie #1337 Gepost op: 10 februari 2019, 21:58:18 »
Goede dingen die Harmans, zijn deze made in USA of Japan?

Ik heb vandaag een Technics VX800 gehaald voor de heb en er is ook SL-PS900 naar mij onderweg.

Heb je een tip voor een koelblokje voor die 4 beruchte servo transistoren die zo loeiheet worden in dit model?
Alle solderingen eromheen waren krokant dus netjes doorgesoldeerd en alle caps rondom vervangen maar die torren blijven "burning hot". Ik heb een standaard U-vormig TO220 koelblok geprobeerd maar helaas, er zitten te veel componenten omheen.

Wat vind je hier van? https://www.hifiengine.com/gallery/images/solving-heatproblems-at-q651-q654-in-a-technics-su-vx800.shtml-0 Ik vind het wel creatief :)

Die H/K's zijn Japans. Dit hadden de Amerikanen nooit zo kunnen bouwen :)
Proper stupidity is fascinating.

Ricky Gervais

*

Opa S.

• 8282
« Reactie #1338 Gepost op: 10 februari 2019, 22:08:14 »
Ah, mooi dat je iets vind waar je spijt van had dat 'ie weg was. Ik ken de versterker niet, maar je zal er wel een goede reden voor hebben om hem weer in je bezig te hebben.

Moet er nu dan ook een T60 bij, of houd je het wat dat betreft bij de Technics'jes?

Een gevoelskwestie met name. En ik vind het gewoon een mooi ding, mooi opgebouwd ook.

Laatst had ik een model lager (655 Vxi) op de werkbank en dat vond ik ook al een onwijs mooi en goed klinkend ding. Ik ben niet echt het type van de enorme klankverschillen tussen versterkers, maar soms heb je 't gevoel dat het ding net even beter is afgestemd op jouw persoonlijke voorkeur, zo ook in dit geval. Kan verbeelding zijn hoor, maar wat maakt dat uit, het voelt wel zo :)

Een T60 hoeft er dan niet per se weer bij, ik ben niet super merktrouw, veel meer trouw aan apparaten die ik echt mooi vind en binnen het Japanse kan dat een hoop zijn. Maar ik zou er ook zo een Jobo Acoustical 3100 bij kunnen zetten. En dat ga ik misschien ook wel eens doen in de toekomst, maar ik moet eerst weer eens wat plek hebben :)

Ricky Gervais

« Reactie #1339 Gepost op: 11 februari 2019, 10:08:17 »
Ik had 'm gezien maar dat lijkt mij niet verantwoord, de PCB heeft daar heel veel ventilatiegaten (ze wisten dondersgoed dat deze torren erg heet gaan worden) en als je dat ding ooit vervoert/opstuurt zit er zo een printbreuk in, dunne 'boombox' PCB's.

*

Opa S.

• 8282
« Reactie #1340 Gepost op: 11 februari 2019, 10:13:08 »
Ik zou me er niet te veel zorgen over maken.

Hoe oud is dat ding ondertussen, iets van 30 jaar?

Dan heeft ie 't ook heel lang volgehouden met de originele montage.

Als je nu elco's hebt vervangen en alle soldeerverbindingen opnieuw gemaakt hebt (en dat is dan nu waarschijnlijk een stukje beter dan toen het de fabriek verliet!) zou het zo weer 30 jaar mee moeten kunnen gaan. En da's een stukje langer dan de garantie die je op een nieuw apparaat krijgt  ;D

Ricky Gervais

« Reactie #1341 Gepost op: 11 februari 2019, 10:45:20 »
ik zoek iemand die mijn bryston 0,4b voorversterker en 2blp ev kan reviseren. kan dit door u gedaan worden? ad

« Reactie #1342 Gepost op: 11 februari 2019, 10:55:10 »
Ik zou me er niet te veel zorgen over maken.

Hoe oud is dat ding ondertussen, iets van 30 jaar?

Dan heeft ie 't ook heel lang volgehouden met de originele montage.

Als je nu elco's hebt vervangen en alle soldeerverbindingen opnieuw gemaakt hebt (en dat is dan nu waarschijnlijk een stukje beter dan toen het de fabriek verliet!) zou het zo weer 30 jaar mee moeten kunnen gaan. En da's een stukje langer dan de garantie die je op een nieuw apparaat krijgt  ;D

Dat is natuurlijk ook zo. Printplaat is verder allemaal keurig hersteld alleen Technics gebruikte toen een beroerd materiaal dat gigantisch verkleurt als het warm wordt waardoor het 'dramatisch' eruitziet.  ;D

*

Opa S.

• 8282
« Reactie #1343 Gepost op: 11 februari 2019, 13:32:54 »
ik zoek iemand die mijn bryston 0,4b voorversterker en 2blp ev kan reviseren. kan dit door u gedaan worden? ad

Reeds per PM beantwoord :)

Ricky Gervais

*

Opa S.

• 8282
« Reactie #1344 Gepost op: 11 februari 2019, 13:33:33 »
Dat is natuurlijk ook zo. Printplaat is verder allemaal keurig hersteld alleen Technics gebruikte toen een beroerd materiaal dat gigantisch verkleurt als het warm wordt waardoor het 'dramatisch' eruitziet.  ;D

Niet alleen Technics hoor :)

Ricky Gervais

*

Opa S.

• 8282
« Reactie #1345 Gepost op: 20 februari 2019, 12:38:01 »
Jaja, vreemde combi's zijn we goed in, te huize Opa S.

Pioneer C-21 voorversterker op de eindtrap van een Sansui AU-5900. Klinkt helemaal goed!

Ricky Gervais

*

Opa S.

• 8282
« Reactie #1346 Gepost op: 20 februari 2019, 15:29:46 »
Ach, kijk nu toch, wat lief!

Je bent even om een boodschap, en hup, jawel hoor, ze hebben gejongd!

De kleine lijkt wel behoorlijk op mama zeg! En ook gelijk al zo fors!

Ricky Gervais

*

Heintje

• 1703
« Reactie #1347 Gepost op: 20 februari 2019, 17:34:16 »
Een gemengd huwelijk zo te zien ...  :o

*

jpio

• 4650
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #1348 Gepost op: 20 februari 2019, 17:41:28 »
;D
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, HK cdspeler, Nakamichi deck, Philips 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

Opa S.

• 8282
« Reactie #1349 Gepost op: 20 februari 2019, 18:28:45 »
Duo Penotti, zou mijn voormalige zakenpartner zeggen.

Ricky Gervais