Platenspeler geluid i.c.m. HEOS luidsprekers (AUX)
« Gepost op: 28 maart 2017, 11:26:52 »
Ik heb een vintage platenspeler (Technics) via een voorversterker en Jack - Tulp kabel met AUX uitgang aangesloten op één HEOS 1 luidspreker.  Hierdoor komt geluid ook op de tweede HEOS luidspreker en het geeft dus beide geluid -  dit werkt.

Het probleem is alleen dat er ook geluid uit de platenspeler  blijft doorspelen, met een vertraging op de luidsprekers.

Ik hoor dus 2 tonen door elkaar:
 - vanuit de platenspeler (zachtjes)
- vanuit de beide HEOS 1 luidsprekers.

Detail: als ik 1 Heos luidspreker uitschakel (degene die niet met de AUX verbonden is) dat het geluid uit de platenspeler dan niet meer hoorbaar is. Echter wil ik het geluid wel over 2 HEOS luidsprekers horen.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

*

Be tweeter

• 9378
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
Re: Platenspeler geluid i.c.m. HEOS luidsprekers (AUX)
« Reactie #1 Gepost op: 28 maart 2017, 13:27:06 »
Komt het geluid uit een luidspreker van de Technics of is het element in de groef hoorbaar?
Aan het laatste is niets te doen, sommige elementjes maken meer herrie dan anderen en de HEOS achtigen hebben meestal een kleine vertraging in de doorgifte.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

« Reactie #2 Gepost op: 28 maart 2017, 16:27:47 »
Komt het geluid uit een luidspreker van de Technics of is het element in de groef hoorbaar?
Aan het laatste is niets te doen, sommige elementjes maken meer herrie dan anderen en de HEOS achtigen hebben meestal een kleine vertraging in de doorgifte.

Het geluid komt voor mijn gevoel ui een luidspreker van de Technics (SL19001).
het stopt ook als ik de tweede luidspreker uitzet en de luidspreker HEOS waar de aux kabel mee is aangesloten gewoon aan in laat.

*

Be tweeter

• 9378
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #3 Gepost op: 29 maart 2017, 15:41:39 »
Het geluid komt ergens uit of niet. Je gevoel is daar niet bij nodig maar je oren ( eventueel van dichtbij).
Wat voor Technics was het precies en hoe kunnen daar zowel speakers als een phono-pre op aangesloten zitten.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

« Reactie #4 Gepost op: 1 april 2017, 17:39:00 »
Het geluid komt ergens uit of niet. Je gevoel is daar niet bij nodig maar je oren ( eventueel van dichtbij).
Wat voor Technics was het precies en hoe kunnen daar zowel speakers als een phono-pre op aangesloten zitten.

Technichs S:-1900 - geluid komt echt duidelijk uit het element...
Platenspeler is aangesloten op voorversterker.

*

Alex

• 3134
  • HiFi virus besmet sinds 1978
« Reactie #5 Gepost op: 5 september 2017, 21:53:01 »

Technichs S:-1900 - geluid komt echt duidelijk uit het element...
Platenspeler is aangesloten op voorversterker.

je hoort dus het mechaniche geluid vanaf de draaitafel/naald/plaatcontact, en daarnaast met een vertraging, het geluid uit de HEOS-1's
die vertraging (Latency)  komt door de electronische analoog/digital conversie.

Is hier iets aan te doen.... euh nee , of je moet de draaitafel wat verder weg " uit het gehoor" plaatsen ....
*)  Success is getting what you want. Happiness is liking what you get.

VPI Scout - Grado Platinum wood
 Kenwood L-1000c/L1000m
 KEF R105/3
 Sony DVP-9000es
 Sony CDP-920Q
 Sonos Connect & RDAC
 Apple Airport Expres
 Sony STR-DA50es + KEF KTH2005

+ MicroSeiki / JBE / VPI / Technics / D