*

Roots

• 1473
  • I am Krelled
Re: Translator Reference revisie projectje
« Reactie #15 Gepost op: 2 april 2017, 18:16:50 »
Zal een kostbare upgrade worden als je alle alcaps wil vervangen voor audiofiele condensators.

Vroeger was dat heel normaal volgen mij een mkp voor het hoog en de rest elcap....Schroef maar eens een B&W open uit die tijd.
Maar zelfs nu nog, Dynaudio daar schrik je van als je het filter ziet.

http://www.translator-info.nl/reference.html
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

Be tweeter

• 9324
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #16 Gepost op: 2 april 2017, 21:43:58 »
De luister-ervaringen blijken positief uit te vallen dus waarom schrikken? Wanneer er bijvoorbeeld een serieweerstand in het filter dient te komen heeft een C met minimale ESR weinig zin.

We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

« Reactie #17 Gepost op: 3 april 2017, 20:12:19 »
Kleine update,
Vandaag aan het solderen gegaan. De terminals zijn binnen gekomen en ik heb wat spul besteld bij loudspeakerfreaks.

De Supra kabels vervangen door Translator The White connection. Dit heb ik gedaan omdat ik de kabels aan de korte kan vond. Tevens is de kabel van iets betere kwaliteit.

Terminals via ebay besteld voor een prikkie. Bij de oude schroefklemmen paste max 0,75mm draad door het gat. Nu max 4mm.

Reference 3A Adagio Audiophile Serie, I.Q. 5180AT, Translator Reference, Luxman M-383 poweramp, Luxman C-383 preamp, Marantz DV-17, Sansui SR-222mkV met een Goldring AC500.

« Reactie #18 Gepost op: 14 april 2017, 17:49:07 »
Vandaag de condensatoren ontvangen via Falcon Acoustics, hebben ze de verkeerde opgestuurd.. ::)
Ik heb tegen een meerprijs de 2% tolerantie uitgekozen. En ze sturen me gewoon de 10% versie op...

Kan ik weer wachten.. Of het verschil in prijs terug of een nieuwe juiste set opgestuurd zonder bijkomende kosten.
Reference 3A Adagio Audiophile Serie, I.Q. 5180AT, Translator Reference, Luxman M-383 poweramp, Luxman C-383 preamp, Marantz DV-17, Sansui SR-222mkV met een Goldring AC500.

*

i2Paq

• 2952
  • Beleving is puur persoonlijk
« Reactie #19 Gepost op: 14 april 2017, 18:31:19 »
Ik zou wachten of de juiste.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

*

KT88

• 27796
  • Audiodidact
« Reactie #20 Gepost op: 14 april 2017, 19:04:11 »
Kan het zijn dat ze uit een partij 10% de dichtstbijzijnde waarden hebben gekozen?

1%-condensatoren, en zéker elco's, zijn knetterduur en bij elco's is het vergeefse hoop dat ze de exacte capaciteit behouden.
Dat is ook niet zo heel belangrijk in deze toepassing.
Mensen zijn soms al geschokt door wat ik zég.
Ze zouden eens moeten weten wat ik dénk.....

« Reactie #21 Gepost op: 14 april 2017, 21:03:17 »

Blijkbaar klopt het gewoon..

« Reactie #22 Gepost op: 15 april 2017, 11:00:27 »
Ik zit met nog een vraag, kan ik de D52 zonder filteraanpassing uitwisselen met een setje D54? Waar moet ik bij de T/S parameters op letten?
Datasheets:
http://www.gattiweb.com/images/dynaudio/d-52_data.pdf
http://www.gattiweb.com/images/dynaudio/D5406.pdf

De D52 heeft een lagere gevoelligheid nl. 92 dB vs 96 van de D54. Voor de rest komen de meeste specs wel overeen.
« Laatst bewerkt op: 15 april 2017, 11:04:24 door Technics »

*

abovemidpoint

• 625
  • Hoe lang moet je ervoor werken?
« Reactie #23 Gepost op: 21 april 2017, 23:05:52 »
Dat zijn mooie luidsprekers! Koen K. heeft ook een tijdje met een paartje gespeeld. Ik meen me te herinneren dat hij er heel enthousiast over was en dat wil wat zeggen in zijn geval.

Tja ik heb er ook een jaar of vier naar geluisterd, daarna werden het vliezen, acoustats.  Heb ergens gelezen dat Hans Baan nog steeds advies geeft, ondanks dat hij nu andere werkzaamheden heeft.
EAR vv Krell KSA 50, Avid Diva I met een Shure 97 en een Denon 301, Lumin D1, Carvers , Sony CDP-X3000ES, B77, + Audio Innovations 500 met Monitor Audio Silver line

*

KT88

• 27796
  • Audiodidact
« Reactie #24 Gepost op: 21 april 2017, 23:34:47 »
Hans Baan is vorig jaar overleden ....
Mensen zijn soms al geschokt door wat ik zég.
Ze zouden eens moeten weten wat ik dénk.....

*

abovemidpoint

• 625
« Reactie #25 Gepost op: 21 april 2017, 23:54:10 »
................, veel te jong.
EAR vv Krell KSA 50, Avid Diva I met een Shure 97 en een Denon 301, Lumin D1, Carvers , Sony CDP-X3000ES, B77, + Audio Innovations 500 met Monitor Audio Silver line

*

.....

• 2709
« Reactie #26 Gepost op: 22 april 2017, 00:13:41 »
................, veel te jong.

En Spido,Spodie what ever..... Klaas Veenstra, minder geliefd geloof ik...maar zijn passie was enorm groot.
En ''spaekerscorner'' in HVT, jaren tachtig, vond ik altijd leuk.

*

Roots

• 1473
  • I am Krelled
« Reactie #27 Gepost op: 22 april 2017, 00:26:10 »
Ja jammer héh, allemaal bij elkaar heel veel kennis..en passie verloren in een korte tijd.
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

Koen K

• 8741
    • Klarde und Happers
« Reactie #28 Gepost op: 22 april 2017, 08:52:00 »
Dat zijn mooie luidsprekers! Koen K. heeft ook een tijdje met een paartje gespeeld. Ik meen me te herinneren dat hij er heel enthousiast over was en dat wil wat zeggen in zijn geval.

Ja, dat waren mooie luidsprekers, die Translator Reference. De laatste speakers die ik had voordat ik aan het zelfbouwen begon.

Bizar weinig componenten voor een vierweg setup. (6 dB/oct. kennelijk).
Dat kan, in combinatie met hard draaien (met een kleine versterker) wel eens de oorzaak van de defecte units zijn geweest.

Ik meen gelezen te hebben dat alle filters van Translator 6 db/oct zijn.

Inderdaad helemaal eerste orde gefilterd, maar met een vierweg als deze (met drie mooie domedrivers en een niet al te grote woofer) kan dat ook wel. Mij staat van deze speakers overigens niet bij dat ze een kinderachtige belastbaarheid hadden.

Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge.  ~ Charles Darwin
The first principle is that you must not fool yourself — and you are the easiest person to fool.  ~ Richard Feynman

*

abovemidpoint

• 625
« Reactie #29 Gepost op: 22 april 2017, 21:08:17 »
Mij staat van deze speakers overigens niet bij dat ze een kinderachtige belastbaarheid hadden.
[/quote]

Bij Hans Baan ging het om de muziek, felle uithalen van operazangers moest perfect zijn.

Het impedantieverloop stelde nogal eisen aan de versterker, van 3 tot bijna 30 ohm als ik het me goed herinner. Een kleine Quad kon hem niet de baas. Ik heb er uiteindelijk een Luxman M2 (150Watt) voor gekocht. Onder de bezielende leiding van de bij velen bekende Hans Pol. Waar blijft de tijd.