*

Jerryl

• *
  • 31
  • Reggae is my heart, Reggae is my soul!
Re: dubbele radio (din1 + din2) + versterker + samenvoegen van geluid
« Reactie #15 Gepost op: 4 mei 2017, 12:15:52 »
Als die twee achter speakers per kanaal parallel aangesloten staan krijg je per kanaal een belasting van 2 ohm. Ik denk niet dat jouw radio dat erg fijn vind. Je zou de speakers eventueel in serie kunnen aansluiten maar mijn advies is gewoon één speaker per kanaal gebruiken.
One good thing about music, when it hits you, you feel no pain!

« Reactie #16 Gepost op: 8 mei 2017, 12:02:53 »
Precies. En wat je hiermee weet. Simpel gezegd kun je een radio of een versterker zien als een spanningsbron voor je speakers. Hoe hoger je volume hoe hoger de spanning. De stroom die door je speaker gaat lopen (en dus uit je versterker /radio) komt is afhankelijk van de weerstand die je tussen deze spanning hangt. Stroom is hetgeen wat alles warm laat worden en versterkers sloopt wanneer deze te hoog wordt. Als je dus te weinig weerstand aan de uitgang van je radio hangt wordt de stroom veel hoger dan waar je radio voor ontworpen is, hoe luider je hem zeg hoe erger dit wordt. Je radio zal vrij snel heet worden, misschien door interne beveiliging tijdelijk uitschakelen en zal zeker veel eerder het geluid gaan vervormen dan met de juiste belasting. Dit hoeft niet perse de oorzaak van je probleem te zijn, sommige radio's kunnen schrikbarend goed tegen misbruik, maar het zou best kunnen. En echt goed is het er zowieso niet voor. In serie zetten is een optie maar dan zal het juist weer wat zachter klinken, dit is misschien wel op te lossen door je fader en flink eind naar achteren te draaien ;)

« Reactie #17 Gepost op: 29 mei 2017, 11:55:45 »
even een kleine update,

ik heb uitgevonden dat er op de versterker 2 verschillende ingangen zitten.

1 vanaf de radio de speaker kabel aansluiten op de ingang van de versterker. en dit word vervolgens versterkt

2 vanaf de radio zit een tulp uitgang. deze is vervolgens aan te sluiten  op de vertekerker via tulp.

om vervolgens 1 radio volgend manier 1 aan te sluiten, en de andere radio via tulp te aan te sluiten.
kan ik dit niet combineren om 2 radio's op de zelfde speakerset te monteren?

ik heb in een eerdere post een foto van de versterker geplaatst.

Alvast bedankt, Bart

« Reactie #18 Gepost op: 29 mei 2017, 15:34:11 »
Zou zomaar goed kunnen gaan, maar zolang er van de yoko yca 450 geen manual te vinden is, is er niets zinnigs over te zeggen, behalve: proberen. ;D