*

petros

• 244
kenwood DP-8010 cd speler pakt soms niet
« Gepost op: 9 april 2017, 01:51:10 »
Vandaag een leuke container vondst gedaan en  wel een
Aan het gewicht te voelen had ik zoiets van dit moet wel degelijk spul zijn.

Eenmaal open gemaakt ziet het er erg netjes uit met een zeer degelijk loopwerk, en het weegt pak hem beet 10 kilo.

Maarja, het lag niet voor niks in de container en het blijkt dat het lensmechaniek niet terug gaat naar basis stand. Druk je lenstransport helemaal naar binnen leest en speelt hij de cd probleemloos. Doe je er een andere cd in dan krijg je een fout melding. Druk je de lens weer terug, wederom inlezen en afspelen.

Nu ben ik glij lagers en tandwielen gewend met een stangetje, maar dit gaat zo te zien qua transport met een spoel en een lange magneet met aan de andere zijde van de lens een klein stalen rolletje. Iemand een idee? Qua mechaniek is het een van de mooiere cd spelers die ik ben tegen gekomen, zelfs de la gaat geruisloos open en dicht.

*

Be tweeter

• 9150
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
Re: kenwood DP-8010 cd speler pakt soms niet
« Reactie #1 Gepost op: 9 april 2017, 08:36:02 »
Lineaire motor, kenmerk van meerdere topmodellen.
Dat wordt zoeken naar defect in aansturing.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

petros

• 244
« Reactie #2 Gepost op: 9 april 2017, 15:15:12 »
Soms zijn oplossingen erg simpel. Aan de onderzijde van het mechaniek zit nog een geleide stang waar de pickup overheen schuift. Deze was niet helemaal glad meer waardoor de boel ging "wringen". Dus de ene zijde ging soepel en de andere zijde hield de boel tegen, dus vast. Uit elkaar gehaald, ontvet heel klein drupje naaimachine olie boel in elkaar gezet. lasertransport gaat nu erg soepel heen en weer. Speelt weer prima! Ben alleen de rubberen bumpstop ringen vergeten, dus het mag weer uit elkaar. Nu maar eens gaan luisteren naar het apparaat.

*

Be tweeter

• 9150
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #3 Gepost op: 9 april 2017, 15:35:42 »
Mooi man!!
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

« Reactie #4 Gepost op: 9 april 2017, 16:04:49 »
Goet gevixt !
Mono open free-flying edge Speaker ) https://youtu.be/dWb5avC0juQ

*

minplus

• 6458
  • relax, don't do it
« Reactie #5 Gepost op: 9 april 2017, 21:35:54 »
Fraai! :)
Werk je soms bij de vuilstort dat je zoiets moois in een container vindt?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Rubble

• 9645
« Reactie #6 Gepost op: 9 april 2017, 21:42:31 »
Mooi. Erg mooie vangst.
"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."

Steven Wright

*

petros

• 244
« Reactie #7 Gepost op: 9 april 2017, 23:25:41 »
Mwaha, eeh nee. Lang verhaal. Naast klooien met oude audio spulletjes heb ik ook nog een sleutelplek voor mijn oldtimer. Daar hebben we een oud ijzer container en mijn buurman mikt daar alles in waar die geen belang meer bij heeft. En als daar wat leuks tussen zit dan mag je graaien. Zo heeft hij een oude industriŽle prullenbak er uit gevist en ik deze cd speler en nog een oude aristona (je weet wel met zo'n oud led display).

Als ik hem via mijn yamaha MD speler laat lopen met de digitale uitgang klinkt ie toch wat "soepeler" Ben niet zo goed met die termologie, maar de DAC in de kenwood is wat "in your face" qua hoog.

Laatste fix is de potentiometer van de regelbare analoge uitgang. Deze kan je bedienen met twee knoppen aan de voorzijde maar stuurt met een motortje een potmeter aan, en deze klinkt als een oude koffiemolen.

Ik kan trouwens maar weinig info over dit apparaat vinden. Is die op het niveau van de sony ES serie uit die tijd? Heb nog een yamaha CDX-870, was destijds redelijk aan de prijs maar ziet er van binnen lang niet zo robuust uit.