*

J.B.L

• 3350
Re: Advies gevraagd
« Reactie #15 Gepost op: 22 april 2017, 11:07:51 »
Ik heb er helaas maar 1 antwoord op - de hele set is vanochtend verkocht en opgehaald ;)

Die Grundigs zijn veel, maar dan ook echt veel te duur.

*

Mrzed

• *
  • 28
  • "Mooi" is afhankelijk van je referentiekader.
« Reactie #16 Gepost op: 22 april 2017, 11:32:40 »
Helder, bedankt.
Stel dat de prijs gelijk zou zijn. Is de grundig dan wel vergelijkbaar met de terion?
Sky TEC: tec3020
PS3
JVC: rx-503l
Dali: Opticon 6

*

JanP

• 165
« Reactie #17 Gepost op: 22 april 2017, 20:46:50 »
De versterker was begin deze week al weg.
Ik ben er nog steeds niet over uit, gebruikt of nieuw.

Ik schrok met name van deze opmerking:
(...)
wat je vandaag de dag koopt gaat na max 5 jaar kapot en repareren is niet meer te doen .
(...)
En het feit dat nog niemand daar tegenin is gegaan.
Ik ga er wel vanuit dat dit gechargeerd is, maar toch...
Juist het feit dat ik na deze aanschaf voor minimaal 20 jaar klaar ben, was reden voor de schatkistbewaarder om toestemming te geven voor deze uitgave. Als dan na 10 jaar de boel de geest geeft, lopen de spanningen hier mogelijk wel op...

Tip: leg elke week een 10-tje opzij en je hebt 500,- onderhouds/vervangfonds per jaar!

*

Mrzed

• *
  • 28
« Reactie #18 Gepost op: 22 april 2017, 23:48:18 »
(...)
Tip: leg elke week een 10-tje opzij en je hebt 500,- onderhouds/vervangfonds per jaar!
Dat doen we al...Voor de wasmachine, de droger en de auto. ;)
Helaas zijn we niet zo bemiddeld als ik zou willen.
De 1500 euro die ik nu te besteden heb, is voor ons best een fors bedrag. Vandaar ook dat ik mezelf goed wil voorbereiden op deze aanschaf. Ik weet dat ik er nog jaren mee vooruit moet en ben bang een verkeerde keus te maken. Zeker aangezien me dat al eerder is overkomen.
PS3

*

geerd

• 4879
  • scheun ja
« Reactie #19 Gepost op: 23 april 2017, 00:36:46 »
hoe je het ook went of keert je moet ook een beetje geluk hebben al weet je als je iets zoekt voor langer je hoe gek het ook klinkt beter af bent me een gebruikte van toen ze nog degelijke dingen konden bouwen .
scheu premier mk II
Dynavector dv 501, dv karat 17 d3, , ASR mini basis .
 Seac we 308 Sheu glider 1 project tube amp
Micromega Variodac
Denmay m4 monoblokjes
Avance Kingserie 5
Micromega T dac en T drive
Denmay power sub
Denmay interlinks
Taralab luidspreker kabels

*

richard

• 3523
« Reactie #20 Gepost op: 23 april 2017, 10:57:54 »
Koop bij een betrouwbaar adres waar je ook wat service kan krijgen. En bereid je voor door je in te lezen, het ene merk heeft nu eenmaal wat meer last van mankementen dan het andere. Op forums komt heel wat informatie voorbij.
Let er dan ook op dat de reputatie van een merk in de loop van de tijd kan veranderen, bijvoorbeeld na een overname of faillissement.
Genoeg is beter.

*

Mrzed

• *
  • 28
« Reactie #21 Gepost op: 23 april 2017, 14:05:39 »
Gisteren bij een aantal zaken wezen luisteren.
In een "gewone audio zaak" heb ik geluisterd naar de Jamo d570. Deze vond ik schel en niet strak in het hoog. Volgens de verkoper lag dat mogelijk aan de versterker. Daarom mocht ik ze evt ook meenemen en later retourneren. Ik heb gezegd dat ik er over na zou denken.

In een hifi zaak geluisterd naar de focal chorus 716. Deze klonk erg mooi. Een vol, stevig geluid, wat in een flinke ruimte denk ik niet zou misstaan.
Vervolgens in een andere hifi zaak weer de focal chorus 716 beluisterd. Hetzelfde dus, zou je verwachten, maar nu miste ik toch juist iets in het hoog. Alle klanken waren er wel, maar toch...
Deze verkoper had ook elac staan, maar die stonden niet aangesloten. Daarbij was het eigenlijk al sluitingstijd geweest. Daarom afgesproken dat ik maandag terug kom en dan neem ik mijn eigen versterker mee. Kan ik gelijk proberen hoe die combinatie is. Dat vond ik wel een mooi aanbod.
Gelijk bij een ander gevraagd of dat bij hun ook kon en dat vonden ze een goed idee.
Straks ga ik dus luisteren naar de dali opticon 5 en 6 en misschien ook nog andere speakers, aangestuurd door mijn eigen JVC. Ik ben benieuwd...

PS3

*

Mrzed

• *
  • 28
« Reactie #22 Gepost op: 23 april 2017, 14:07:38 »
Koop bij een betrouwbaar adres waar je ook wat service kan krijgen. En bereid je voor door je in te lezen, het ene merk heeft nu eenmaal wat meer last van mankementen dan het andere. Op forums komt heel wat informatie voorbij.
Let er dan ook op dat de reputatie van een merk in de loop van de tijd kan veranderen, bijvoorbeeld na een overname of faillissement.
Die man in amersfoort, die de criterions aanbied...
Heeft iemand daar ervaring mee?
Het enige wat ik over hem terug kan vinden is een recensie in het telefoonboek en die is niet positief. :'(
PS3

*

geerd

• 4879
  • scheun ja
« Reactie #23 Gepost op: 23 april 2017, 15:23:21 »
ervaring nee helaas staat wel al lang op mp met diverse luidsprekers kunt je versterker en muziek mee nemen .
ik neem dan aan dat je ze goed kunt uitproberen en dat zou ik dan ook zeker doen .
als ze spelen naar je zin en er netjes uit zien geen bij geluiden hebben kan er verder weinig aan mis zijn lijkt mij
scheu premier mk II
Micromega Variodac
Denmay m4 monoblokjes
Avance Kingserie 5
Denmay power sub
Denmay interlinks

*

Mrzed

• *
  • 28
« Reactie #24 Gepost op: 24 april 2017, 21:01:51 »
Gisteren heb ik geluisterd naar de dali opticon 5, dali opticon 6 en de B&W 683s2. Allemaal aangesloten op mijn eigen JVC versterker.
Man, man, man... Wat een heerlijk geluid kwam er uit die opticon 6!  :laugh:
Ik had vooraf enkele nummers bedacht om de speakers te testen: "Cantaloop" van us3, "baby night" van Sweet smoke, "Runnin' up on ya" van House of pain.
De saxofoon van cantaloop klonk heerlijk helder, de drumsolo van baby night donderde als een malle door de luisterruimte en de bassen van runnin' up on ya waren lekker meeslepend.
Ik ben er uit. Deze moeten het gaan worden.

Nu nog zien dat ik een mooie deal kan maken.  8)
Morgen is de "store manager" aanwezig, heb ik me vandaag per telefoon laten vertellen. Ik ben benieuwd of ik de speakers mee ga krijgen voor de prijs die ik in gedachten heb...
PS3

*

Mrzed

• *
  • 28
« Reactie #25 Gepost op: 24 april 2017, 21:04:34 »
Nog 1 laatste vraag: kabels.
Maakt dat echt zo veel uit?
Kan ik niet volstaan met een (desnoods extra dikke) stroomkabel?
PS3

*

Roots

• 1475
  • I am Krelled
« Reactie #26 Gepost op: 24 april 2017, 21:28:19 »
Ligt er maar net aan hoe hoog je de lat hebt liggen.

Het eerste wat je moet doen is zorgen dat de kabels elkaar niet raken...Begin daar maar eens mee:-)

Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

richard

• 3523
« Reactie #27 Gepost op: 24 april 2017, 21:30:15 »
Nog 1 laatste vraag: kabels.
Maakt dat echt zo veel uit?
Nee, ik zou mijn geld beter in nuttige zaken steken
Citaat
Kan ik niet volstaan met een (desnoods extra dikke) stroomkabel?
Ja, 2,5 mm2 of 4 mm2 voor wat langere lengtes is prima, dikker is niet nodig.
Genoeg is beter.

*

Mrzed

• *
  • 28
« Reactie #28 Gepost op: 25 april 2017, 08:26:52 »
De langste afstand die ik moet overbruggen, is 10 12 meter.
Wat is beter: 2,5mm2 zilverkabel van sinuslive, of 4 mm2 koper?
PS3

*

geerd

• 4879
  • scheun ja
« Reactie #29 Gepost op: 25 april 2017, 11:10:58 »
zorg wel dat de beide kabels even lang zijn koop er gelijk goede pluggen of spades voor .
deze is wel wat en niet te duur https://www.allekabels.nl/luidspreker-kabel/4479/1161/luidspreker-kabel-per-meter-40-mm2.html

deze gebruik ik zelf erg tevreden over al zijn andere hier die daar anders over denken https://www.allekabels.nl/luidspreker-kabel/4479/6535/luidspreker-banaan-stekker.html
scheu premier mk II
Micromega Variodac
Denmay m4 monoblokjes
Avance Kingserie 5
Denmay power sub
Denmay interlinks