*

richard

• 3442
Re: Advies gevraagd
« Reactie #45 Gepost op: 6 mei 2017, 18:09:17 »
Het ligt niet aan de speakers, de versterker of je vrouw: Loreena McKenneth staat er om bekend dat ze elk stel goede tweeters zo om zeep kan helpen..  :o
Onzin. Daarvoor heb je wel wat meer nodig.
Het kraakje kan aan allerlei oorzaken liggen; de opname, bron, interlinks, versterker, luidsprekerkabels en luidsprekers. En misschien wel je oren.
Ik zou de mogelijke oorzaak ook in die volgorde uitsluiten door te wisselen van opname, bron (links/rechts), interlinks aan de bron omwisselen, interlinks aan de versterker omwisselen, enzovoort. Wisselt het probleem van kant heb je de boosdoener te pakken.
« Laatst bewerkt op: 6 mei 2017, 18:12:00 door richard »
Genoeg is beter.

*

geerd

• 4772
  • scheun ja
« Reactie #46 Gepost op: 6 mei 2017, 20:29:56 »
bij een lp zou je zeggen de dwars comp klopt niet helemaal , digitaal geeft regelmatig kraakjes en tikken waar het niet hoort dat is gewoon wennen
scheu premier mk II
Dynavector dv 501, dv karat 17 d3, , ASR mini basis .
 Seac we 308 Sheu glider 1 project tube amp
Micromega Variodac
Denmay m4 monoblokjes
Avance Kingserie 5
Micromega T dac en T drive
Denmay power sub
Denmay interlinks
Taralab luidspreker kabels

*

richard

• 3442
« Reactie #47 Gepost op: 6 mei 2017, 21:48:09 »
, digitaal geeft regelmatig kraakjes en tikken waar het niet hoort dat is gewoon wennen
Zo zie je maar weer; ieder zijn eigen beleving. Kraakjes en tikken associeer ik vooral met langspeelplaten.
Genoeg is beter.

*

morph

• 12740
« Reactie #48 Gepost op: 6 mei 2017, 22:02:18 »
, digitaal geeft regelmatig kraakjes en tikken waar het niet hoort dat is gewoon wennen
Zo zie je maar weer; ieder zijn eigen beleving. Kraakjes en tikken associeer ik vooral met langspeelplaten.
Bij omniglot geerd is de vertaling van digitaal afkraken.
En bij het tikken vallen dan de eerste letters van dat woord er ook nog wel eens af.

*

richard

• 3442
« Reactie #49 Gepost op: 7 mei 2017, 19:56:23 »
Bij omniglot geerd is de vertaling van digitaal afkraken.
En bij het tikken vallen dan de eerste letters van dat woord er ook nog wel eens af.
:laugh:
Genoeg is beter.

*

Mrzed

• *
  • 28
  • "Mooi" is afhankelijk van je referentiekader.
« Reactie #50 Gepost op: 8 mei 2017, 07:31:17 »
Of Cypress Hill...
Die hebben in sommige nummers eind jaren 80 bewust het kraken van een bekraste lp er in gemixt.  8)

Ik denk dat de versterker wat aandacht nodig heeft.
Vanochtend was weer het volume van links wat lager dan rechts. Hij stond op standje 2 van 10. Vervolgens heb ik de balans helemaal naar links gedraaid en het volume 1 standje hoger en toen kwam hij weer "gewoon" door. Het evenwicht in de balans hersteld en beide speakers gaven een gelijk volume.

Wat kan ik nu het beste doen?
Ik ben eigenlijk wel erg tevreden over mijn huidige combinatie, als het allemaal werkt...
Sky TEC: tec3020
PS3
JVC: rx-503l
Dali: Opticon 6

*

morph

• 12740
« Reactie #51 Gepost op: 8 mei 2017, 07:53:55 »
Of Cypress Hill...
Die hebben in sommige nummers eind jaren 80 bewust het kraken van een bekraste lp er in gemixt.  8)
Die waren hun tijd dan ver vooruit. Vooral omdat hun eerste album uit 1991 stamt...

Het grapje is overigens ook gebruikt op "Listen Without Prejudice" van George Michael uit 1990.

*

Mrzed

• *
  • 28
  • "Mooi" is afhankelijk van je referentiekader.
« Reactie #52 Gepost op: 8 mei 2017, 07:58:37 »
Of Cypress Hill...
Die waren hun tijd dan ver vooruit. Vooral omdat hun eerste album uit 1991 stamt...

Het grapje is overigens ook gebruikt op "Listen Without Prejudice" van George Michael uit 1990.
Excuus, ik bedoelde House of Pain. :-[
Daarbij zat ik al te twijfelen of het nou eind '80 of begin '90 was...    :D
Sky TEC: tec3020
PS3
JVC: rx-503l
Dali: Opticon 6

*

a.b.

• 7733
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #53 Gepost op: 8 mei 2017, 12:03:15 »
bij een lp zou je zeggen de dwars comp klopt niet helemaal , digitaal geeft regelmatig kraakjes en tikken waar het niet hoort dat is gewoon wennen

Als je digitaal kraakjes en tikken hebt, staan je instellingen niet goed.

Het kan foutloos, dat in tegenstelling tot vinyl.

Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin