Conus laat los van spider
« Gepost op: 17 april 2017, 16:51:44 »
Ben bezig een paar Missions 761 te refoamen. Maar nu blijkt dat de lijmrand tussen de conus en de spider loslaat.
Is gebarsten.

Hoe en waarmee kan ik dat het beste verlijmen. De conus zit gelukkig wel vast aan de centreerring.
Kan ik de nieuwe lijmlaag over de oude aanbrengen?

Heb al even gegoogled maar kom er nog niet helemaal uit.

*

Be tweeter

• 9335
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
Re: Conus laat los van spider
« Reactie #1 Gepost op: 17 april 2017, 18:28:58 »
Ik doe dat meestal met een beetje tweecomponenten epoxylijm.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

« Reactie #2 Gepost op: 17 april 2017, 21:38:08 »
Ik doe dat meestal met een beetje tweecomponenten epoxylijm.
Blijft die lijm ook een beetje flexibel?

Wat moet ik met de stukjes lijm die achterblijven? De lijmrand​ is a.h.v. verbrokkeld door het uitharden. Dus de nieuwe lijm komt dan op de resten van de oude lijm.

*

Be tweeter

• 9335
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #3 Gepost op: 17 april 2017, 22:02:00 »
Tweecomponentenlijm is niet flexibel maar de aanhechting van spider op spoeldrager en korf mag best star zijn.
De spider op de goede plek schuiven en dan kun je de lijm aanbrengen en met de föhn in de spleet blazen, na uitharding gaat het geen kant meer op
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

« Reactie #4 Gepost op: 20 april 2017, 21:43:44 »

De spider op de goede plek schuiven en dan kun je de lijm aanbrengen en met de föhn in de spleet blazen, na uitharding gaat het geen kant meer op
De spider zit nog gewoon op het frame, de conus is alleen maar los van de spider. Dus de lijmrand tussen conus en spider is gebarsten.

Krijg geen notificaties terwijl ik die wel ingesteld heb, vandaar late reactie.

« Reactie #5 Gepost op: 29 april 2017, 16:51:29 »
Heb dit probleem ook nog op een FB groep neergelegd. Kreeg daar ook het advies van 2 componenten lijm.

verder werd me daar aangeraden een complete recone te doen, omdat bij flinke uithalen bij dynamische muziek het wel weer eens mis zou kunnen gaan.

Hoe denken jullie hierover?

*

.....

• 2709
« Reactie #6 Gepost op: 29 april 2017, 17:10:42 »
Heb dit probleem ook nog op een FB groep neergelegd. Kreeg daar ook het advies van 2 componenten lijm.

verder werd me daar aangeraden een complete recone te doen, omdat bij flinke uithalen bij dynamische muziek het wel weer eens mis zou kunnen gaan.

Hoe denken jullie hierover?

Kijk, die spider is niet voor niets losgekomen, zijn van textiel gemaakt en in het algemeen gaan ze erg lang mee.
Maar, als ze eenmaal ''verharden'' breekt de stof los van de lijm..gebeurd eigenlijk zelden..wat ik je op FB probeerde wijs te maken is,
nu kun je helemaal niets mee...dus een poging met twee comp.lijm zal je de kop niet kosten...klapt ie er weer uit, tja dan zal je de gehele unit moeten vervangen of een gehele reconing..denk alleen dat hier geen recoon set leverbaar voor is..beste is op zoek naar een
tweede set voor parts....zo duur zijn ze niet op marktplaats.

*

richard

• 3523
« Reactie #7 Gepost op: 29 april 2017, 17:46:06 »
Je kan eventueel ook overwegen de woofer naar een bedrijf als Total Speaker Repair te sturen. Dat kost wel wat meer dan er zelf een likje lijm tussen te smeren maar dan gebeurd het wel goed.
Genoeg is beter.

*

.....

• 2709
« Reactie #8 Gepost op: 29 april 2017, 18:05:03 »
Je kan eventueel ook overwegen de woofer naar een bedrijf als Total Speaker Repair te sturen. Dat kost wel wat meer dan er zelf een likje lijm tussen te smeren maar dan gebeurd het wel goed.

Kon ik um ook wel vertellen, maar een woofertje uit een mission 761...plaatstalen korf, stuk papier en wat coating...staat niet in verhouding met wat hij daar moet afrekenen, slimmer is dan een parts paartje op mp scoren of domweg een paar euro lijm..en durf.

*

.....

• 2709
« Reactie #9 Gepost op: 29 april 2017, 18:20:14 »
www lowestoft-stereo.co.uk.

Mission c17wg-56-0  12.00 engelse ponden ex verzenden. (gebruikt exemplaar).

« Reactie #10 Gepost op: 30 april 2017, 16:42:34 »
Heb nu voldoende informatie om een juiste keuze te maken.

Het uitbesteden valt sowieso af, kostenplaatje is te hoog t.o.v. de waarde vd speaker.

Het liefst koop ik een donor setje, is de veiligste en makkelijkste oplossing.
Maar het zelf doen kan me idd de kop niet kosten dus ga ik dat eerst proberen.

Bedankt voor alle waardevolle tips!