Beste forum leden.......

Mijn eerste post op dit forum. :)

Ik heb recent een tweedehands allesspeler van Marantz gekocht, de UD-8004.
Nu vind ik dat ie behoorlijk wat lawaai maakt.
Wat vooral storend is dat tijdens het cd spelen hij om de exact 17 seconde even een "twiep" geluidje maakt van ongeveer een halve seconde. Lijkt of hij dan even de laser moet tracken of zoiets.

Als ik een dvd afspeel produceert hij dit zelfde geluidje nog vaker.

Het geluid is niet mega hard, maar wel mega storend, zeker tijdens stille stukken in een klassieke opname.

Hoop dat iemand hier op het forum een soortgelijke speler heeft en kan aangeven hoeveel lawaai er uit zijn UD8008 komt.

Ben reuze benieuwd..............

Groetjes,
Jack
Harman Kardon AVR8500, Marantz DV-8300, Marantz UD-8004, Project 1.2+Benz, Rel Q200E, Kef-RMD3/Q15/Model 90, van den Hul bekabeling

*

geerd

• 5016
  • scheun ja
alleen muziek moat eruit komen elke 17 sec een extra geluidje lijkt mij niet kloppen .
normaal loopt een cd dvd speler geruisloos
les is more

*

Be tweeter

• 9396
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
Wanneer de slede niet soepel glijdt dan kan hij met sprongetjes van plaats veranderen hetgeen met een geluidje gepaard zou kunnen gaan.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

geerd

• 5016
  • scheun ja
ja be tweeter maar als hij afspeelt is dat schuifje dicht en dan doet hij dat
les is more

*

Be tweeter

• 9396
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
ja be tweeter maar als hij afspeelt is dat schuifje dicht en dan doet hij dat
Een slede noem ik een slede en een lade een lade en het woord schuifje heb ik zelfs helemaal niet gebruikt. ;)
Ik lees nog eens terug en de precieze tijd tussen geluidjes past niet echt bij het fenomeen dat ik omschreef.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

morph

• 13091
Ik heb recent een tweedehands allesspeler van Marantz gekocht, de UD-8004.
Nu vind ik dat ie behoorlijk wat lawaai maakt.
Wat vooral storend is dat tijdens het cd spelen hij om de exact 17 seconde even een "twiep" geluidje maakt van ongeveer een halve seconde. Lijkt of hij dan even de laser moet tracken of zoiets.

Als ik een dvd afspeel produceert hij dit zelfde geluidje nog vaker.

Een oplossing heb ik niet, maar misschien is dit iets overeenkomstigs:

Ik heb een Philips DVD963SA. Geen top, wel goed. Gekocht als vervangende dvd-speler toen hij net uitkwam en de sacd optie leek me wel leuk erbij. Het was mijn eerste kennismaking met sacd-spelers en die beviel uitstekend.

Klinkt goed met sacd's. Kan altijd beter natuurlijk, maar ik ben voor dit geld dik tevreden.
Bij het afspelen van cd's hoor je uit het loopwerk een zacht regelmatig terugkerend geluidje wat storend is bij zacht afgespeelde muziek of als je dicht bij het apparaat zit.

Ik gebruik het apparaat nog steeds voor het afspelen van sacd's en dvd's. Niet voor cd's.

Kleine update........

Geluk bij een ongeluk........ omdat ik deze speler tweedehands gekocht had bij een soort "hi-end hobby handelaar" en hij zichzelf als een eerlijke handelaar ziet stelde hij gelijk voor om de speler naar hem terug te brengen en hij zou dan zorgen voor een oplossing. Hij vermoede dat er een nieuwe laser in moest........?!

Al kon ik in de servicemode van de speler zien dat de mA welke de laser trekt nog niet boven de 12 mA boven of onder de initiŽle waarde zit. Alleen in cd modus heb ik een 9 mA uitslag zien, maar in dvd modus is het verschil niet meer als 3 mA. Dus echt verrot lijkt de laser niet. Pas bij meer dan 12 mA verschil wordt door Marantz geadviseerd de laser te vervangen.

Nu wacht ik al een paar weken af,..... hoop dat hij gerepareerd kan worden want het is en blijft een zeer goed klinkende en mooi beeld producerende bd/dvd/cd speler. Of anders geld retour...... Blijft toch altijd spannend bij zo'n handelaar. Leek mij een faire aardige man, dus hoop er maar op dat het goed komt.

Mijn andere speler(Marantz DV-8300) heeft defect display, deze is naar de reparateur, hoop dat ze deze nog kunnen herstellen tegen een schappelijk prijsje. Zit nu al wel een paar weken zonder muziek, pffffff.
Muziek via mp3 of mobieltje is echt helemaal niets.... je mist de helft van het geluid.

Afkikverschijnselen, help :'(.... voor het eerst in 20 jaar dat ik zonder goede muziekinstallatie thuis zit.
Als je elke avond een uurtje luistert is't wel ff taai zonder een mooie sound  :(

Harman Kardon AVR8500, Marantz DV-8300, Marantz UD-8004, Project 1.2+Benz, Rel Q200E, Kef-RMD3/Q15/Model 90, van den Hul bekabeling

*

minplus

• 6726
  • relax, don't do it
Hm...
Het geluk zie ik zo eentweedrie nog niet... :-\
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

richard

• 3579
Kleine update........

Geluk bij een ongeluk........ omdat ik deze speler tweedehands gekocht had bij een soort "hi-end hobby handelaar" en hij zichzelf als een eerlijke handelaar ziet
Het maakt wel uit of hij dat ook is; met name dat 'handelaar' zijn. Heeft hij een KvK nummer? Nu heb je niets; geen speler ťn geen geld. Je haalt trouwens voor nog geen tientje een reservespeler bij de kringloop; ook met garantie.

Maar succes met de goede afloop.
Genoeg is beter.