*

Rood

• 10189
Re: Chinese buizenbak
« Reactie #15 Gepost op: 21 april 2017, 16:02:54 »

*

chansig

• 10253
« Reactie #16 Gepost op: 21 april 2017, 16:23:55 »
En het koopje van het jaar. Piet wil naar Lyon denk ik.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Sonos, SPL min Phonitor, ZMF Blackwood

« Reactie #17 Gepost op: 21 april 2017, 17:11:06 »
Wat zijn nu de betere en betrouwbare Chinese buizen versterkers?

Op de website van de high-end shop zie ik veel versterkers van Yaqin en Cayin.

Welke van de twee merken is de betere of maakt het weinig verschil.
Ik heb zelf goede ervaring met Line Magnetic, ik heb de 508 en de 805 vooral de laatste is super als je van een western electric look houdt kost wel wat maar dan heb je ook wat ze sturen moeiteloos B&W 803D2 speakers aan.

*

J.B.L

• 3348
« Reactie #18 Gepost op: 21 april 2017, 18:19:34 »
Ja, daar hebben wij het er nog niet over gehad - wat voor speakers moet hij aansturen?

Voor rond de 2000 euro heb je een set AITOS OTL monoblokken met voorversterker, alleen vind die maar eens...
Audio Research is ook flink in waarde gezakt, misschien een VT50 eindtrap en hou je 500-750 voor een voorversterker over, bijvoorbeeld de LS7 van ARC.

*

.....

• 2709
« Reactie #19 Gepost op: 21 april 2017, 18:38:58 »
Ja, daar hebben wij het er nog niet over gehad - wat voor speakers moet hij aansturen?

Voor rond de 2000 euro heb je een set AITOS OTL monoblokken met voorversterker, alleen vind die maar eens...
Audio Research is ook flink in waarde gezakt, misschien een VT50 eindtrap en hou je 500-750 voor een voorversterker over, bijvoorbeeld de LS7 van ARC.

Dacht, Tannoy T 165. kan ook ondertussen veranderd zijn, is liefhebber van vintage d.c tannoy's.

« Reactie #20 Gepost op: 21 april 2017, 18:47:58 »
Ja klopt peter de tannoy's  (t-165) heb ik nog , heb er een set wharfedale e50 bij gekocht met een rendement van 95 db.

Een hoop zullen zeggen wharfedale e50 , maar dit is een heel mooi speakertje , ze klinken een heel stuk opener als de tannoy "s.

Draai er nu mee met een gainclone met buizen voor trap , dit gaat heel mooi , ik heb de e50 eerder gehad en weet dat ze tot meer in staat zijn met een mooie buizenbak.

« Laatst bewerkt op: 21 april 2017, 18:53:17 door pioneer freak »

*

FineTune

• 1632
  • ... when listening it's all about illusion...
« Reactie #21 Gepost op: 21 april 2017, 23:39:27 »

;D

*

FineTune

• 1632
  • ... when listening it's all about illusion...
« Reactie #22 Gepost op: 21 april 2017, 23:53:16 »
...
die manley die ik aangeef komt uit de usa en heeft die warme sound maar koste $3000 en dan mag je meer verwachten dan van een yarqin van 700 euro .
...

Kleine correctie, de Manley koste in de USA wellicht $3000. Hier koste hij Fl. 8.500,-.
Maar bovenal heeft hij geen warme sound! ....en ik kan het weten  ^-^

Verder geen ervaring met chinezen. Maar als je nog niet te verwent bent dan lijkt mij niet mis met een chinees.

*

.....

• 2709
« Reactie #23 Gepost op: 22 april 2017, 00:08:19 »
Ja klopt peter de tannoy's  (t-165) heb ik nog , heb er een set wharfedale e50 bij gekocht met een rendement van 95 db.

Een hoop zullen zeggen wharfedale e50 , maar dit is een heel mooi speakertje , ze klinken een heel stuk opener als de tannoy "s.

Draai er nu mee met een gainclone met buizen voor trap , dit gaat heel mooi , ik heb de e50 eerder gehad en weet dat ze tot meer in staat zijn met een mooie buizenbak.

Heb de ''E'' serie altijd lekker gevonden, nu nog trouwens...ondergewaardeerde weergever, worden altijd als ''knallers'' gezien, maar zijn
gewoon fijn om te horen, op buizen nooit gehoord, maar ik kan mij er wel wel iets bij voorstellen..zal zeker heel fijn gaan.
« Laatst bewerkt op: 22 april 2017, 00:17:36 door grf-r 2 »

*

Kobasa

• 220
« Reactie #24 Gepost op: 22 april 2017, 09:31:55 »
Het punt met die sjienezen is dat het werkende versterkers zijn , geen echt goede .
Een werkende buizen versterker maken is eenvoudig , feedback eroverheen en het klinkt best wel aardig , en zo maken ze dat dus ook.
Een echt goede buizenbak heeft uitgangstrafo's die samen al meer kosten dan een hele "high end" sjinees  ;)

Dat klopt, maar of dat erg is...ik denk het niet.

Een vriend van me heeft een yaqin 100b versterker gekocht, alles bij elkaar ca 600,-  (zelf uit China op laten sturen).
Deze versterker hebben we als basis gebruikt. De koppelcondesatoren vervangen voor Siemens olie (mkv) en betere elko's gemonteerd. Weerstanden vervangen voor Allen Bradley.
De potmeter was eigenlijk het enige wat werkelijk heel slecht was, niet te gebruiken zoveel ongelijkheid tussen de kanalen.
De uitgangstrafo's waren verrassend goed, veel beter dan ik in eerste instantie had verwacht, goed frequentie bereik en ook behoorlijk groot. Aangezien ik zelf trafo's ontwerp moesten die natuurlijk wel vervangen worden, de originelen zijn verkocht en ik denk dat iemand daar een heel leuk koopje aan heeft gehad.

« Reactie #25 Gepost op: 22 april 2017, 09:56:22 »
Wat zijn nu de betere en betrouwbare Chinese buizen versterkers?
Op de website van de high-end shop zie ik veel versterkers van Yaqin en Cayin.
Welke van de twee merken is de betere of maakt het weinig verschil.

Hangt er vanaf wat je bedoelt met "Chinees", PrimaLuna is Nederlands maar eigenlijk ook Chinees ...

*

Raaf

• 1068
  • Muziek !
« Reactie #26 Gepost op: 22 april 2017, 10:13:21 »

Natuurlijk is dat niet "erg" het is maar naar wat je op zoek bent .
Ik heb hier zelf geprobeerd om een Yaqin MC 10 te verbeteren en er valt wel wat winst te behalen door te tweaken met betere onderdelen .
Maar om de versterker echt mooi te krijgen zou de hele opbouw op de schop moeten want echte finesse en transparantie krijg ik er niet in .

Overigens, als jou trafo prijzen constant zijn dan komt die import chinees + trafo's  + nieuwe onderdelen op het dubbele uit .
En dan vraag ik me af of je niet beter vanaf 0 met zelfbouw had kunnen beginnen .
« Laatst bewerkt op: 22 april 2017, 10:14:53 door Raaf »
"Tubes are for Music, transistors are for electronics in general"

*

jpio

• 3958
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #27 Gepost op: 22 april 2017, 10:17:54 »
Pioneer, Onkyo-D, Philips 104, Planars 1.5 QR, Rel T2

*

Kobasa

• 220
« Reactie #28 Gepost op: 22 april 2017, 12:01:11 »

Natuurlijk is dat niet "erg" het is maar naar wat je op zoek bent .
Ik heb hier zelf geprobeerd om een Yaqin MC 10 te verbeteren en er valt wel wat winst te behalen door te tweaken met betere onderdelen .
Maar om de versterker echt mooi te krijgen zou de hele opbouw op de schop moeten want echte finesse en transparantie krijg ik er niet in .

Overigens, als jou trafo prijzen constant zijn dan komt die import chinees + trafo's  + nieuwe onderdelen op het dubbele uit .
En dan vraag ik me af of je niet beter vanaf 0 met zelfbouw had kunnen beginnen .

Hangt een beetje af natuurlijk wat je allemaal anders wilt, ook of je "snel" klaar wilt zijn of dat juist het bouwen je uitdaging is.
Jou trafo's zijn overigens niet bepaald standaard upgrades. Hoe meer special je wilt hoe sneller ik 100% zelfbouw aanraad. veelal heeft dat ook te maken met de afmetingen van die specials.

« Reactie #29 Gepost op: 22 april 2017, 12:05:45 »

Heb de ''E'' serie altijd lekker gevonden, nu nog trouwens...ondergewaardeerde weergever, worden altijd als ''knallers'' gezien, maar zijn
gewoon fijn om te horen, op buizen nooit gehoord, maar ik kan mij er wel wel iets bij voorstellen..zal zeker heel fijn gaan.

Op een transistor versterker kunnen ze wat hard en glazig klinken , maar op een buis komen ze echt tot leven en zijn het heerlijke speakers , ze zijn toen der tijd ook gebouwd voor buizen versterkers , alleen in de verkeerde periode toen de zware transistor versterkers in kwamen en de buis een beetje op de achter grond verdween.