Andere tuner
« Gepost op: 21 april 2017, 21:37:27 »
Omdat ik in het hoog wat vreemds hoor in mijn tuner wat begint te irriteren ben ik op mp aan het rondkijken naar een ander.
Nu heb ik een laag bod gedaan op een Kenwood KT 3050 L  wat geaccepteerd werd en die dus volgend week komt.
Maar nu zie ik ook een Sansui 417 staan, wel behoorlijk duurder, zou dat een betere keuze zijn ?
Beetje moeilijk allemaal.

*

Opa Spylac

• 5487
  • O<erveen
    • Second Life Audio
Re: Andere tuner
« Reactie #1 Gepost op: 21 april 2017, 22:39:52 »
't Zal elkaar in kwaliteit niet veel ontlopen denk ik. De Sansui is meer cult, maar daar betaal je dan ook voor.
Ik hachel alleen bouten. Tenzij ik diggel.

« Reactie #2 Gepost op: 21 april 2017, 22:42:07 »
Dan laat ik het voorlopig maar bij de Kenwood denk ik, eerst maar eens kijken of die bevalt.

*

abovemidpoint

• 620
  • Hoe lang moet je ervoor werken?
« Reactie #3 Gepost op: 4 mei 2017, 19:12:16 »
Dan laat ik het voorlopig maar bij de Kenwood denk ik, eerst maar eens kijken of die bevalt.
Sorry zag het draadje te laat.

Als je info over tuners zoekt kun je hier terecht http://www.fmtunerinfo.com/kenwood.html
daar staat ook de 3050 en de 417
http://www.fmtunerinfo.com/sansui.html#sansui-tu417

De sansui is met de info van deze site eenvoudig te modden naar een betere gevoeligheid, als je daar behoefte aan hebt, (in de USA spelen andere condities) maar ik denk dat met de kenwood ook wel kan.
EAR vv Krell KSA 50, Avid Diva I met een Shure 97 en een Denon 301, Lumin D1, Carvers , Sony CDP-XS 3000ES, B77, + Audio Innovations 500 met Monitor Audio Silver line

*

Frits

• 320
  • Muziek is emotie
« Reactie #4 Gepost op: 4 mei 2017, 20:59:44 »
Heb nog een leuke Sony ST80 F staan. Vintage met een goede ontvangst.
Oude(re) spullen van Denon, Hepta en Rel.

« Reactie #5 Gepost op: 5 mei 2017, 11:12:26 »
We zitten hier op de kabel dus gevoeligheid speelt niet zo'n grote rol.   
Het was juist die site van fmtunerinfo die me in verwarring bracht, mijn tuner staat ergens onderaan  >:( , maar persoonlijke voorkeur zal ook daar wel een rol spelen.
Inmiddels de ingangsgevoeligheid van me v.v. wat terug gedraaid, het speelt pas sinds deze er staat, en het lijkt iets minder maar is er nog wel steeds. Een oude Yamaha tuner had er geen last van, een CA520.
De Kenwood is inmiddels binnen maar moet hem nog proberen, eerst een antenne stekkertje halen.
Ik vraag me inmiddels wel af of het niet aan de zender ligt, het lijkt alleen bij radio 5 voor te komen.

*

abovemidpoint

• 620
  • Hoe lang moet je ervoor werken?
« Reactie #6 Gepost op: 5 mei 2017, 21:27:13 »
We zitten hier op de kabel dus gevoeligheid speelt niet zo'n grote rol.   
Het was juist die site van fmtunerinfo die me in verwarring bracht, mijn tuner staat ergens onderaan  >:( , maar persoonlijke voorkeur zal ook daar wel een rol spelen.
Inmiddels de ingangsgevoeligheid van me v.v. wat terug gedraaid, het speelt pas sinds deze er staat, en het lijkt iets minder maar is er nog wel steeds. Een oude Yamaha tuner had er geen last van, een CA520.
De Kenwood is inmiddels binnen maar moet hem nog proberen, eerst een antenne stekkertje halen.
Ik vraag me inmiddels wel af of het niet aan de zender ligt, het lijkt alleen bij radio 5 voor te komen.
Op de kabel persen ze zoveel mogelijk zenders dicht op elkaar, dusdanig dat ze elkaar storen. En dan zitten er ook nog tig versterkers tussen jouw cai aansluiting en de bron. Als je niet te ver van een zendmast zit kun je mogelijk een raamantenne proberen zie bij mede forum lid https://tubejack.nl/luisteren-naar-radiostations/  Irritant als je favoriete zenders bij de kabelaars wordt verpest.
De rangorde van fmtuner info wordt vooral bepaald door de gevoeligheid, een zwak signaal moet een goed stereobeeld etc geven. Voor de kabel niet zo relevant.
EAR vv Krell KSA 50, Avid Diva I met een Shure 97 en een Denon 301, Lumin D1, Carvers , Sony CDP-XS 3000ES, B77, + Audio Innovations 500 met Monitor Audio Silver line

« Reactie #7 Gepost op: 6 mei 2017, 00:28:04 »
Dat kan ik zeker wel eens proberen, op een draad van een paar meter is er al genoeg te ontvangen hier. Maar ga dan wel radio 5 missen, die zit niet in de ether.
Vanmiddag wel al vast een stekkertje gehaald bij de lokale oplichter (Formido) dus we zullen er mee aan de gang.