*

abovemidpoint

• 625
  • Hoe lang moet je ervoor werken?
Is er een freak die een linkwitz ontwerp heeft gemaakt/gehoord?
« Gepost op: 22 april 2017, 00:48:28 »
Zie evt linkwitzlab com

Het zijn dipool ontwerpen met dsp. De LXmini is redelijk qua prijs,maar je hebt er behalve een dsp unit ook een goede meer (6-8) kanaals versterker bij nodig.

Realiseer me dat ik al 40 jaar naar dipolen luister.
EAR vv Krell KSA 50, Avid Diva I met een Shure 97 en een Denon 301, Lumin D1, Carvers , Sony CDP-X3000ES, B77, + Audio Innovations 500 met Monitor Audio Silver line

*

richard

• 3580
Re: Is er een freak die een linkwitz ontwerp heeft gemaakt/gehoord?
« Reactie #1 Gepost op: 22 april 2017, 07:17:57 »
Op het zelfbouwaudio-forum heb je 'Architect' die de Orion heeft gebouwd. Die heeft hij eens meegenomen naar een luisterdag in Beetsterzwaag. Het is een zeer goed presterende luidspreker, zelfs onder de meestal lastige omstandigheden van zo'n middag.
Genoeg is beter.

*

abovemidpoint

• 625
  • Hoe lang moet je ervoor werken?
« Reactie #2 Gepost op: 22 april 2017, 21:19:57 »
Op het zelfbouwaudio-forum heb je 'Architect' die de Orion heeft gebouwd. Die heeft hij eens meegenomen naar een luisterdag in Beetsterzwaag. Het is een zeer goed presterende luidspreker, zelfs onder de meestal lastige omstandigheden van zo'n middag.

Thnx voor de informatie. Misschien kan Architect me verder helpen.

Helaas is de orion alleen betaalbaar als je een houtklopper bent en ook soldeertalent hebt. Ik heb er ook de ruimte niet voor , hij moet vrij staan van muren. Een kant en klaar setje kost 15000 dollar.

Een bouwpakket ca de helft.
EAR vv Krell KSA 50, Avid Diva I met een Shure 97 en een Denon 301, Lumin D1, Carvers , Sony CDP-X3000ES, B77, + Audio Innovations 500 met Monitor Audio Silver line

*

Koen K

• 8746
    • Klarde und Happers
« Reactie #3 Gepost op: 4 mei 2017, 17:32:39 »
Er wil nog weleens een setje voorbij komen op marktplaats voor aanzienlijk minder geld. Ik meen dat er laatst een (weliswaar niet supernette) set aangeboden werd voor rond de 1000 euro.

Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge.  ~ Charles Darwin
The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.  ~ Richard Feynman

*

Koen K

• 8746
    • Klarde und Happers
« Reactie #4 Gepost op: 4 mei 2017, 17:36:07 »
Misschien is dit ook nog niet zo'n gekke optie, hoewel het geen Linkwitz-ontwerp is.

Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge.  ~ Charles Darwin
The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.  ~ Richard Feynman

*

richard

• 3580
« Reactie #5 Gepost op: 4 mei 2017, 19:30:58 »
Deze zijn wel een stuk forser dan de Orion's.
Genoeg is beter.

*

Not Tubeless

• 2871
  • Zukke grote wappers jonguh!
« Reactie #6 Gepost op: 4 mei 2017, 20:52:37 »
Ohhhh de Jamo's. Die kosten nog serieus knaken. Staan heel hoog op de verlanglijst !
If it got no swing, it ain't my thing...

*

a.b.

• 8104
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #7 Gepost op: 5 mei 2017, 08:34:29 »
Oh die zoek ik al een tijdje, dan staan ze opeens op marktplaats, en heb ik geen zin om geld uit te geven.
Adults with imaginary friends are just really old children

Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

minplus

• 6731
  • relax, don't do it
« Reactie #8 Gepost op: 5 mei 2017, 19:06:02 »
Da's heel keut. :)

Klinken trouwens erg mooi. Vooral in rood en geel ziet ie er fraai uit. Lees iets over een paar in rood en wit, maar dat kan ik niet plaatsen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

a.b.

• 8104
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #9 Gepost op: 6 mei 2017, 08:45:34 »
Die snapte ik ook niet Minplus.

En keut is het niet. De rust is wel lekker. En misschien zijn ze net weer een slag te groot voor mijn kamer en duikelt het geluid weer naar beneden. (Dat doen grote luidsprekers hier).

Adults with imaginary friends are just really old children

Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

« Reactie #10 Gepost op: 6 mei 2017, 11:25:18 »

En keut is het niet. De rust is wel lekker. En misschien zijn ze net weer een slag te groot voor mijn kamer en duikelt het geluid weer naar beneden. (Dat doen grote luidsprekers hier).
kan je zagen?

*

richard

• 3580
« Reactie #11 Gepost op: 6 mei 2017, 18:43:17 »

kan je zagen?
Ja, zo iets moet je ook zelf bouwen, niet kopen. Een open klankscherm is heel populair in zelfbouwland.
Genoeg is beter.

*

Koen K

• 8746
    • Klarde und Happers
« Reactie #12 Gepost op: 9 mei 2017, 16:50:30 »
Mja. Als je het net zo netjes wilt hebben zou je er halverwege nog weleens achter kunnen komen dat je toch beter/liever voor 3000 euro die Jamo's van marktplaats had gescoord.

*

richard

• 3580
« Reactie #13 Gepost op: 9 mei 2017, 22:00:21 »
Dat is dan weer wel zo; een professioneel afwerkingsniveau vergt wel de nodige ervaring, gereedschap en middelen.
Ben je wat dat betreft handig of minder kritisch en/of vind je het leuk om met eigen handen iets te bouwen is zelfbouw zeker een goede optie.

Maar zo'n Orion is ook in zelfbouw niet goedkoop.
Genoeg is beter.

*

Koen K

• 8746
    • Klarde und Happers
« Reactie #14 Gepost op: 11 mei 2017, 11:59:40 »
Dat klopt absoluut.