*

.....

• 2706
Re: CD verzamelaars, ze bestaan!
« Reactie #15 Gepost op: 23 april 2017, 18:30:06 »
Vaak zie je dat veel mensen een dure set hebben met maar een paar cd`tjes of lp`s. Je hebt ook mensen die veel muziek hebben en maar weinig apparaten. Zoals veel kennissen het kunnen beamen heb ik beide.. Maar vooral geniet ik van beide.

Jeb, of ze komen met een webside waarop staat, dit is een audiofiele opname.....ehuuu niet dus.....niet eens door dat ze naar ''bagger''
luisteren....ach.....en dat op een peper dure set met veel extra ''waffers''.....

*

Tdo

• 10578
  • Smurf?!
« Reactie #16 Gepost op: 23 april 2017, 21:37:04 »
Zo heb je ook mensen die (weer) cassettebandjes verzamelen. Vind ik een stuk aparter..  :D

*

Opa Spylac

• 5925
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #17 Gepost op: 23 april 2017, 21:38:45 »
Er zijn een paar Cardiacs cassettes waar ik de spreekwoordelijke moord voor zou doen. Of misschien ook nog wel een echte...
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

Tdo

• 10578
  • Smurf?!
« Reactie #18 Gepost op: 23 april 2017, 21:41:04 »
Maar jij bent fan! (Van de cardiacs dan)

Dat heb ik meer met de allerallereerste cd van Wende..  ::)

« Reactie #19 Gepost op: 23 april 2017, 21:53:26 »
Ach ja, uiteindelijk gaat het erom dat je er zelf of anderen van kan laten genieten. Cassettebandjes heb ik ook nog, echter geen deck meer. Mijn Nakamichi destijds verkocht omdat ik er niks meer mee deed. Er zitten wel een paar unieke tussen die ik nooit of te nimmer weg zal doen ( met de vraag of ze de tand des tijds kunnen doorstaan ) Een hoop jeugd sentiment en zo.

Zijn hier op het forum ook leden die een uitgebreide collectie cd`s en of vinyl hebben?

*

minplus

• 6726
  • relax, don't do it
« Reactie #20 Gepost op: 23 april 2017, 22:12:09 »
Ach ja, uiteindelijk gaat het erom dat je er zelf of anderen van kan laten genieten. Cassettebandjes heb ik ook nog, echter geen deck meer. Mijn Nakamichi destijds verkocht omdat ik er niks meer mee deed. Er zitten wel een paar unieke tussen die ik nooit of te nimmer weg zal doen ( met de vraag of ze de tand des tijds kunnen doorstaan ) Een hoop jeugd sentiment en zo.

Zijn hier op het forum ook leden die een uitgebreide collectie cd`s en of vinyl hebben?

Dan zou ik toch weer een deckje van de inbreng halen voor een tientje al is het maar om de bandjes heel af en toe een keer heen en weer te spoelen om ze goed te houden.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Tdo

• 10578
  • Smurf?!
« Reactie #21 Gepost op: 23 april 2017, 22:31:53 »
Al heel lang geleden heb ik m'n bijzondere cassettes gedigitaliseerd (niet veel) en de rest weggegeven aan een vriend. Ik heb ze nooit gemist, dat wat ik goed vind heb ik op lp en cd of beide.
Ik denk een aardige collectie te hebben maar ben een kleintje bij genoeg mensen die ik ken, en weer een grote bij anderen. Alles is relatief  ;D

Ik zie me overigens nog geen afscheid nemen van fysieke geluidsdragers. Gevoelsdingetje denk ik, hoewel ik ook lol heb in de verschillen tussen weergave van vinyl en cd's.
Čn de verschillen van opname en mastering in het algemeen, want dat is natuurlijk op alle weergave varianten van toepassing bedenk ik me al schrijvende..

« Reactie #22 Gepost op: 23 april 2017, 22:35:50 »
Zo denk ik hetzelfde net als  de muzikale beleving. Die is bij mij weer elke dag anders.

*

richard

• 3580
« Reactie #23 Gepost op: 24 april 2017, 06:55:51 »
Cd's. Het ritueel om naar de kast te lopen, er iets leuks uitzoeken en deze in de speler plaatsten heeft voor mij ook wel wat. Dat je hierbij die al lang vergeten artiest tegenkomt is een leuke bijkomstigheid.
Genoeg is beter.

« Reactie #24 Gepost op: 24 april 2017, 09:56:05 »
Cd's. Het ritueel om naar de kast te lopen, er iets leuks uitzoeken en deze in de speler plaatsten heeft voor mij ook wel wat. Dat je hierbij die al lang vergeten artiest tegenkomt is een leuke bijkomstigheid.

De kast aan zich mis ik inderdaad nog vaak. Het lekker uitzoeken van muziek bij je installatie. Het gemak van een NAS is voor digitale bij mij steeds groter geworden. Ooit zo`n 15 jaar geleden mee gestart met 250 Gb ( wow in die tijd ) Vreemde is dat digitale streaming diensten me geen hol interesseren. Hier heb ik altijd het gevoel alsof je naar sky radio of weet ik wat voor een blubber bent aan `t luisteren. Nu heb ik bij mijn installatie steeds zo`n 200 cd`tjes liggen die tussen de cd-speler en opslag blijven pendelen. Voor gemak kies ik de pc gekoppeld aan de NAS.

*

a.b.

• 8099
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #25 Gepost op: 24 april 2017, 10:03:42 »
Ik heb een kleine dertig miljoen zeer goed klinkende flac-tracks in mijn collectie, die hier prima klinken en niet onderdoen voor CD-s via de CD-speler.
Dan heb ik nog een dikke 1500 CD-s in FLAC op een NAS staan. Qobuz klinkt minimaal gelijkwaardig. En ik vind het rustgevend om niet steeds met CD-s te hoeven slepen. Die gebruik ik alleen nog voor luisterbezoekjes.

Adults with imaginary friends are just really old children

Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

ShaggyNL

• 964
  • Rhythmisaconstantbeat
    • Flickr foto pagina
« Reactie #26 Gepost op: 25 april 2017, 23:43:13 »
Ik denk dat ik nog een tijdje niet van mijn fysieke geluidsdragers af zal stappen. Zelf vind ik het fijn om wat uit de kast uit te zoeken en de LP zou ik al helemaal niet digitaliseren. Het is juist leuker om steeds wat te kunnen verbeteren aan de draaitafel en daarmee meer uit je mooie collectie te kunnen halen, dan het te digitaliseren en het daarmee eigenlijk al meteen weer te limiteren/degraderen in geluid. Het limiet is voor mij de LP (die ene waardevolle uit, zeg... 1978) en niet de afspeelapparatuur en AD-Converter die je op dat moment hebt staan.

Ik haal als ik 80 ben graag nog lekker die ouwe plaat uit de kast.

Daarnaast heb ik een hoop CD's welke zijn ge-masterd met Pre-emphasis... en de subcode is nogal moeilijk om mee te nemen in je geripte audio (FLAC bijv.) dus zijn de opnamen dan niet meer fijn om aan te horen, wanneer deze wordt afgespeeld zonder De-emphasis.

Ik denk dat het verzamelen ook in mij zit. Wat is er nou leuker. Een kast vol met CD's en meters aan LP's... of een kleine NAS, ergens uit het zicht. BORING!
Luxman | JK Acoustics | Stax | Audio-Technica | Sony | Audio Physic