*

Tom!

• 5392
  • Zoek baan als grafisch vormgever in Utrecht e.o.
Re: CD verzamelaars, ze bestaan!
« Reactie #45 Gepost op: 29 december 2017, 21:15:50 »
Ik denk dat ik zo'n 2500 CDs heb en 550 LPs. Dat laatste weet ik zelfs zeker, want die heb ik bij het opruimen geteld. CDs komen er af en toe nog bij, LPs niet.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

*

thalys

• 8344
  • Carpe Diem
« Reactie #46 Gepost op: 3 januari 2018, 12:00:37 »
Plm 4000 cd's en een dikke 3000 lp's hier.
JVC QL-A75 DT + Audio Technica AT-3200 MC.
Denon DCD720AE.
Sony TC-K515S
DENON PRA 1200 &  Kenwood Basic C1, M1a & Yamaha MX-50
Klipsch PR-160M & 14M Reference
AKG K550

*

Jeronimo

• 7955
« Reactie #47 Gepost op: 1 januari 2019, 11:19:59 »
Ik kwam in een artikel over (bekende en geschatte) verkoopcijfers van vinylaankopen over 2018 - "big" - het volgende tegen over de toekomstige "collectability" van CD's. Zie het eind van het artikel: https://www.forbes.com/sites/billrosenblatt/2018/09/18/vinyl-is-bigger-than-we-thought-much-bigger/#

Quote:
"The question now is whether CDs will ever become collectible as vinyl records are. It may simply be a matter of time: it happened to vinyl 30 years after its peak in 1981 and five years after its nadir. But think of the factors that contribute to vinyl's mystique: the analog audio quality, the ritual of putting the record on the turntable and placing the tonearm, the ample 12-inch canvas for cover art and liner notes.
CDs have none of these qualities. Those who want great audio quality and aren't vinyl snobs are happy with FLAC (lossless compression) file downloads, which usually have better audio quality than CDs. CDs will need their own mystique factors if they are going to have a renaissance as big as vinyl's."

Die slotzin geeft me even een mooie brain teaser!
- AVM CD1 Plus Transport+Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Furutech ADL Esprit DAC/ADC, Yamaha CDR-HD1000
- Micro Seiki DD-5E+AT33 PTG/II MC, Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
- Classé CP-500 en CA-2100, Graham Slee Reflex C+PSU
- Heil AMT Syrinx, Philips Fidelio X2
- Audioquest

*

Opa S.

• 8035
  • Scheef en toch geen schaats
« Reactie #48 Gepost op: 1 januari 2019, 11:33:46 »
Tsja, met een typemachine kan je geprinte "word" documenten maken (je zal ze wel moeten scannen voordat een computer er iets mee kan....), dus de functionaliteit is nog aanwezig, maar ga jij een brief tikken?
Proper stupidity is fascinating.

Ricky Gervais

*

Opa S.

• 8035
  • Scheef en toch geen schaats
« Reactie #49 Gepost op: 1 januari 2019, 11:34:38 »
PS: Moderne mensen zullen nu opmerken; "Een wat?"

;D
Proper stupidity is fascinating.

Ricky Gervais

*

Tom!

• 5392
  • Zoek baan als grafisch vormgever in Utrecht e.o.
« Reactie #50 Gepost op: 1 januari 2019, 21:42:52 »
De auteur weet in elk geval niet dat meervoud in het Engels niet met apostrof-s is.  ;)
Het boeit me niet echt of de CD verzamelobject wordt. Als dat niet zo is, blijven ze lekker goedkoop bij de kringloop.  ;D
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

*

Bloom

• 664
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
« Reactie #51 Gepost op: 2 januari 2019, 00:18:29 »
Ik denk dat ik meer een cd-horder aan het worden ben. Momenteel zo'n 7500 stuks en er komen er maandelijks van enkele tientallen tot ruim 100 bij...

*

Jeronimo

• 7955
« Reactie #52 Gepost op: 2 januari 2019, 12:44:18 »
Ze kosten tegenwoordig ook geen drol meer. De mooiste uitgaven, klassiek, pop, jazz. Goede producties zoals die van ECM, ACT etc. Geweldig. Ik moet die verzameling van mij eens gaan tellen. Ik heb behalve de klassieke en de jazz albums alle cd's in dozen en kratjes gedaan. Gesorteerd naar genre. Ik ben bang dat het niet een paar tientallen betreft, die CD's. Veel heb ik via de PC gekopieerd naar harde schijf. In dat licht heb ik diverse malen op het punt gestaan om alle betreffende CD's te verkopen. Dat is maar een enkele keer ook echt gebeurd. Het ging toen om hooguit 20 stuks. Ik geloof dat ik bij zo'n gelegenheid kennis met Beghtje heb gemaakt, jaren geleden. 
- AVM CD1 Plus Transport+Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Furutech ADL Esprit DAC/ADC, Yamaha CDR-HD1000
- Micro Seiki DD-5E+AT33 PTG/II MC, Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
- Classé CP-500 en CA-2100, Graham Slee Reflex C+PSU
- Heil AMT Syrinx, Philips Fidelio X2
- Audioquest

*

begtjuh

• 2237
    • Aardblij
« Reactie #53 Gepost op: 2 januari 2019, 21:32:09 »
Hahaha, zeker weten  8)
Verkopen doe ik momenteel amper, maar eerlijk gezegd cd of lp draaien ook amper. Vaker radio (niet altijd mijn ding) of anders Spotify of den ouderwetschen MP3 spelert.
Kwam de "boven" installatie vanmiddag toevallig nog tegen bij het uitmesten van de opslag...
Andere prioriteiten geloof ik  ;)
Sombreros are not metal

« Reactie #54 Gepost op: 3 januari 2019, 08:02:33 »

Luisteren naar de Radio doe ik zelden.
meestal luister ik naar Vinyl, CD of Minidisc!
Koop nog steeds Vinyl , CD's tweedehands en nieuw.
« Laatst bewerkt op: 3 januari 2019, 08:24:17 door Germen »