*

NAF

• *
  • 7
Re: jadis
« Reactie #15 Gepost op: 1 mei 2017, 14:10:58 »
Hallo, ik ben nieuw op dit forum maar lees al een aantal maanden geinteresseerd mee met de verschillende topics.

Wat mij een beetje verbaasd aan dit topic is dat de topic starter kennelijk op zoek is naar buizenversterking voor zijn +93db/m Audio Note speakers en dat er dan gelijk een aantal 50 watt+ versterkers worden voorgesteld met allemaal verschillende buizenbezetting.

Zou het gezien de specifieke luidsprekers die de TS al heeft staan niet zinvoller zijn om ook naar versterkers te kijken met een lager wattage en zou het sowieso niet zinvoller zijn als de TS eerst eens zou onderzoeken met welk type buis hij graag zou gaan spelen en wat voor techniek (SE, PP, wel of geen feedback)
Ik denk dat er op het internet genoeg te vinden is over wat voor de Audio Note luidsprekers mooie combinaties zijn en welke minder presteren.

Misschien dat ik het helemaal mis heb maar om alleen uit te gaan van het beschikbare budget lijkt mij niet de juiste insteek en zou ook niet mijn persoonlijke benadering van deze zoektocht zijn.
Het zou jammer zijn als de TS zijn gewenste doel niet bereikt door een keuze alleen op basis van budget en beschikbare rack ruimte te maken.

*

chansig

• 10176
« Reactie #16 Gepost op: 1 mei 2017, 14:14:13 »
Ik zou zeggen/vragen: Wat houdt je tegen om alles te doen wat je zelf voorstelt ?

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Sonos, SPL min Phonitor, ZMF Blackwood

*

KT88

• 27708
  • The cat's meow
« Reactie #17 Gepost op: 1 mei 2017, 14:20:33 »
Single ended moet wel "je ding" zijn (niet de mijne, dat mag duidelijk zijn). ;)
De vraag was met name over Jadis (en later Octave); de muzieksmaak is rock en blues.
Dan gaat mijn gedachte niet als eerste uit naar SE, zelfs niet op Audio Note AN-J speakers.

Niettemin: het is wel een mogelijkheid, daarom het advies: zelf thuis proberen.
In deze prijsklasse mag je die mogelijkheid wel verwachten.
Mensen zijn soms al geschokt door wat ik zég.
Ze zouden eens moeten weten wat ik dénk.....

*

huub1

• 337
« Reactie #18 Gepost op: 1 mei 2017, 16:44:14 »
Wat is het verschil tussen de v80 en de v80 se.

*

amp

• 3771
« Reactie #19 Gepost op: 1 mei 2017, 17:20:07 »
Single ended moet wel "je ding" zijn (niet de mijne, dat mag duidelijk zijn). ;)
De vraag was met name over Jadis (en later Octave); de muzieksmaak is rock en blues.
Dan gaat mijn gedachte niet als eerste uit naar SE, zelfs niet op Audio Note AN-J speakers.

Niettemin: het is wel een mogelijkheid, daarom het advies: zelf thuis proberen.
In deze prijsklasse mag je die mogelijkheid wel verwachten.
Ha KT,
Waarom niet SE?
En waarom zelfs niet op Audio Note AN-J speakers?
Ik ken deze speakers helemaal niet overigens.

Volgens mij heeft het SE-principe op een triode zonder NF de beste kansen.......
Wel vind ik veel van die versterkers helemaal niet zo goed klinken.
Kan veel beter vaak ........en dan gaat elke pp het afleggen door voornamelijk een 'conflict' dat bij pp ontstaat tussen beide eindbuizen door een (ongewenste) anode-anode-koppeling voor het signaal tussen de eindbuizen.
Amp heeft enkele jaren geleden een onderzoekje gedaan.....
Opzet en resultaat kan ik uiteraard beschrijven.

*

minplus

• 6468
  • relax, don't do it
« Reactie #20 Gepost op: 1 mei 2017, 17:39:00 »
Met dat budget en een buizen-wens zou ik de McIntosh MC 275 ook eens gaan beluisteren.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

geerd

• 4789
  • scheun ja
« Reactie #21 Gepost op: 1 mei 2017, 17:57:24 »
voor dat bedrag mag je wel je tijd nemen en menige versterkers beluisteren .
het is een flinke berg geld en dan mag je wel zeker zijn van je aankoop ..
en wie weet is dat budget wel beter te besteden aan zowel een versterker en een set luidsprekers .
de versterker kan nog zo goed zijn je luidsprekers daar luister je naar zou denk ik jammer zijn 6000 te investeren in de versterker om er achter te komen dat je luidsprekers dan de zwakkere schakel zijn
scheu premier mk II
Dynavector dv 501, dv karat 17 d3, , ASR mini basis .
 Seac we 308 Sheu glider 1 project tube amp
Micromega Variodac
Denmay m4 monoblokjes
Avance Kingserie 5
Micromega T dac en T drive
Denmay power sub
Denmay interlinks
Taralab luidspreker kabels

*

huub1

• 337
« Reactie #22 Gepost op: 1 mei 2017, 18:12:04 »
Om een antwoord te geven op naf zijn reactie. hij moet passen op mijn audio reack.hij staat in mijn huiskamer waar ook geleefd word.het is niet anders. dus keuze blijft dat hij op mijn reack moet passen. verder ben ik zeer tevreden met mijn luidsprekers.

*

minplus

• 6468
  • relax, don't do it
« Reactie #23 Gepost op: 1 mei 2017, 20:18:17 »
Vermoedelijk kun je efficiënter geholpen worden als je wat maten geeft en liefst een fotootje van het rack erbij.

*

huub1

• 337
« Reactie #24 Gepost op: 1 mei 2017, 20:34:00 »
mijn reack is een Qudraspire. Q 4 evo.

*

minplus

• 6468
  • relax, don't do it
« Reactie #25 Gepost op: 1 mei 2017, 20:46:10 »
Leuk, gek model met die gebogen lijn, maar welke maten mag de versterker maximaal hebben? Moet ie erin of mag ie bovenop? Is er ruimte achter het rack ivm. alle stekkers en snoeren? Moet het beslist een geďntegreerde zijn of mag een losse voor- en eindtrap?

*

NAF

• *
  • 7
« Reactie #26 Gepost op: 1 mei 2017, 21:36:47 »
Mooi rack huub1 en begrijpelijk dat het passen van de versterker erop een voorwaarde is.
Ik lees op internet dat het rack 80kg per plank kan hebben dus wat dat betreft zou je een flinke versterker kunnen plaatsen.
Maar zelfs met de beperkende voorwaarde qua maatvoering zijn er volgens mij nog vele mogelijkheden open.

Ik ken uw luidsprekers persoonlijk niet maar afgaande op de opgegeven technische specificaties betwijfel ik dat u meer dan 25/35 watt vermogen nodig heeft om rock en blues op concert volume te kunnen draaien. Dit is uiteraard wel een beetje afhankelijk van de grootte van de woonkamer.
Bijkomend voordeel van kleiner vermogen versterkers is dat deze over het algemeen ook een kleinere footprint hebben en dus eerder op uw rack zullen passen.

Ik sluit mij aan bij de andere posters in dit topic die aangeven om vooral te gaan luisteren naar verschillende versterkers (buizen types) om zo tot een keuze te komen die aan uw eisen voldoet voor wat betreft sound en grootte.

Succes met de zoektocht.

*

huub1

• 337
« Reactie #27 Gepost op: 1 mei 2017, 21:41:09 »
versterker mag max 40 sm diep zijn moet geintregeerd komt boven op genoeg ruimte voor kabels.

*

huub1

• 337
« Reactie #28 Gepost op: 1 mei 2017, 21:45:32 »
hoi naf concert volume is niet nodig maar hij moet geen moeite hebben met mijn muziek smaak.

*

Roots

• 1404
  • I am Krelled
« Reactie #29 Gepost op: 1 mei 2017, 21:51:38 »
Er staan best een aantal leuke Audio Note versterkers op Marktplaats, zit daar niks bij?

https://www.marktplaats.nl/z.html?query=audio+note&categoryId=31&postcode=&distance=0

Ik zou zelf het rek vervangen als de versterker niet zou passen...Niet de versterker iig.

Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX