*

Jeronimo

• 6139
Kunnen jullie mij raad geven inzake verkoop stapel vinyl?
« Gepost op: 28 april 2017, 15:19:52 »
Zo lang mogelijk heb ik de beslissing uitgesteld, maar vandaag dan toch genomen: deze set vinyl gaat de verkoop in: https://www.flickr.com/photos/hieronymusv/albums zie het mapje <To be sold>

Bijna al het vinyl is van goede kwaliteit. Veel eerste uitgaven ertussen, meerdere albums heb ik dubbel. Nu ik een betere camera heb ga ik betere plaatjes nemen, met het betrokken vinyl erbij, met vermelding van jaar van uitgave e.d.

Ik dacht aan verkoop in één keer aan een handelaar. Er zitten aardige albums tussen, maar ook die een handelaar niet zo snel gaat verkopen. Geen idee daarom wat ik hier moet/kan gaan vragen. Ik heb een bedrag tussen E. 500,-- en E. 600,-- in het hoofd. Achterliggende gedachte: er zitten een aantal albums bij, die, als ik ze afzonderlijk verkoop via MP b.v. dit bedrag zouden moeten gaan benaderen. Maar aan particulieren wil ik in geen geval de hoofdprijs vragen (in tegendeel). Daarvoor heb ik zelf teveel mooie gunsten verleend gekregen. Tegenover een handelaar sta ik anders.

Mag ik jullie vragen om jullie mening? Globaal, wat is je gut feeling? Zit ik zo'n beetje goed, te laag, of duidelijk te hoog? Als ik over twee weken klaar ben met de plaatjes, zou ik voor mijzelf graag weten wat ik kan doen.   

Reactie in PM heeft voorkeur, maar in deze post is ook goed. Alvast dank voor het meedenken.

« Laatst bewerkt op: 28 april 2017, 17:26:23 door Jeronimo »
AVM CD1 Plus incl. Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Yamaha CDR-HD1000
Dual CS-5000+Denon DL-304 MC, Micro Seiki DD-5E+Audio Technica AT33 PTG/II MC
Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
Classé CP-500, Classé CA-2100, Graham Slee Reflex C+PSU
Heil AMT Syrinx
Audioquest