ik heb een vraag over de geluidsinstallaties van Yamaha.
« Gepost op: 28 april 2017, 16:40:48 »
Hallo ik ben sins een half jaar in het bezit van een Yamaha YSP5600 soundbar.
en daar heb ik dus een vraag over. Nu heb ik niet heel erg veel verstand van audio.
Maar toen ik deze kocht werd mij door de verkoper beweerd dat de audio apparatuur van Yamaha voorall goed zou klinken bij instrumentale muziek met name bij pianomuziek. Zou het feit dat Yamaha ook muziek instrument en piano's maakt hier in rol in kunnen spelen. Als ik die verkoper moet geloven in ieder geval wel. Mijn vraag is dus klopt het wat deze verkoper beweerd heeft iemand hier ervaring met Yamaha. Voor zover ik het kan beoordelen vind ik de YSP5600 bij pianomuziek echt geweldig klinken   zeer gedetailleerde audio.

*

chansig

• 10365
Re: ik heb een vraag over de geluidsinstallaties van Yamaha.
« Reactie #1 Gepost op: 28 april 2017, 16:55:46 »
Lijkt mij een groot kul verhaal. Maar als het goed presteert prima dan toch. Ik heb ook een YSP maar dan de 4300 als ik me niet vergis. Subje erbij...ook van Yamaha. Klinkt prima....zeker voor het beperkte aantal keer dat ik het aan heb staan.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Sonos, SPL min Phonitor, ZMF Blackwood

*

Wim72

• 1266
« Reactie #2 Gepost op: 28 april 2017, 17:07:20 »
Yamaha YSP5600 is een prachtding en kan zelfs zeer goed 7.1.2 Dolby Atmos simuleren tijdens een film in een ruimte mits goed afgesteld maar het is en blijft een soundbar met al zijn beperkingen tenopizchte van een goede stereo opstelling...

*

minplus

• 6726
  • relax, don't do it
« Reactie #3 Gepost op: 28 april 2017, 19:41:05 »
Yamaha maakt(e) goeie (en mindere) geluidsapparatuur, piano's, motoren, naaimachines en zo nog wat dingen. Deze 4 hebben geen ruk met elkaar te maken behalve dat ze alle 4 geluid maken.
De grootste overeenkomst qua geluid hebben ze als je er een klap op geeft.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right