Bedankt alvast voor het lezen van dit topic!

Ik zoek het volgende:
Mooi ogende speakers met onderstaande eisen.

Wat mag het maximaal kosten per paar?
Het liefst maximaal 225, maar ik kan rekken tot 300,-

Waar ga je het voor gebruiken?
Muziek maken met Fruity Loops Studio 12 en het beluisteren van muziek, YouTube/film kijken, (Edit): Videobewerking, enzovoorts

Waar heb je al gekeken?
Op marktplaats, maar daar zie je alleen B&W, een beetje wharfedale en andere Hi-Fi speakers. Muziek klinkt anders met Hi-Fi speakers waardoor het resultaat van zelf gemaakte muziek minder goed klinkt op andere apparaten/speakers, heb ik gehoord. Voor de rest heb ik gekeken naar inbouwspeakers van dayton (om zelf in elkaar te zetten), maar ik ben bang dat dat verkeerd zal lopen. Van de nieuwe speakers weet ik niet veel af qua merken en soorten, dus dat stukje laat ik aan jullie over.

Welke speakers heb je nu?
Ik heb een set van B&W V201's, een JBL ATX100s subwoofer (8 inch) en een center speaker van de bijbehorende Samsung receiver waarmee ik de speakers aanstuur (modelnummer weet ik niet, is vrij nieuw nog in ieder geval). Ik vind dat deze speakers goed klinken, maar ik kan altijd beter gaan. Daarom wil ik deze misschien verkopen, want ze klinken vrijwel identiek aan de meegeleverde speakers van de Philips mcm2005 die ik heb liggen (naast het frequentiebereik die bij de B&W's breder ligt). Ik gebruik altijd een aux kabel voor ingang, want ik heb geen geld voor een DAC. (Zijn daar nog dingen voor binnen dit budget?).

In welke ruimte gaan deze speakers staan?
In een aardig volle, redelijk kleine slaapkamer met een bed, 2 kleine kasten, een bureau (waar de speakers boven hangen), en een smalle, maar hoge kledingkast. Ik weet niet of de details erg van pas komen, maar wie weet zijn ze handig.

Als jullie nog meer willen weten hoor ik het graag  :D .

« Laatst bewerkt op: 18 juli 2017, 18:30:00 door Fruity Whoops »
Op zoek naar nieuwe speakers voor FL Studio.

Re: Dilemma tussen nieuwe-, 2e hands- of zelfbouwspeakers onder 300,-
« Reactie #1 Gepost op: 18 juli 2017, 17:13:55 »
Ohja, ze moeten het liefst passief zijn, want ik wil geen extra geld uitgeven aan een actieve monitor.

Als ze toch actief moeten zijn, dan is dat maar zo. :-\

*

NAF

• *
  • 11
« Reactie #2 Gepost op: 18 juli 2017, 17:42:38 »
Misschien is onderstaand iets voor je.

https://link.marktplaats.nl/m1184030963

Dit zijn aktieve monitoren met een In mijn oren zeer acceptabel geluid voor de door jou aangegeven doelstelling om YouTube en Fruity Loops mee te spelen.
Jij geeft aan dat je liefst geen Aktieve monitoren hebt maar aangezien je niet aangeeft waarmee je de luidsprekers dan versterkt lijken mij aktieve monitoren geen overbodige luxe. Een smart tv of een PC geluidskaart blijft toch behelpen als je 'echte' luidsprekers wil gebruiken.

« Reactie #3 Gepost op: 18 juli 2017, 18:10:15 »
Bedankt voor je inbreng!

Ik vind ze niet echt in goede cosmetische staat als je naar de laatste foto kijkt, maar als dat de prijs erg heeft gedrukt kan ik ze misschien zelf van de buitenkant restaureren.

Heeft iemand anders nog een suggestie? Misschien toch in de Hi-Fi categorie?
« Laatst bewerkt op: 18 juli 2017, 18:33:15 door Fruity Whoops »

« Reactie #4 Gepost op: 18 juli 2017, 18:14:44 »
... Een smart tv of een PC geluidskaart blijft toch behelpen als je 'echte' luidsprekers wil gebruiken.

Ter info: Ik gebruik een simpele Realtek RTL8111G chip van een moederbord in mijn pc. Soms sluit ik mijn telefoon erop aan, ook al heeft mijn receiver Bluetooth.

« Reactie #5 Gepost op: 19 juli 2017, 19:38:16 »
JBL LSR305.