*

Mrzed

• *
  • 28
  • "Mooi" is afhankelijk van je referentiekader.
technics class AA
« Gepost op: 8 mei 2017, 23:51:31 »
Ik kan me herinneren dat ik als kind bijna wekelijks even bij V&D binnenstapte, om te kijken naar de prachtige zilverkleurige technics set die daar stond.
Nu de afgelopen week is die herinnering langzaam maar zeker weer boven komen drijven en ben ik eens op marktplaats e.d. aan het neuzen. Ik heb diverse versterkers en receivers gezien. Waarbij ik zilverkleurige A symbolen en goudkleurige AA symbolen heb gezien. Gevoelsmatig denk ik dat het goudkleurige AA symbool staat voor het beste van Technics. Helaas is dat op geen andere kennis gebaseerd dan de prijs van goud en zilver.
Zijn er kenners van de oude technics componenten die hier iets zinnigs over kunnen zeggen?
Sky TEC: tec3020
PS3
JVC: rx-503l
Dali: Opticon 6

*

Wim72

• 1263
Re: technics class AA
« Reactie #1 Gepost op: 10 mei 2017, 17:40:32 »
Er zijn hier zeker enkele ware Technics fetisjisten aanwezig op het form... Ook voor een tegen geluid is Geerd aanwezig, Geerd is de grootste anti Tech-niks fetisjist!  :P :angel:

*

geerd

• 5016
  • scheun ja
« Reactie #2 Gepost op: 10 mei 2017, 18:20:59 »
no no echt niet ze hebben heel mooi spul gemaakt sommige van hun producten worden over gewardeerd omdat er een hype is ontstaan rond die producten en daardoor zijn ze volgens mij veel te duur gezien er geleverd wordt
maar ik heb niets tegen geen enkel merk .
wel een voorliefde voor enkele merken van wegen hun goed doordachte bouw en keuzes van onderdelen en manier van werken .
oa micromega jaren 80 scheu dynavector avance helaas gestopt .
merken waar ik best wel bewondering voor heb en na lang sparen en zoeken ook enige in mijn set heb mogen verwelkomen .
verder ga ik niet iets roepen in deze zonder dat ik door meting en het herstellen mij daar een goed beeld van heb kunnen vormen
les is more

« Reactie #3 Gepost op: 10 mei 2017, 19:55:58 »
Paging Opa Spylac!

Al vermoed ik dat de A en AA klasse van een iets latere datum zijn dan de door Opa geliefde modellen uit de jaren '70 en begin jaren '80...?
ADAM ARTist 5 / B&W DM2A + DM4 + DM5 / Dual 721 / Eltax Linear Response 10.5 / Onkyo A-809 / Sansui AU-7500 / Sony CDP-XB930 / Sony MDS-JB980 / Technics S(pylac)A-600 / Technics SL-Q3 / Technics SL-7 / Technics SL-10 / Technics SC-EH600 / Thorens TD-320 Mk II

*

Roots

• 1533
  • I am Krelled
« Reactie #4 Gepost op: 10 mei 2017, 20:21:08 »
KT88 heeft het al eens uitgelegd hier. De zoekfunctie hier bracht me niet wat ik wilde..Maar als je er even op Googled krijg je antwoorden zat.
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

Wim72

• 1263
« Reactie #5 Gepost op: 10 mei 2017, 21:02:18 »
no no echt niet ze hebben heel mooi spul gemaakt sommige van hun producten worden over gewardeerd omdat er een hype is ontstaan rond die producten en daardoor zijn ze volgens mij veel te duur gezien er geleverd wordt
maar ik heb niets tegen geen enkel merk .
wel een voorliefde voor enkele merken van wegen hun goed doordachte bouw en keuzes van onderdelen en manier van werken .
oa micromega jaren 80 scheu dynavector avance helaas gestopt .
merken waar ik best wel bewondering voor heb en na lang sparen en zoeken ook enige in mijn set heb mogen verwelkomen .
verder ga ik niet iets roepen in deze zonder dat ik door meting en het herstellen mij daar een goed beeld van heb kunnen vormen

LOL gelukt ;D

*

J.B.L

• 3389
« Reactie #6 Gepost op: 10 mei 2017, 21:09:58 »
/Triggered  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ik had graag iets over die Class AA Technicsen willen schrijven maar ik heb eentje te koop dus beter niet doen  :angel:

*

Opa Spylac

• 5925
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #7 Gepost op: 11 mei 2017, 09:40:06 »
Het is echt niet allemaal troep hoor.

Ter info (klik voor full size);

With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

J.B.L

• 3389
« Reactie #8 Gepost op: 11 mei 2017, 10:45:21 »
Dat is geen AA ;)
Veel van de AA's wat je te koop tegenkomt is troep, goedkope IC versterkertjes maar ook de grotere VX modellen klinken niet zo bijzonder.
De goede uitzondringen zijn o.a:
VX700/800(non mosfet), SU-V900 / MA10, SE-A100 en alles boven de SE-A2000.

Ik vind technics leuk om te zien(altijd een zwak voor gehad) maar ik vind dat ze klankmatig niet zo competitief zijn.
« Laatst bewerkt op: 11 mei 2017, 10:52:14 door J.B.L »

*

Opa Spylac

• 5925
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #9 Gepost op: 11 mei 2017, 11:18:09 »
Dat ben ik toch niet helemaal met je eens, maar het is wel belangrijk dat ze in orde zijn en goed afgesteld.

Zelfs budget versterkertjes met hybride power ic's kunnen best aardig klinken, maar verwacht er niet meer van dan waar en voor wat voor prijs het gemaakt is.

>(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

Henri1

• 2210
  • Luister en je zult zien .....
« Reactie #10 Gepost op: 12 mei 2017, 18:20:26 »
Ik kan me herinneren dat ik als kind bijna wekelijks even bij V&D binnenstapte, om te kijken naar de prachtige zilverkleurige technics set die daar stond.
Nu de afgelopen week is die herinnering langzaam maar zeker weer boven komen drijven en ben ik eens op marktplaats e.d. aan het neuzen. Ik heb diverse versterkers en receivers gezien. Waarbij ik zilverkleurige A symbolen en goudkleurige AA symbolen heb gezien. Gevoelsmatig denk ik dat het goudkleurige AA symbool staat voor het beste van Technics. Helaas is dat op geen andere kennis gebaseerd dan de prijs van goud en zilver.
Zijn er kenners van de oude technics componenten die hier iets zinnigs over kunnen zeggen?

Staan er WAPPERS op ?
Luxman C-02
Luxman M-02
Sony ES CD player
B&W Matrix 802 S3

*

Opa Spylac

• 5925
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #11 Gepost op: 12 mei 2017, 18:44:31 »
Bij Technics is het in het algemeen zo dat de apparatuur waar je destijds flink voor moest betalen ook nu nog tot de betere apparatuur gerekend kan worden, alle waar naar zijn geld.

Kijk bijvoorbeeld maar eens hier naar de diverse modellen en de prijzen waar ze destijds in de US voor in de prijslijsten stonden, je hebt dan wel een beetje een indicatie van welke modellen toen en ook nu nog de betere waren/zijn;

http://www.vintagetechnics.audio/controlpower.php
http://www.vintagetechnics.audio/integrated.php
http://www.vintagetechnics.audio/receivers.php

Interessant gegeven; een Technics SA-1000 gaat tegenwoordig voor het dubbele van wat ze ooit nieuw gekost hebben :)
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

minplus

• 6726
  • relax, don't do it
« Reactie #12 Gepost op: 12 mei 2017, 19:15:07 »
Sommige kut mooie apparaten gaan voor het heel veelvoudige.. :(
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Petrus

• 511
  • muziek om stilte te creëren...
« Reactie #13 Gepost op: 13 mei 2017, 00:44:21 »
ben toch erg blij met m`n SU-V-90D. momenteel met cerwin vega R10 eraan. moet eerlijk bekennen dat ik niet ontevreden ben.
De speelset op dit moment:
Sugden A21 (volledig geserviced, Jeroen)
Göerler Fm 14 als nieuw(Tube-jack);
BNS 200
Dual 1019 (geserviced)

*

Mrzed

• *
  • 28
  • "Mooi" is afhankelijk van je referentiekader.
« Reactie #14 Gepost op: 14 mei 2017, 10:59:51 »
Ik kan me herinneren dat (...)

Staan er WAPPERS op ?
Wat bedoel je hiermee?
Sky TEC: tec3020
PS3
JVC: rx-503l
Dali: Opticon 6