Re: onderzoek naar digitale etherradio dab
« Reactie #15 Gepost op: 11 mei 2017, 05:14:37 »
Sinds een paar jaar luister ik af en toe naar DAB+ via de Argon DAB+ Adapter en een externe DAC (T+A DAC 8 of Cambridge Audio DACMagic) in de hoop dat het beter wordt, maar het geluid is tot nu toe altijd tegengevallen vergeleken met het analoge kabelsignaal thuis over Onkyo T-9090 II of T+A Music Player. Inderdaad zijn er op DAB+ weinig storingen, maar het geluid van alle locale DAB+-zenders op zich (dwz an sich) is zo mager dat het lijkt alsof je naar een matige MP3 (zeker géén 320 kbps) zit te luisteren. Dan kan je net zo goed naar internetradio luisteren. Overigens vind ik geen van de commerciële mzuiekzenders in NL beluisterenswaardig. Het is maar goed dat de publieke omroep bestaat, maar die zal met de VVD, CDA + PVV-meerderheid in de TK ("cultuur is alleen maar goed als het geld oplevert") wel spoedig verdwijnen. Gelukkig kunnen we dan nog via internet of zelfs kabel naar buitenlandse publieke zenders luisteren.
Denon DTR-100P, Sony DTC-59ES, TCD-D100+RMR-D100, DTC-ZA5ES, DTC-ZE700, Marantz CD-10, DR-6000, Sony MDS-JA333ES, MDS-JB980, T+A Music Pl, Funk CAS-2, Funk LAP-1, Hucht CDQ1-IHF, Yamaha CX-1000, Luxman M-03, Onkyo T-9090 II, Audio-T. ART-1, Denon DP-67L, KEF Ref 203, Stax Omega II, SRM-007t, SR Lamb

« Reactie #16 Gepost op: 11 mei 2017, 11:46:53 »
Ik had al zoiets gelezen dat Dab+ niet beter is dan het oude FM. Ik ben blij dat ik nog weer een analoge Sony 5ES tuner heb gekocht. De klank via de Ziggo kabel is formidabel. :angel: Ik hoop dat het oude FM nog vele jaren mag blijven  ^-^
Sinds een paar jaar luister ik af en toe naar DAB+ via de Argon DAB+ Adapter en een externe DAC (T+A DAC 8 of Cambridge Audio DACMagic) in de hoop dat het beter wordt, maar het geluid is tot nu toe altijd tegengevallen vergeleken met het analoge kabelsignaal thuis over Onkyo T-9090 II of T+A Music Player. Inderdaad zijn er op DAB+ weinig storingen, maar het geluid van alle locale DAB+-zenders op zich (dwz an sich) is zo mager dat het lijkt alsof je naar een matige MP3 (zeker géén 320 kbps) zit te luisteren. Dan kan je net zo goed naar internetradio luisteren. Overigens vind ik geen van de commerciële mzuiekzenders in NL beluisterenswaardig. Het is maar goed dat de publieke omroep bestaat, maar die zal met de VVD, CDA + PVV-meerderheid in de TK ("cultuur is alleen maar goed als het geld oplevert") wel spoedig verdwijnen. Gelukkig kunnen we dan nog via internet of zelfs kabel naar buitenlandse publieke zenders luisteren.

« Reactie #17 Gepost op: 11 mei 2017, 16:31:14 »

Ik ben zo'n publieke/commerciële  zender in Nederland nog niet tegengekomen.

« Reactie #18 Gepost op: 11 mei 2017, 16:37:17 »
Ik had al zoiets gelezen dat Dab+ niet beter is dan het oude FM. Ik ben blij dat ik nog weer een analoge Sony 5ES tuner heb gekocht. De klank via de Ziggo kabel is formidabel. :angel: Ik hoop dat het oude FM nog vele jaren mag blijven.

Ik zou er niet aan moeten denken dat al dat moois niet meer bruikbaar is. Klankmatig zijn goede analoge tuners beter dan de huidige DAB+ kwaliteit.