*

Opa S.

• 7242
  • Grote audiokrijger
    • Second Life Audio
Re: De ontrafeling van de audiolamp.
« Reactie #420 Gepost op: 10 juni 2018, 07:50:46 »
Taalkundig gezien vond ik deze vondst wel aardig: desgewenst én onbewust.

;D ;D
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

radiohead

• 4437
  • The progress of science is not driven by consensus
« Reactie #421 Gepost op: 10 juni 2018, 11:04:54 »
Ik vond het een mooi verhaal. Ik dacht dat het Galileo was die zei dat een goed verhaal overtuigender zou moeten zijn dan vooropleiding of wetenschappelijke consensus.

Als betreffende professor zou zeggen dat de wereld een bol is zou ik niet ad hominum gaan maar onderzoeken.;) Wie weet :)
There is no profit in deceit. Honest man know that revenge does not taste sweat...(Robert Palmer).

*

morph

• 13834
« Reactie #422 Gepost op: 15 juni 2018, 22:17:21 »
Veel plezier verder...

Ach, het effect van de audiolamp is keer op keer vastgesteld, door mij en anderen.

En evengoed is het effect niet vastgesteld. Ik geef aan de waarneming geen label zoals hysterie zoals jij doet. Ik benader het objectief en zonder waarde: je waarneming is niet betrouwbaar en je ziet vaak wat je wil zien en je hoort wat je wil horen, daar hoef je niet psychotisch voor te zijn.

*

minplus

• 7743
  • relax, don't do it
« Reactie #423 Gepost op: 15 juni 2018, 22:28:45 »
Veel plezier verder...

Ach, het effect van de audiolamp is keer op keer vastgesteld, door mij en anderen.

En evengoed is het effect niet vastgesteld. Ik geef aan de waarneming geen label zoals hysterie zoals jij doet. Ik benader het objectief en zonder waarde: je waarneming is niet betrouwbaar en je ziet vaak wat je wil zien en je hoort wat je wil horen, daar hoef je niet psychotisch voor te zijn.

Het wordt vooral lastig als je er op grond van je wetenschappelijke kennis vanuit gaat dat het wazig is en je vast geen verschil zult merken, en helemaal als je vooraf geen idee hebt waar het over gaat, maar je merkt toch een flink verschil.
Ook al hoopte je vooraf dat je geen verschil zou horen omdat het niet past in wat je weet.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

a.b.

• 8962
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #424 Gepost op: 15 juni 2018, 22:34:12 »
Ik hoopte niets toen ik ging luisteren. Als het fenomeen bestaat is ontkennen wel lastig. Ik kan ontkennen dat de zon bestaat, maar hij is er toch echt. En ik zie hem ook. Als de lamp daadwerkelijk bijdraagt aan een betere geluidskwaliteit zou praktisch iedereen het moeten horen.
Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

minplus

• 7743
  • relax, don't do it
« Reactie #425 Gepost op: 15 juni 2018, 23:03:46 »
Ik wel. Ik hoopte dat ik geen verschil zou waarnemen. Heb er altijd slecht tegen gekund als ik dingen niet begrijp en heb altijd verklaringen voor onverwachte dingen gezocht.
In dit geval heb ik wel een idee over het feit dat sommigen veel en anderen weinig of niets merken op grond van wat ik in wat jaren studie van het brein heb geleerd en het verbaast me totaal niet.
Helaas is dat moeilijk uit te leggen zonder eerst tientallen uren uitleg te geven hoe de hele zenuw en zintuigzooi werkt.
En dan nog is dit een apart fenomeen. Maar het bestaat zo te zien blijkbaar wel.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Tdo

• 10804
  • Smurf?!
« Reactie #426 Gepost op: 15 juni 2018, 23:03:58 »
Je hebt de laatste toevoeging nog niet gehoord volgens mij, Abel. Die maakt het verschil onontkoombaar. Volgende keer gaan we wat mij betreft wel een a-b-a vergelijk aan. Ik denk zeker te weten dat jij, met jouw oren, het verschil gaat horen. En dan meteen met de correcte card in de filters van m’n speakertjes  ;D

*

a.b.

• 8962
« Reactie #427 Gepost op: 15 juni 2018, 23:11:10 »
Ik doe dat graag Tdo, en ik weet zeker dat ik de lamp ook nog ga meemaken bij Minplus.

*

Tdo

• 10804
  • Smurf?!
« Reactie #428 Gepost op: 15 juni 2018, 23:16:05 »
Geen ontkomen aan!  ;D

*

Knosti de Platenwasser

• 2134
  • Geluid: de meest overschatte eigenschap van muziek
    • ReadScapeS
« Reactie #429 Gepost op: 15 juni 2018, 23:58:47 »
Ik hoopte niets toen ik ging luisteren. Als het fenomeen bestaat is ontkennen wel lastig. Ik kan ontkennen dat de zon bestaat, maar hij is er toch echt. En ik zie hem ook. Als de lamp daadwerkelijk bijdraagt aan een betere geluidskwaliteit zou praktisch iedereen het moeten horen.

Haha, open deur: de zon is er wel, maar weten we eigenlijk wel wat het in essentie is, behalve een klont meetbare processen? :)
Daar verschillen de meningen over, niet over het bestaan ervan.
... on an Electrospective Odyssee.

« Reactie #430 Gepost op: 16 juni 2018, 00:16:38 »

Ik denk dat praktisch iedereen het ook wel kan horen.
Praktisch, want niet iedereen luistert en hoort gelijk.
En met die lamp is het nog wat complexer want er blijkt het begrip gevoel bij te zitten.
Ik heb nog nooit eerder iemand in tranen gezien, alleen van een stukje muziek.
De tweede keer hetzelfde gedraaid met als enige verschil dat toen de lamp aan stond.
En nog onzichtbaar ook en toen gebeurde dat wel.
Maar je hebt er echt worsten tussen die niks willen horen.
Zo was hier een keer een werkelijk, tot zover, slimme man, ingenieur, die alles wel wist, alles kon verklaren.
Tegen een vriend die hier was geweest had hij uitgebreid verteld dat het geconstateerde werkelijk onmogelijk was
en niet bestond.
En als dat inderdaad wel zo ruimtelijk klonk dan had die vent stiekem een extra speakertje onder de bank of zo verstopt.
Om kort te gaan : toen hij het zelf ook duidelijk waarnam ging hij inderdaad eerst op zoek naar dat speakertje.
Toen die er niet was werd hij eerst zeer onrustig, maar gaf uiteindelijk toe dat hij het duidelijk waarnam.
Om daar een poosje later nijdig aan toe te voegen : '' Maar ik weiger het te geloven ''.
En toen ging hij weg.
We lachen er nog wel eens om hier.
Zijn kameraad komt hier nog geregeld en vertelde dat hij het net weer als voorheen benadert en ontkent.
Het past gewoon niet in zijn wereldje, valt buiten zijn comfort zone.
En dat noem ik nou een worst, iemand die zichzelf in de weg zit.
Is dat dan een narcist ?? In elk geval is hij wel een ambtenaar.

Ik weet gewoon niet beter en pruts nog maar even aan een MK3 dc printje.

Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

*

Jeronimo

• 7122
« Reactie #431 Gepost op: 16 juni 2018, 07:00:18 »
Betrokkene kan toch niet ontkennen dat hij verschil heeft gehoord? Die denkt dus dat je hem hebt beetgenomen. ;D Anders is het wel een zeer knap staaltje ontkenning. Nu hebben het een aantal mede-forummers het fenomeen gehoord, met wie ik persoonlijk kennis mee heb gemaakt en die ik zeker niet als luchtfietsers (of worsten) beschouw. Voor mij komt een wat rustigere periode eraan (bouwvak) waarin ik nu eens vakantie ga houden. En kan ik eindelijk (weer) eens langs bij minplus en a.b. (en benco bij de weg). Hopelijk hebben zij dan ook zo'n lamp al in gebruik.  ;)
AVM CD1 Plus Transport + Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Yamaha CDR-HD1000
Micro Seiki DD-5E + Audio Technica AT33 PTG/II MC, Dual CS-5000 + Denon DL-304 MC
Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
Classé CP-500, Classé CA-2100, Graham Slee Reflex C + PSU
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

chansig

• 10655
« Reactie #432 Gepost op: 16 juni 2018, 07:25:49 »

Damn....je hebt er in ieder geval ook geen moeite mee om jezelf heel erg goed te vinden.

Ik meende ooit de effecten van de tegel, het snot, de modificaties te horen. Ergens in de loop d'r jaren ben ik dat gevoel kwijtgeraakt. En ik was er behoorlijk van overtuigd dat wat ik hoorde dat ook echt waar was. Nu twijfel ik daar sterk aan.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Sonos, SPL min Phonitor, ZMF Blackwood

*

a.b.

• 8962
« Reactie #433 Gepost op: 16 juni 2018, 08:01:08 »
Iemand een worst noemen omdat hij anders naar de wereld kijkt dan jij is niet bepaald verdraagzaam en aardig, Theo van W. Uitlachen is makkelijk maar je best doen om te onderzoeken wat een ander beweegt, dat is andere koek.

En jij lijkt bijzonder verguld met jezelf en benadrukt dat regelmatig door anderen op de persoon naar beneden te halen. Zou niet nodig hoeven zijn.

*

chansig

• 10655
« Reactie #434 Gepost op: 16 juni 2018, 09:40:09 »

Damn....je hebt er in ieder geval ook geen moeite mee om jezelf heel erg goed te vinden.

Ik meende ooit de effecten van de tegel, het snot, de modificaties te horen. Ergens in de loop d'r jaren ben ik dat gevoel kwijtgeraakt. En ik was er behoorlijk van overtuigd dat wat ik hoorde dat ook echt waar was. Nu twijfel ik daar sterk aan.

Gr. Hans

Even nog ter aanvulling.

Sluit ik door mijn twijfel het fenomeen uit ? Nee...ben wel enorm sceptisch. Wie weet komt er hier ooit nog eens een "leenlamp" die er een paar maanden kan staan.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Sonos, SPL min Phonitor, ZMF Blackwood