*

Rob-ber

• *
  • 38
  • No Trial and Error!
Re: De ontrafeling van de audiolamp.
« Reactie #630 Gepost op: 28 december 2018, 19:15:51 »
Binnen welke context verkreeg jij deze ervaringen? Niet speciaal tbv muziek weergave, lijkt me.

Ik heb dit bij mij thuis alleen bij muziek weergave ervaren. Vergeet ze maar eens aan te zetten......... Het heeft idd niet alleen zijn effect op muziekweergave. Daar waar ik kennismaakte met 'de lamp' had het ook zijn effect op de beeldweergave.
Onkyo TX-NR3010 (AudioFacts mod.)
Monitor Audio Gold 200 en Silver W-12 sub
Onkyo NS-6170 (AudioFacts pro mod.)
Marantz TT15 S1 turntable
Audioquest interconnects en speaker kabel

*

berret

• 2201
  • Universeel Leeghoofd en nu echt platzak
« Reactie #631 Gepost op: 1 januari 2019, 13:27:27 »
Ik heb als oude newbee niet het gehele (en dat andere) topic doorgeworsteld, maar de werking van de de lamp is gebasseerd op de zgn informeringstechnologie. Deze wordt door de activeringstechnologie in speciaal daarvoor ontwikkelde 'lampen' door de hele ruimte (tot 100 mē) verspreid. Zo kan een reductie tot 98 % van de elektrische velden worden bereikt. Ik weet niet of dit bij de diverse DIY projecten ook word gerealiseerd.......
Het resultaat is een meer ruimtelijke en natuurlijke weergave van audio e.d.
Het is een tool. Gebruik het of gebruik het niet! Het resultaat heb ik als verbluffend ervaren

Binnen welke context verkreeg jij deze ervaringen? Niet speciaal tbv muziek weergave, lijkt me. Ik ben zeer benieuwd waar deze kennis nog meer actief en experimenteel uitgebouwd wordt, behalve hier en in de homeopathie.
Er zijn wat experimenten geweest met live- opnamen waarbij een lamp tijdens het concert aanstond. Ook hier geldt dat het een tijd duurt voor het effect optimaal is. Voorlopig een redelijk positief verhaal. Je moet het in een nieuwe situatie tijd gunnen.

*

berret

• 2201
« Reactie #632 Gepost op: 1 januari 2019, 14:59:33 »
Nog even een reactie op het stuk van Rob- ber. Reductie van EM velden gebeurt niet, dat is , voor zover ik weet, onzin. Er is iets veel fundamenteler aan de hand. Ik heb het ooit aan Knosti de platenwasser uitgelegd. EM velden kun je niet opheffen met een lamp, licht van de lamp is zelf een EM veld. En met licht toevoegen maak je het niet donkerder, om het zo maar even te omschrijven. EM opheffen kan alleen in een afgesloten kooi. Het gaat bij de lamp juist om het toevoegen van een EM veld, in casu het IR licht. En het is de werking van dit "gemodificeerde" licht wat het hem doet. Nog even een opmerking: zoals alle EM straling gaat de energie overdracht in bepaalde quanta, dus in pakketjes. Zogauw ik dus het woord quanta ergens in een wervende tekst lees word ik wantrouwend. Vaak wordt daarmee een boodschap gebracht die mooi klinkt maar door niemand uitgelegd kan worden. Zo, dat was mijn chagrijn voor vandaag.

*

groovy.

• 11721
  • Old school audio.
« Reactie #633 Gepost op: 1 januari 2019, 15:12:35 »
Er is een em veld in het snoer,als je lamp inschakeld dan komt er nog een magnetisch veld bij.
Heeft dat ook nog invloed op de straling van de lamp.
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Micro-Seiki cf1. Acoustical 2800 All Balance. Lenco b51 Burn & Jones Super. Luxman l507s. Luxman t-550v. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404 Jerry mod.  Cabasse Prao.

Be fair to each other. True love,mean no harm. The human touch means so much.

*

berret

• 2201
« Reactie #634 Gepost op: 1 januari 2019, 15:27:56 »
Bi j de audiolamp is ook aan het netsnoer gedacht. Gewoon rubbersnoer wat een behandeling heeft ondergaan. Dus dat heeft uiteraard een EM veld, klein, want de stroom loopt in beide draden tegengesteld, maar aanwezig.