*

Tdo

• 10797
  • Smurf?!
Re: De ontrafeling van de audiolamp.
« Reactie #555 Gepost op: 17 juli 2018, 13:42:46 »
Ik verbaas me regelmatig over je redenaties, Geerd. Nu niet minder.  ;D

*

groovy.

• 11554
  • Old school audio.
« Reactie #556 Gepost op: 17 juli 2018, 13:55:12 »
Schitterend.
Dat van de kroeg klopt wel ;D
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Micro-Seiki cf1. Acoustical 2800 All Balance. Lenco b51 Burn & Jones Super. Luxman l507s. Luxman t-550v. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404 Jerry mod.  Cabasse Prao. Rodec sm200.

Focus on the good.

*

geerd

• 5404
  • scheun ja
« Reactie #557 Gepost op: 17 juli 2018, 15:55:56 »
ja tdo denk daar maar eens over na of niet soms groovy
les is more

*

berret

• 2143
  • Universeel Leeghoofd en nu echt platzak
« Reactie #558 Gepost op: 17 juli 2018, 16:06:48 »
Walt,
Waarom heb je in hemelsnaam 16 kurkjes gekocht als de werking minimaal is. Dat had je na één kurkje toch al wel kunnen weten. Hetzelfde voor die Bybees. Die dingen zijn nog rete duur ook.
Nog even een anecdote over de lamp. Ik had de lamp een keer meegenomen naar een goede kennis van je in Rijswijk. Hij hoorde wel verschil met de lamp en noemde het ook een verbetering. Zijn verklaring was dat het ongeveer hetzelfde effect was dat je ervaart als je naar een muziekvideo zit te kijken/luisteren. Op mijn verzoek is hij toen op de achterste stoel in de luisterruimte gaan zitten, zodat hij de lamp niet meer kon zien. Voor hem verdween daarmee het positieve effect. En hij kent zijn ruimte zo goed dat hij het verschil van luisterpositie wel kon meenemen in de verandering. Zijn conclusie: je moet de lamp kunnen zien om er wat aan te hebben. Dat zou kunnen, maar ik denk andersom. De lamp moet jou (maar in ieder geval "mij") kunnen "zien" om effect te hebben.
Verder laat ik iedereen in zijn waarde: gelover of niet gelover.

Groet,
Leobus

P.s.
Als je graag een test met de lamp in je eigen set wilt doen, wil ik best een keer bij je langs komen. Zie/hoor ik jouw set ook een keer.

Dat die lamp jou moet kunnen zien of omgekeerd : zou kunnen.
Het volgende wijst ook nog ergens anders op : Berret heeft eens bepaald dat de frequentie waarop de lamp werkt zo rond
de 200 mhz ligt, ergo : een golflengte van iets van 1 meter 40.
Experimenten van hem toonden aan dat twee lampen op die afstand van elkaar elkaar aanvulden en versterkten.
Ook veelvouden van die afstand hadden dat effect.
Plaatste hij die lampen op een ander afstand van elkaar dan doofde het effect niet helemaal uit, maar verzwakte wel.
Die lampen ' zagen ' elkaar dus.
Nu heeft TSP 2 lampen in huis, eentje in de woon / luisterkamer en eentje boven.
Die staan op een ongunstige afstand van elkaar en hij constateerde dat het effect van de lamp beneden sterk
verzwakt was als de lamp boven vergeten was uit te zetten. Daar zit een zolder tussen.
Dat heeft hij later nog meerdere malen getest en dat effect was constant.
Die ' zagen ' elkaar dus blijkbaar nog.

Even voor de juistheid: de bepaling is andersom gegaan. Ik kwam eerst tot de ontdekking dat de maximale werking van twee lampen een onderlinge afstand van 142 cm behoeft. Daarmee kan ik niets , behalve even terug rekenen naar een frequentie in het elektronische domein, zo rond de 200 MHz, of naar een geluidsfrequentie van ongeveer 231 Hz. Ik ben er( nog) niet achter waar die 142 cm aan gerelateerd is.
Ook een vraag van een lampenkap: heeft het te maken met de DC of AC uitvoering van de lamp? Nee, ook daar heeft deze afstand niets mee van doen...

O, Geerd, die hiaten en misrekeningen, zijn die erg ingewikkeld, ik ben namelijk slecht in wiskunde, dus heb je daar een voor mij simpel te begrijpen verhaaltje over?

*

geerd

• 5404
  • scheun ja
« Reactie #559 Gepost op: 17 juli 2018, 18:38:15 »
kijk daar ben ik goed in kan je de formullen wel geven wel rekening houden met nano deeltjes de monoculeren gelijk omgekeerde werking van de massa tov de zwaartekracht en de afstand tussen middelpunt massa gelijkheid in een vacuum .
verder zijn het maar 43 regels die je even moet invullen en berekenen en als alles goed doet is de uitkomst 0 vandaar het niet werkt
les is more

« Reactie #560 Gepost op: 17 juli 2018, 18:50:51 »
Ik denk dat dit wel klopt inderdaad : bij een nul werkt het niet.
Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

*

Walt

• 103
« Reactie #561 Gepost op: 17 juli 2018, 18:51:27 »
Bedankt voor je uitleg Geerd! De audiolamp verklaard!

Gr. Walter

*

berret

• 2143
  • Universeel Leeghoofd en nu echt platzak
« Reactie #562 Gepost op: 17 juli 2018, 19:09:17 »
kijk daar ben ik goed in kan je de formullen wel geven wel rekening houden met nano deeltjes de monoculeren gelijk omgekeerde werking van de massa tov de zwaartekracht en de afstand tussen middelpunt massa gelijkheid in een vacuum .
verder zijn het maar 43 regels die je even moet invullen en berekenen en als alles goed doet is de uitkomst 0 vandaar het niet werkt

Ok, toch nog een beetje te ingewikkeld voor mij, dus ik haak hier even af. Ik ga eerst maar een cursus haak naalden en bedde spreien volgen

*

geerd

• 5404
  • scheun ja
« Reactie #563 Gepost op: 17 juli 2018, 20:00:04 »
Bedankt voor je uitleg Geerd! De audiolamp verklaard!

Gr. Walter
kan dus een slotje op niet meer nodig erom te steggelen of elkaar negatief te bejegenen .
rust op het forum deze onzin heeft al voldoende leed gebracht .
blij dat ik aan de wieg sta van het verdwijnen van de audio lamp uit ons forum .
dus weer lief zijn tegen elkaar anders ga ik nog meer [onzin]wetenschappelijk  vertellen .

dat van de kroeg is trouwens wel waar ook luchtdrogers zoute pinda's en bepaalde geuren uit de spuitbus werken omzet verhogend .
ja de vraag is drink ik vrijwillig en heeft de uitsmijter echt 4 eieren .
proberen ze met muziek in de supper mijn koopgedrag te sturen .
en zo zijn er nog velen meer .
gelukkig is de lamp nu opgelost .

dit was BRANDPUNT goede avond
les is more

*

Opa S.

• 7218
  • Grote audiokrijger
    • Second Life Audio
« Reactie #564 Gepost op: 17 juli 2018, 20:20:02 »
De meeste uitsmijters hebben twee eieren.

Tenzij iemand ze er een keer goed in getrapt heeft natuurlijk, misschien dat het er dan minder zijn.

Maar dat hoor je dan wel. Zowel tijdens het trappen als ook definitief daarna.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

Heintje

• 1458
« Reactie #565 Gepost op: 17 juli 2018, 21:47:56 »
Wacht effe met het definitief afsluiten van dit topic omdat alles nu is verklaard: waarom had Columbus het dan over één ei?  :o

*

MYRYAD

• 102
« Reactie #566 Gepost op: 17 juli 2018, 22:05:12 »
Kijk, dat is simpel: stapel maar eens 2 eieren van Columbus op elkaar, dat lukt niet.
Daarom 1 ei!

*

minplus

• 7704
  • relax, don't do it
« Reactie #567 Gepost op: 17 juli 2018, 22:06:44 »
Bovendien heb je met wat mazzel 2 dooiers in 1 ei. Een siamees ei dus.
Dan heb je meer geel.
Werken daarom mogelijk 2 lampen ook anders dan 1, Geerd?

If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

geerd

• 5404
  • scheun ja
« Reactie #568 Gepost op: 17 juli 2018, 22:43:55 »
neen dat niet en ei met 2 dooiers is een horica ei dat kost in de handel  4 cent meer dan een gewoon ei .
maar voor de uitsmijter ham kaas met 4 eieren behoef je er maar 2 te breken .
dus dat is 48 cent anders 80 cent en je moet dus 4 eieren breken .
gezien de kosten van zoon traktatie niet over de 1 euro uit komen mag is dat dus de oplossing .
2 lampen is gewoon stoer doen   zo van kijk mij eens ik heb er lekker 2 .
ze leveren het dubbelen kosten het dubbelen en verbruiken het dubbelen .
en columbus geloof je die die noemde de bewoners van usa naar indiers omdat hij niet wist waar hij was .
even google ging ook niet geen internet op de boot was spaans zeker die lopen hopeloos achter .
les is more

*

Opa S.

• 7218
  • Grote audiokrijger
    • Second Life Audio
« Reactie #569 Gepost op: 18 juli 2018, 06:51:51 »
En Columbus is ook nooit op de maan geland. Die Amerikanen proberen je van alles wijs te maken, maar geloof ze niet!

En ja, dat is wel waar, Columbus is wel bijna van de aarde afgevallen toen hij een keer erg dicht tegen de rand zat, maar gelukkig zag hij het op tijd en kon hij Amerika ontdekken.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/