Track info van Spotify weergeven op display
« Gepost op: 14 mei 2017, 20:58:35 »
Ik heb een Yamaha R-N402D receiver. Zeer tevreden over. Enige dat ik niet ingesteld krijg is, wanneer ik muziek afspeel via Spotify, om de track informatie afgebeeld te krijgen op het display van de Yamaha. Daar blijft bij mij "Spotify" staan. Vriend van me heeft een vergelijkbare Yamaha receiver, en bij hem wordt die track info wel afgebeeld. Alleen weet hij niet meer hoe hij dat destijds heeft ingesteld...

Ik start Spotify vanaf mijn iPhone, en bedien de Yamaha via de Musiccast app.

Als ik Spotify via mijn iPhone afspeel en via Bluetooth stream naar de Yamaha, geeft ie wel track informatie weer. Ook als ik Netradio afspeel, wordt de trackinformatie netjes weergegeven.

Kan iemand hier meer informatie over geven? Ik vind het namelijk wel iets toevoegen wanneer de titel van de track op de Yamaha wordt weergegeven. Bij voorbaat dank!

Re: Track info van Spotify weergeven op display
« Reactie #1 Gepost op: 14 mei 2017, 21:59:13 »
Waarschijnlijk maakt je maat gebruik van Spotify connect in plaats van bt, zorg dat zowel de yamaha als iphone in het zelfde (wifi) netwerk aangemeld zijn en probeer de onderstaande stappen

1. Zorg dat je de laatste versie van Spotify draait op zowel je desktop als op je iPhone of iPad
2. Log in bij Spotify-app op je iOS-apparaat en kies een nummer
3. Tik onderin het scherm op het nummer dat je afspeelt
4. Rechtsonder selecteer je het icoon voor Spotify Connect
5. Nu zou daar de yamaha zichtbaar moeten wezen.

Heb geen ervaring met Iphone of ios maar zo werkt het ook met Android.
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2017, 22:10:30 door Gooffy »
Harman Kardon: AVR 370, Samsung: UE48JU6000, Dali: Zensor 7, Mission: 73c, Mission: 760i, Humax: ihdr-5200, Chromecast,
Akai: ap-207/Shure V15-III, NAD: PP1, LG: BD570, WD: TV Live Hub, HT-PC: Kodi, Logitech Harmony 525.

« Reactie #2 Gepost op: 14 mei 2017, 22:30:54 »
Allereerst bedankt voor je reactie Gooffy!

Probleem is niet het afspelen zelf, dat gaat prima. Ik maak inderdaad zelf (ook) gebruik van Spotify Connect. Dus het gaat niet om het afspelen zelf, dit werkt prima en probleemloos.

Het gaat er om dat de Yamaha steeds "Spotify" weer blijft geven in het scherm, in plaats van bijvoorbeeld informatie over de track, artiest of album. Door te drukken op de knop display van de afstandsbediening zou je dit aan moeten kunnen passen, maar helaas: dat geeft geen reacties.

Als ik Spotify via BT afspeel wordt de track info wel weergegeven op de Yamaha, maar mijn voorkeur gaat uit naar afspelen via Spotify Connect. Hoop dat ik nu duidelijker ben in mijn vraagstelling.

« Reactie #3 Gepost op: 14 mei 2017, 22:43:07 »
Hmm ik had ook wat beter kunnen lezen  :o maar is volgens mij een redelijk recent toestel dus zou het inderdaad mogelijk moeten zijn.
Helaas heb ik ook ff geen idee.
Harman Kardon: AVR 370, Samsung: UE48JU6000, Dali: Zensor 7, Mission: 73c, Mission: 760i, Humax: ihdr-5200, Chromecast,
Akai: ap-207/Shure V15-III, NAD: PP1, LG: BD570, WD: TV Live Hub, HT-PC: Kodi, Logitech Harmony 525.

« Reactie #4 Gepost op: 14 mei 2017, 23:13:12 »
Volgens de handleiding zou je de info op het display kunnen wisselen door op de Display knop op de afstand bediening  te drukken. Maar waarschijnlijk wist je dat al wel......

« Reactie #5 Gepost op: 17 mei 2017, 19:18:05 »
Is er misschien een firmware update van de versterker? Of een update van de app?

Heb je het al eens geprobeerd met jouw app op de versterker van je vriend en andersom?

« Reactie #6 Gepost op: 24 mei 2017, 20:59:51 »
waarschijnlijk toch display knopje  ;)