*

Rwi

• *
  • 2
Graag hulp bij het installeren van geluidssysteem
« Gepost op: 15 mei 2017, 11:57:42 »
Beste,

Ik ben Rob en en ik heb een Skoda Octavia uit 2016 met wat ik zelf vind niet al te best geluid.
Aangezien ik geen verstand heb van Audio en het inbouwen ervan, maar het mij wel leuk lijkt om het zelf te doen (en natuurlijk kosten te besparen) ben ik gegaan voor deze plug en play versterker:
http://www.audiotec-fischer.de/lng/en/match/products/amplifier/pp-62dsp.html
Uit deze versterker komt een plug en play kabel voor de subwoofer met 4 kanalen (dus 8 draden)
Mijn subwoofer kist heeft maar 2 aansluitingen (plus en min)
Maar de subwoofer heeft dual voice coil en dus weer 4 aansluitingen: http://www.audiotec-fischer.de/lng/en/match/products/subwoofer/mw-10w-d.html
Nu heb ik deze stekker besteld: https://www.mbcaraudio.nl/extra-versterker-accessoires/13835-match-pp-sc-05.html
Daar komen dus 4 kanalen uit, oftewel 8 draden uit. Kan ik simpel alle plus bij elkaar doen en alle min bij elkaar doen en die aansluiten op mijn kist terminal en de woofer doorschakelen in serie?
Haal ik zo het beste uit het systeem?

Vriendelijke groet,

Rob

*

Be tweeter

• 9396
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
Re: Graag hulp bij het installeren van geluidssysteem
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2017, 12:22:13 »
Er staat een Instruction Manual bij dus lees die eens op je gemak door en kom dan met vragen over hoe je het wilt gebruiken en wat je niet snapt.
Dat scheelt eventuele helpers heel wat giswerk.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

Rwi

• *
  • 2
« Reactie #2 Gepost op: 15 mei 2017, 12:38:06 »
De manual heb ik natuurlijk doorgelezen. Daar staat niks over hoe je een niet plug and play woofer van Match moet aansluiten.
Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest.
Mijn vraag is: hoe sluit ik een 4 kanaals subwoofer versterker uitgang aan op een + en min terminal van mijn woofer kist en hoe sluit ik de dual voice woofer daar weer op aan.
Of te wel: ik moet van 8 draden naar 2 en vervolgens weer naar 4. Ik kan natuurlijk maar 1 kanaal pakken maar dan haal ik slecht 80W uit de woofer. Kan ik de 4 kanalen combineren zodat ik 320W krijg en zo ja, hoe doe ik dat. Mijn gedachte was dus alle + en alle - bij elkaar. Is het zo simpel?

*

Be tweeter

• 9396
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #3 Gepost op: 15 mei 2017, 13:42:09 »
Nee zo simpel is het niet. De eigen P&P woofers hebben dual of quad voicecoils.versterkeruitgangen zijn er niet van gecharmeerd wanneer ze aan elkaar geknoopt worden en maken dit kenbaar door in de beveiliging te schieten of een bericht met rooksignalen te verzenden.
Een sub met quad voicecoils gebruiken voor het meeste vermogen dehalve. Je kunt ook een weerstandvan ca. 1 Ohm/5 Watt in iedere draad opnemen 8 stuks en dan aan elkaar knopen maar dan verlies je wel wat vermogen en dempingsfactor. Voor een 4 Ohm woofer zal het ook weinig winst geven.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

« Reactie #4 Gepost op: 23 mei 2017, 22:57:53 »
Staat toch duidelijk bij de specs van de kabel dat ze alleen geschikt is voor een Match versterker i.c.m. een Match subwoofer? Of je moet de connector er af knippen en er twee DVC's op aansluiten...(maar dan had je beter iets anders kunnen kopen). ;)