*

kurt

• 633
Re: Zin en onzin van groen
« Reactie #315 Gepost op: 18 augustus 2019, 10:02:28 »
https://klimaatgek.nl/wordpress/2019/08/17/waar-komen-die-klimaatkinderen-toch-plotseling-vandaan/
(het is niet altijd verstandig dit soort artikels door te sturen naar mensen uit de onmiddellijke omgeving zoals vrienden of familieleden ondervond ikzelf)

Deze week was in de media te horen dat we nu mogelijk zelfs plastiek inademen, dit concludeerden ze na het vinden van plastiek bij ijs boringen.

*

morph

• 14515
« Reactie #316 Gepost op: 18 augustus 2019, 12:01:35 »
(het is niet altijd verstandig dit soort artikels door te sturen naar mensen uit de onmiddellijke omgeving zoals vrienden of familieleden ondervond ikzelf)

Het is sowieso niet verstandig om eenzijdige berichtgeving voor waar aan te nemen, noch alles cynisch te bekijken.
En een evenwicht is moeilijk te vinden.

Het wereldwijde fenomeen dat mensen denken goed te kunnen oordelen nadat ze berichten over een onderwerp hebben gelezen is steeds problematischer aan het worden m.b.t. beslissingen over de lange termijn.
Vooral omdat hetgeen ze op internet lezen er voor zorgt dat ze meer te lezen krijgen met dezelfde strekking waardoor het lijkt dat er veel minder of zelfs geen tegengestelde meningen meer bestaan. En als deze onverhoopt doorkomen is het oordeel: nepnieuws. Want het past niet in het zelfgevormde (schijn-)beeld.
Het is de "zegen" van algoritmes, die de toon zetten en waar simpelweg niet aan te ontkomen is.
Moeilijk om te aanvaarden dat men zo gestuurd wordt, omdat dit vroeger minder goed kon. Nieuwere generaties zullen er voortdurend door geleefd worden en het niet eens kunnen herkennen als "niet altijd even geslaagd".

*

Opa S.

• 8364
  • Scheef en toch geen schaats
« Reactie #317 Gepost op: 18 augustus 2019, 16:42:53 »
Ach, ik houd er wat dat betreft een eenvoudige redeneertrant op na; alles waarvan ze me willen laten geloven dat het waar is, daar geloof ik niet in. En andersom.
Proper stupidity is fascinating.

Ricky Gervais

*

Opa S.

• 8364
  • Scheef en toch geen schaats
« Reactie #318 Gepost op: 18 augustus 2019, 16:44:18 »
PS: Laat ik deze er nog maar aan toevoegen, voordat iemand het straks nog écht serieus neemt;  ;D

PS2: Maar als initiële veiligheidsbarrière kant 't geen kwaad.

;D
Proper stupidity is fascinating.

Ricky Gervais

*

jpio

• 4673
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #319 Gepost op: 18 augustus 2019, 16:49:06 »
Heb wel eens het idee dat hoe meer ze op iets hameren of mee adverteren het grotere shit is dan je zou mogen verwachten oid.
Goede wijn behoeft immers geen krans?
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, HK cdspeler, Nakamichi deck, Philips 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

Celica TA40

• 26592
  • Este nix pax christe nix
    • Mijn setbeschrijving (altijd achterhaald)
« Reactie #320 Gepost op: 18 augustus 2019, 16:54:22 »
Heb wel eens het idee dat hoe meer ze op iets hameren of mee adverteren het grotere shit is dan je zou mogen verwachten oid.
Goede wijn behoeft immers geen krans?

Nee, goede wijn behoeft geen krans. Wel reclame ;D
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-265D, GX-230D, GX-210D, 1721W, 1710W, 1710L
Yamaha A-S301, CDX-993/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer F-550RDS, PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-X555ES, PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34
Bekabeling: AudioBS en Ixos

*

richard

• 4078
« Reactie #321 Gepost op: 26 augustus 2019, 22:45:28 »
... dat we nu mogelijk zelfs plastiek inademen, dit concludeerden ze na het vinden van plastiek bij ijs boringen.
De Romeinen zijn ook in dat ijs terug te vinden; door een verhoogde concentratie lood in de atmosfeer en uiteindelijk het ijs.
Het lood is destijds de ondergang geweest voor de Romeinen, of heeft er op zijn minst mede toe bijgedragen. Wellicht zullen ze dat over 2000 jaar over onze 'beschaving' zeggen in relatie tot plasic.
Genoeg is beter.

*

Sterremuur

• 12632
  • Tegenwoordig niet meer druk...
    • Intuitieve begeleiding
« Reactie #322 Gepost op: 27 augustus 2019, 13:52:18 »
Na ons is er geen "ze" meer.... :angel:
Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum

*

morph

• 14515
« Reactie #323 Gepost op: 27 augustus 2019, 15:23:21 »
De Romeinen zijn ook in dat ijs terug te vinden; door een verhoogde concentratie lood in de atmosfeer en uiteindelijk het ijs.
Het lood is destijds de ondergang geweest voor de Romeinen, of heeft er op zijn minst mede toe bijgedragen.

Dit is een voorbeeld van een herroepen hypothese waaraan minder aandacht is geschonken in de media dan aan de hypothese zelf.
klik

*

jpio

• 4673
« Reactie #324 Gepost op: 27 augustus 2019, 16:01:03 »
Ik begreep dat arsenicum de grootste boosdoener was.
En dan vooral icm lood, in welke vorm dan ook.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, HK cdspeler, Nakamichi deck, Philips 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

morph

• 14515
« Reactie #325 Gepost op: 27 augustus 2019, 16:35:00 »
Een hypothese is dat het eerder antimoon betrof.
Dat zou via de loden pijpen tot een massale vergiftiging hebben kunnen leiden.
Vergiftiging met antimoon schijnt te lijken op die met arseen (arsenicum), maar antimoon is in combinatie met lood gangbaarder.

Maar gezien de tijdspanne van het gebruik van de leidingen is het twijfelachtig dat er gedurende al die generaties niets (tijdig) opgemerkt zou zijn.

Nog los van het feit dat de oplossing van lood (of arseen) in water in zulke hoeveelheden bijna overeenkomt met een homeopathisch middel zodat de Romeinen die er last van hadden zichzelf beter zouden hebben gedronken...

*

jpio

• 4673
« Reactie #326 Gepost op: 27 augustus 2019, 18:30:09 »
Ok, ja dat zou kunnen.
In die tijd werden ze dacht ik toch al niet zo oud dus vraag me af óf ze zoiets zouden opmerken binnen het algemene beeld van hun levensduur en andere 'aandoeningen', al dan niet natuurlijk van aard.

*

kurt

• 633
« Reactie #327 Gepost op: 11 september 2019, 22:49:48 »
Verwoestijning, een probleem met een oplossing.
https://www.youtube.com/watch?v=vpTHi7O66pI

*

Leobus

• 559
« Reactie #328 Gepost op: 12 september 2019, 08:41:53 »
Verwoestijning, een probleem met een oplossing.
https://www.youtube.com/watch?v=vpTHi7O66pI

Interessant! Zou op grotere schaal getest moeten worden. Hoewel? De testfase lijkt me al voorbij. Doen dus!

Groet,
Leobus