*

.....

• 2706
Tannoy DTM 8 tweeter.
« Gepost op: 21 mei 2017, 12:54:18 »
Vraag, weet iemand hier of de dmt 8 een vloeistof gekoelde tweeter heeft? kan er niets over vinden..en HYNNY zijn niet bepaald de
''vriendelijkste'' met mail verkeer...... monitortjes staan er al vanaf 1986 in de regie....daarvoor een jaar thuis gebruikt...31jaar dus, filter ga ik zo ie
zo al service-beurt (bipolair c's...viel wat tegen bij inspectie met wat er in het filter zit, toen 999 guldens per stuk).
Alvast dank voor de reacties.

potver!!! maak ik een tikvout bij het aanmaken van het draadje, kan het beheer dit herstellen a.u.b.
« Laatst bewerkt op: 21 mei 2017, 14:15:58 door grf-r 2 »

*

thanatos

• 1644
  • Cum non tum age
Re: Taanoy DTM 8 tweeter.
« Reactie #1 Gepost op: 21 mei 2017, 13:29:05 »
Ik kwam dit tegen in de handleiding over de DMT serie.

Veel details over de drivers staat er in :

http://www.hilberink.nl/codehans/tansys215.pdf

Hier spreken ze over een speciaal laag viscositeit air gap coolant..
DIY Tannoy 15" DMT II - Schiit Yggdrasil - Mac Mini i7 - DIY RPi streamer

*

.....

• 2706
« Reactie #2 Gepost op: 21 mei 2017, 13:47:39 »
Begrijp hieruit, dat het vloeistof gekoeld is.....maaarr met een bepaalde viscositeit....kan dus niet zomaar een ferrofluid gebruiken, of is
het zo geschreven om het ''interessant'' verhaal van te maken?.
En zou ik ferro van spaeker-repair kunnen gebruiken?.
Het is mij nog niet helemaal duidelijk.

*

Rubble

• 9938
« Reactie #3 Gepost op: 21 mei 2017, 14:13:17 »

potver!!! maak ik een tikvout bij het aanmaken van het draadje, kan het beheer dit herstellen a.u.b.
Kan je zelf ook. Even de titel van het topic in je eerste post aanpassen.
"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."

Steven Wright

*

.....

• 2706
« Reactie #4 Gepost op: 21 mei 2017, 14:16:32 »

Dank u!!.

*

Rubble

• 9938
« Reactie #5 Gepost op: 21 mei 2017, 14:26:26 »

Dank u!!.
;)
"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."

Steven Wright

*

thanatos

• 1644
  • Cum non tum age
« Reactie #6 Gepost op: 21 mei 2017, 15:50:34 »
Begrijp hieruit, dat het vloeistof gekoeld is.....maaarr met een bepaalde viscositeit....kan dus niet zomaar een ferrofluid gebruiken, of is

De vraag is wat de conditie nu is.. Vervangen met het origineel zal lastig worden.. dus second best is wat je aftermarket verkrijgen kan. Misschieen een mailtje naar Lockwood wat zij er mee doen ? mijn ervaring is dat zij wel een stuk benaderbaar zijn dan HNNY.
DIY Tannoy 15" DMT II - Schiit Yggdrasil - Mac Mini i7 - DIY RPi streamer

*

.....

• 2706
« Reactie #7 Gepost op: 21 mei 2017, 17:00:09 »

De vraag is wat de conditie nu is.. Vervangen met het origineel zal lastig worden.. dus second best is wat je aftermarket verkrijgen kan. Misschieen een mailtje naar Lockwood wat zij er mee doen ? mijn ervaring is dat zij wel een stuk benaderbaar zijn dan HNNY.

Denk dat vervanging van beide tweeters nog de beste optie is, ga ze morgenavond wel ophalen en eerst een inspectie doen.
Er is financieel  ruimte voor, vorig jaar de boeken met een goed + saldo afgesloten.
1 juni trek ik de regie leeg, dus tijd is ook geen punt, de boel ligt plat na het overlijden van mijn maat...voordat alles uitgezocht en opnieuw opgebouwd is, zijn we zeker twee maanden verder.
« Laatst bewerkt op: 21 mei 2017, 17:03:49 door grf-r 2 »

*

.....

• 2706
« Reactie #8 Gepost op: 21 mei 2017, 18:37:44 »
Ik kwam dit tegen in de handleiding over de DMT serie.

Veel details over de drivers staat er in :

http://www.hilberink.nl/codehans/tansys215.pdf

Hier spreken ze over een speciaal laag viscositeit air gap coolant..

Ach, dat Tannoy...veel gebouwd die jongens.
Bovenstaande gaat over de 8 NFM...en heeft een andere unit n.l de 2025 GGG.
In de DMT 8 zit een 2008 C. is dus een andere unit.
Part nummers zijn dan verschillend..en de NFM is een tulipwafeguide....de DTM een compressie horntje, die heel erg veel lijkt op de tweeter van de Oxford.

*

Nicolas

• 18376
  • Last night a DC saved my life with a song
Re: Tannoy DTM 8 tweeter.
« Reactie #9 Gepost op: 21 mei 2017, 21:42:07 »
Zou men niet gewoon dezelfde soort ferrofluid gebruiken als bij de grotere broer die in de 12 en 15 inch versie uit dezelfde reeks zit? Die moet Lockwood volgens mij kunnen leveren, want Lockwood kan nieuwe tweeters leveren en daar zit een unitje ferrofluid bij.
The more ambitious home installation
"There is a light that never goes out" - Lancia Dashboard

*

.....

• 2706
« Reactie #10 Gepost op: 21 mei 2017, 23:08:56 »
Zou men niet gewoon dezelfde soort ferrofluid gebruiken als bij de grotere broer die in de 12 en 15 inch versie uit dezelfde reeks zit? Die moet Lockwood volgens mij kunnen leveren, want Lockwood kan nieuwe tweeters leveren en daar zit een unitje ferrofluid bij.

Ga eerst de boel eens goed bekijken,dan weet ik meer, zit in ieder geval bipolair troep in...die zijn gegarandeerd niet goed meer.

*

.....

• 2706
« Reactie #11 Gepost op: 28 mei 2017, 23:39:23 »

Ga eerst de boel eens goed bekijken,dan weet ik meer, zit in ieder geval bipolair troep in...die zijn gegarandeerd niet goed meer.

MMn, 1 woofer ligt de rolrand eruit, mail gestuurd naar HYNNY maar geen reactie >:( >:(, maandag maar es bellen...
Randje ook niet bij Fred audiofriends. >:( >:(
Anders LockWood London. :)

*

Nicolas

• 18376
« Reactie #12 Gepost op: 29 mei 2017, 11:22:04 »
Ik dacht dat HYNNY sowieso bij Lockwood hun spullen haalt? Ik heb mijn CPA tweeter (met ferrofluid) in ieder geval bij Lockwood gehaald.

*

.....

• 2706
« Reactie #13 Gepost op: 29 mei 2017, 11:33:22 »
Ik dacht dat HYNNY sowieso bij Lockwood hun spullen haalt? Ik heb mijn CPA tweeter (met ferrofluid) in ieder geval bij Lockwood gehaald.

Nee hoor, gewoon af fabriek, maar ziet jou en mij als sjacheraars en zijn not amused....en laten dit doorschemeren in hun mail....
Hanteert echter wel hogere prijzen, dus is de moeite om bij Lockwood te bestellen.
Mag ik weten wat je moest aftikken?.
« Laatst bewerkt op: 29 mei 2017, 11:36:04 door grf-r 2 »

*

Nicolas

• 18376
« Reactie #14 Gepost op: 29 mei 2017, 11:42:28 »
Het is de nodige jaren geleden, dus inflatie en wisselkoersen zullen wel wat gedaan hebben. Ik zal het bij gelegenheid eens opzoeken. edit: toen 86 pond excl, 20 pond verzending, 21% btw dus 127.20 pond incl.

Ik wou er zelf niet over beginnen maar ben ook niet altijd onder de indruk geweest van de communicatie van HYNNY. Bij Lockwood is het gewoon "u vraagt, wij leveren" met dezelfde glimlach als je hen het werk laat doen tov wanneer je het zelf doet.

Enig nadeel voor mij was dat Lockwood enkel via PayPal te betalen was.
« Laatst bewerkt op: 29 mei 2017, 11:44:29 door Nicolas »