*

chansig

• 10252
Re: Nieuw beter dan oude speakers?
« Reactie #75 Gepost op: 2 juni 2017, 23:30:12 »
;D

En jij als Huub en Frank2... ;D

Maar wat maakt dat je denkt dat ik niet mijn oren zou gebruiken ? Een goed metende speaker kan ook gewoon goed klinken hoor.  ;D

Gr. Hans
Mijn postings zijn voor minder verwijderd.

Gewoon de mods op een BBQ laten komen, ze niet laten betalen en jij betaalt hun. Komt alles goed...nu niet meer huilen.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Sonos, SPL min Phonitor, ZMF Blackwood

*

Roots

• 1473
  • I am Krelled
« Reactie #76 Gepost op: 2 juni 2017, 23:34:28 »
*roll eyes* (sorry Opa)...In Zeist toch? Je hokt nu samen met Rood?
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

Markus

• 1773
« Reactie #77 Gepost op: 2 juni 2017, 23:34:46 »
Hoe zou ik nou die verschillen tussen die verschillende Stradivaria moeten waarnemen als alles al verdraait is tijdens het opnemen?...Recht dus!

Jawel, maar een andere afstemming geeft een andere klank.

Groet, Mark

« Reactie #78 Gepost op: 2 juni 2017, 23:37:01 »
Ik weet niet eens hoe zo'n ding hoort te klinken, dus is een beetje krom voor mij prima.
Muziek, daar kikker je van op!

*

chansig

• 10252
« Reactie #79 Gepost op: 2 juni 2017, 23:37:46 »
*roll eyes* (sorry Opa)...In Zeist toch? Je hokt nu samen met Rood?

Ik zei toch dat je het niet weet ? Samenhokken met Rood ? Why ? Ik heb wel wat beters te doen. Hij niet maar dat is een ander verhaal.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Sonos, SPL min Phonitor, ZMF Blackwood

*

Roots

• 1473
  • I am Krelled
« Reactie #80 Gepost op: 2 juni 2017, 23:45:03 »
*grins* (sorry opa) Dat antwoord respecteer ik dan weer wel!
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

Markus

• 1773
« Reactie #81 Gepost op: 2 juni 2017, 23:53:28 »
;D ;D ;D ;D als je versterker niets doet zou ik maar eens op zoek gaan naar een werkende versterker .
alles maar dan ook alles in je set bepaald samen het eind resultaat .
en wat op papier zo mooi lijkt kan in de praktijk een vieze tegenvaller zijn en ja de ruimte is ook zoon ding .
en wat het gehoor betreft iedereen is anders we horen niet hetzelfde de gevoeligheid van ieder oor is anders .
en hoe onze hersenen ermee omgaan is ook verschillend .
het zou dus kunnen zijn dat iemand bv het midden van zijn luidsprekers hart vind terwijl iemand anders dat niet vind
omdat die enen nu net erg gevoelig is voor dat gebied zou die dus kiezen voor een luidspreker met voor jou slecht midden .
Je zegt eigenlijk hetzelfde; Dan begreep je zowel mijn opmerking als die van BeTweeter niet.
Wat daarbij opvalt is dat je het deze keer meer "common ground" wil verkrijgen door een wilde gooi naar de neuronenstroon en dat die zo individueel is.
Weet je dat zeker of is het een "uit de losse pols beweging"?
Citaat
dat maakt het advies geven zo onmogelijk je kunt zeggen goed gebouwd met degelijke filter en goede aansluitingen geen vezel plaat maar echt hout .
tanoy bv vinden vele erg mooi ik loop er niet zo mee weg vind het laag te veel van het goeden te warm ook niet mijn smaak wel degelijk en goed gebouwd met goede onderdelen kef ook zoiets niet mijn ding maar er zijn er veel die daar anders over denken en terecht .
mijn avance vinden hun wellicht weer niets erg steriel en strak laag gelukkig staan die hier  ;D ;D ;D

Jaja.

Groet, Mark

*

Roots

• 1473
  • I am Krelled
« Reactie #82 Gepost op: 3 juni 2017, 00:05:53 »
Ja!..Maar daarom vind ik niet dat je Geerd moet aanvallen...Uiteindelijk ga je het wel winnen ja..Dat is toch ook je doel? Tssssss!

*

geerd

• 4868
  • scheun ja
« Reactie #83 Gepost op: 3 juni 2017, 00:43:38 »
zijn er prijzen dan dat wist ik niet .
ja het is wat he maar zijn die van vroeger beter dan die van nu ???
of die van nu beter als die van vroeger ???
we weten het niet he we weten het niet  :'( :'(
scheu premier mk II
Dynavector dv 501, dv karat 17 d3, , ASR mini basis .
 Seac we 308 Sheu glider 1 project tube amp
Micromega Variodac
Denmay m4 monoblokjes
Avance Kingserie 5
Micromega T dac en T drive
Denmay power sub
Denmay interlinks
Taralab luidspreker kabels

*

Be tweeter

• 9324
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #84 Gepost op: 3 juni 2017, 08:57:24 »
Voor het verkrijgen van een neutrale luidspreker lijkt de stelling dat een ieder anders zou horen me een slecht vertrekpunt.

We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

Markus

• 1773
« Reactie #85 Gepost op: 3 juni 2017, 09:03:34 »
Ja!..Maar daarom vind ik niet dat je Geerd moet aanvallen...Uiteindelijk ga je het wel winnen ja..Dat is toch ook je doel? Tssssss!

Je hebt 't bij het foute eind. Ik hoef niet te "winnen".
Ik stel enkel de argumentatie van Geerd ter duscussie. Dat is iets anders.

"Winnen" doe je uiteindelijk cht pas, als de ander het met je eens is (of je inzichten kan bevatten). Die illusie heb ik niet.

Groet, Mark
 :)

« Reactie #86 Gepost op: 3 juni 2017, 09:42:22 »
Je klinkt nu als Baardmannetje  ;D

En die klinkt goed!

Ik ga tegenwoordig zover dat ik het begrip smaak in muziekweergave verafschuw. Hoe kut de muziek ook is die je draait je bent het in mijn optiek aan de muzikanten verschuldigd zo goed als mogelijk dat wat zij hebben gemaakt weer te geven. En daar hoort jouw smaak niet bij. Dan ga je zelf maar muziek/opnames maken...

Ohja! Met je oortjes moet gewoon lekker muziek luisteren.

*

richard

• 3518
« Reactie #87 Gepost op: 3 juni 2017, 19:11:52 »
...Ik ga tegenwoordig zover dat ik het begrip smaak in muziekweergave verafschuw. Hoe kut de muziek ook is die je draait je bent het in mijn optiek aan de muzikanten verschuldigd zo goed als mogelijk dat wat zij hebben gemaakt weer te geven. En daar hoort jouw smaak niet bij.
Daar verschillen ook wij dan van mening. Waarom zou ik de muziek op originele geluidsterkte moeten afspelen? Dan heb ik mijn buren al snel bij de deur staan, ook heb ikzelf niet altijd zin om al die decibels in mijn kamer te hebben. Dus als je dan al op een lager volume moet of wil afspelen zul je voor een evenwichtige weergave voor de afval van het laag en hoog moeten compenseren. Dat zijn gewoon de gevolgen van natuurwetten, daar heeft smaak weinig mee te maken.
Als ik liefhebber ben van laag, of een 'Wall of Sound' wat let mij daar de nadruk op te leggen of er naar te streven dat te bereiken?
Citaat
Dan ga je zelf maar muziek/opnames maken...
Zou kunnen, maar om zelf aan de slag te gaan met het werk van anderen is in mijn optiek ook niks mis.
Citaat
Ohja! Met je oortjes moet gewoon lekker muziek luisteren.
Natuurlijk, zodra je ze gaat gebruiken als meetinstrumenten is het eind zoek en vind je altijd wel iets dat verbetering zou behoeven. Ken je beperkingen!
« Laatst bewerkt op: 3 juni 2017, 19:14:20 door richard »
Genoeg is beter.

« Reactie #88 Gepost op: 4 juni 2017, 12:49:09 »
Wat is de originele geluidssterkte? Lijkt mij het level waarmee de masteraar het afmixt... En dat is natuurlijk nooit op hetzelfde niveau als dat in de orkestbak. De geluidssterkte bij de werkzaamheden zal ook verschillen... De weergevers waarschijnlijk ook.

Ik vind trouwens zeker bij het luisteren naar klassiek een aanzienlijk volume wel een vereiste.
« Laatst bewerkt op: 4 juni 2017, 14:08:38 door baardmannetje »

*

richard

• 3518
« Reactie #89 Gepost op: 4 juni 2017, 19:29:32 »
Ik vind trouwens zeker bij het luisteren naar klassiek een aanzienlijk volume wel een vereiste.
Jazeker, en een rockconcert ook. Is het absolute niveau van deze laatste doorgaans wel veel hoger dan een klassiek concert, daar moeten ze het meer van de dynamiek hebben. Moet de installatie dat wel mogelijk maken.
De 'orgelsymfonie' van Sant Sans vind ik een mooi 'testnummer'. Het tweede deel is heel subtiel met toonladders in de laagste octaven, niet luid maar wel heel laag. Maar weinig weergevers kunnen dat op een beetje realistisch niveau neerzetten. Het vierde deel spat er weer uit wat betreft dynamiek. Bij een middelmatige weergever loopt het geluid dan al snel dicht.
https://www.youtube.com/watch?v=_2zL1JgVxF8
« Laatst bewerkt op: 4 juni 2017, 19:36:57 door richard »
Genoeg is beter.