*

Benco

• 5475
  • Music was my 1st love and it will be my last !
Re: Nieuwe platenspeler gekocht.
« Reactie #15 Gepost op: 31 mei 2017, 01:27:34 »
mooi ! , veel draai genot

*

Wim72

• 1319
« Reactie #16 Gepost op: 31 mei 2017, 03:19:31 »
Prachtig stuk techniek, maar ook te duur en overgewaardeerd...
Of ik het zou aanschaffen als ik vermogend genoeg was? Jazeker:)

*

Rood

• 10333
« Reactie #17 Gepost op: 31 mei 2017, 07:02:08 »
Mooie speler . Vele jaren draaiplezier .

« Reactie #18 Gepost op: 31 mei 2017, 15:58:39 »
Welkom bij de familie  :D Altijd een broertje erbij nemen. Alleen is ook maar alleen.

« Reactie #19 Gepost op: 31 mei 2017, 16:59:49 »
Hij heeft een 'half broertje' (al mag je hem zelfs nog geen kwart broertje noemen  ;D) , een Pioneer PLX1000. En nog een Thorens TD147. Dus hij is niet helemaal alleen hoor.

*

bommko

• 1609
  • I'm a soulman...
« Reactie #20 Gepost op: 1 juni 2017, 09:50:12 »
Mooie DT.
Hij is daar toch een stuk goedkoper dan een MK2...
KEF RR-107 | Sony TA-E80ES | TA-E77ESD & TA-N77ES | CDP-X555ES | C79ES | TC-K808ES | ST-S770ES | PS-X75 | PS-X555ES | SEQ-333ES | Technics SL-1210 MKII | Nakamichi RX-202| Micro Seiki DD31 & 33 & 35 | Etc. Etc.

*

Rubble

• 10073
« Reactie #21 Gepost op: 1 juni 2017, 13:38:58 »
Hij heeft een 'half broertje' (al mag je hem zelfs nog geen kwart broertje noemen  ;D) , een Pioneer PLX1000. En nog een Thorens TD147. Dus hij is niet helemaal alleen hoor.
Wat is je indruk van het verschil in kwaliteit tussen de SL en de PLX?
"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."

Steven Wright

« Reactie #22 Gepost op: 1 juni 2017, 16:13:39 »
Het verschil in kwaliteit, hmm......
ik heb het gevoel dat alles net even steviger is, hendeltje van de armlift, knopje voor anti-skating en vooral die ring voor het vastzetten van de headshell werkt prettiger, bij de Technics is het 'vast is vast' terwijl je bij de Pioneer het gevoel hebt het moet nog net even vaster. Ik vind het zelf prettig dat de Technics met een anti-skating knop werkt met een instelling van maximaal 3, dat werkt lekker nauwkeurig en ik had hem dan ook meteen goed afgesteld. Bij de Pioneer blijf ik veel meer zoeken en twijfelen, deze heeft een knop tot maximaal 6.  Met de Pioneer is verder ook niks mis mee hoor, doet ook datgene waarvoor hij gemaakt is maar de Technics voelt en lijkt net een tikkeltje beter/mooier.

*

Rubble

• 10073
« Reactie #23 Gepost op: 1 juni 2017, 16:51:22 »
Okee, dank je.
"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."

Steven Wright

« Reactie #24 Gepost op: 1 juni 2017, 18:59:25 »
Het verschil in kwaliteit, hmm......
ik heb het gevoel dat alles net even steviger is, hendeltje van de armlift, knopje voor anti-skating en vooral die ring voor het vastzetten van de headshell werkt prettiger, bij de Technics is het 'vast is vast' terwijl je bij de Pioneer het gevoel hebt het moet nog net even vaster. Ik vind het zelf prettig dat de Technics met een anti-skating knop werkt met een instelling van maximaal 3, dat werkt lekker nauwkeurig en ik had hem dan ook meteen goed afgesteld. Bij de Pioneer blijf ik veel meer zoeken en twijfelen, deze heeft een knop tot maximaal 6.  Met de Pioneer is verder ook niks mis mee hoor, doet ook datgene waarvoor hij gemaakt is maar de Technics voelt en lijkt net een tikkeltje beter/mooier.

Helemaal met je eens. Het is een totaal andere feel en look. Ik heb er hier 3 stuks van staan, niet kapot te krijgen. En dat te denken dat deze bijna elke dag meerdere uren draaien  :D

*

wrieh

• 296
  • Camel :D
« Reactie #25 Gepost op: 1 juni 2017, 20:41:06 »
Mooie platenspeler, wat zijn de verschillen met de MK2?
Platenspelert: Technics SL-D202 + Nagaoka MP-110;
Versterkert: Akai AM2600 + B&W DM220i;
CD-Spelert: Kenwood DP-47;
Cassettedeck:Kenwood KX-54

*

Nicolas

• 18394
  • Last night a DC saved my life with a song
« Reactie #26 Gepost op: 8 juni 2017, 11:03:11 »
Alles behalve de stofkap is nieuw in die zin dat het allemaal met nieuwe mallen, verbeterd design etc gemaakt is. Het lijkt er allemaal op, maar werkelijk alles is herontworpen om te verbeteren. Dus ander plateau, andere motor, andere sturing, andere arm, andere alles. De GR is een "vereenvoudigde versie" van de G waardoor men nu een hapbare 1500 euro kan vragen ipv het veelvoud voor de G.
The more ambitious home installation
"There is a light that never goes out" - Lancia Dashboard

« Reactie #27 Gepost op: 14 oktober 2017, 11:47:37 »
Welkom bij de familie  :D Altijd een broertje erbij nemen. Alleen is ook maar alleen.

Maarre, ik zie er maar 1..? Kandanou??

Het is net als bij konijnen, als je er maar eentje hebt, gaat ie zich eenzaam voelen...

Jullie ook met je flauwekul........ben al een tijdje sterk aan het twijfelen om er een SL1210GR bij te nemen.
Omdat ik de Thorens td147 ook heb verkocht heb ik weer ruimte.  ;D ;D ;D

« Reactie #28 Gepost op: 14 oktober 2017, 17:01:38 »
Hup, weg met die Thorens en de 2e Technics erbij! Beste draaitafel als je elke dag veel vinyl draait.

*

geerd

• 5144
  • scheun ja
« Reactie #29 Gepost op: 15 oktober 2017, 00:18:15 »
even een algemenen vraag waarom 2 of zelfs meer spelers je kunt er maar naar 1 luisteren .
ik kies een lp die leg ik op de tafel en speel eerst kant a af dan draai ik hem om om kant b te beluisteren om hem dan weer in de hoes te steken .
ik zou dan ook niet weten wat ik met een tweede zou moeten doen al heb ik wel 2 armen erop die ik beide gebruik .
sommigen lp's gaan beter met de dv andere weer met de benz vandaar 2 armen
les is more