Re: Visaton elco's in luidspreker filter?
« Reactie #15 Gepost op: 29 oktober 2017, 17:12:08 »
Gelijk heb je..Bij nader inzien ga ik de condensators van de DL10 toch weer vervangen door originele bipolaire Alcap low loss elco's! Ik heb de nieuwe Alcap's inmiddels al ontvangen. Vind het wel weer spannend hoe het straks gaat klinken 🔊
ik had in mjn IMF speakers alle elco's vervangen voor dure Jantzen condensatoren. heb er laatst weer bipolaire elco's  in gezet zoals origineel. dit vind ik toch wel het beste klinken. is denk ik ook wel over na gedacht tijdens het filter ontwerp. en daarbij, die bipolaire elco's passen tenminste fatsoenlijk op de print

*

Opa Spylac

• 6144
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #16 Gepost op: 29 oktober 2017, 19:04:53 »
Die krijg je in ieder geval voor een beetje redelijke prijzen.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

« Reactie #17 Gepost op: 29 oktober 2017, 21:58:47 »
Nee kosten niet zoveel inderdaad. Wel zijn de low-loss duurder dan de standaard Alcap's. Het gaat mij er vooral om dat de klank geweldig is, en de low-loss  gaan veel langer mee heb ik begrepen.  ;)

« Reactie #18 Gepost op: 19 november 2017, 22:11:57 »
Gelijk heb je..Bij nader inzien ga ik de condensators van de DL10 toch weer vervangen door originele bipolaire Alcap low loss elco's! Ik heb de nieuwe Alcap's inmiddels al ontvangen. Vind het wel weer spannend hoe het straks gaat klinken 🔊
ik had in mjn IMF speakers alle elco's vervangen voor dure Jantzen condensatoren. heb er laatst weer bipolaire elco's  in gezet zoals origineel. dit vind ik toch wel het beste klinken. is denk ik ook wel over na gedacht tijdens het filter ontwerp. en daarbij, die bipolaire elco's passen tenminste fatsoenlijk op de print
Ik heb de condensators inmiddels ook weer vervangen door bipolaire lowloss Alcaps elco's. 1 elco welke 8uF had moeten zijn waren niet te krijgen in Alcaps lowloss kwaliteit, en heb ik daarom een 7.5uF voor genomen. Nu klinken de speakers wel muzikaal, maar ook aan de heldere/pittige kant na zo'n 15 uur inspelen. 

*

Roots

• 1600
  • I am Krelled
« Reactie #19 Gepost op: 19 november 2017, 22:33:32 »
Je kan altijd nog een 0,5uFje erbij prikken heh.
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

« Reactie #20 Gepost op: 19 november 2017, 22:57:27 »
Ja dat snap ik, maar deze zijn niet verkrijgbaar als Alcaps lowloss kwaliteit. En ik vraag me ook af of dat een groot verschil gaat uitmaken.
Je kan altijd nog een 0,5uFje erbij prikken heh.

*

Roots

• 1600
  • I am Krelled
« Reactie #21 Gepost op: 19 november 2017, 23:33:03 »
Helder, pittig én muzikaal zijn volgens mij 2 verschillende dingen.
Neem anders MKP in paar verschillende waardes en prik ze erbij met een krokodillenbek..het zijn de kosten niet :)
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

« Reactie #22 Gepost op: 19 november 2017, 23:58:13 »
Nee, te helder vind ik zeg maar te pittig. ;D Ik had alle MKP's weer verwijderd omdat ik de klank dan juist wat aan de rustige kant vond. Inderdaad 1 MKP van 8uF terug plaatsen zou  wel eens de oplossing kunnen zijn. :o Ga ik doen  :)
Neem anders MKP in paar verschillende waardes en prik ze erbij met een krokodillenbek..het zijn de kosten niet :)

« Laatst bewerkt op: 20 november 2017, 00:12:13 door buiske2007 »

« Reactie #23 Gepost op: 23 november 2017, 22:18:57 »
Nee, te helder vind ik zeg maar te pittig. ;D Ik had alle MKP's weer verwijderd omdat ik de klank dan juist wat aan de rustige kant vond. Inderdaad 1 MKP van 8uF terug plaatsen zou  wel eens de oplossing kunnen zijn. :o Ga ik doen  :)

Heb vandaag 1 8uF Audyn-cap CONDENSATOR  voor de tweeter teruggeplaatst in het filter. Het klinkt al wat rustiger nu, maar nog even inspelen . 😉

« Reactie #24 Gepost op: 28 november 2017, 16:14:31 »
De klank was na een poos inspelen niet geweldig helaas. Na alles eens goed bekeken te hebben, zag ik dat er een fijn draadje van een spoel losgeraakt is door het verwijderen van de elco's!  Dat moet dus wel de boosdoener zijn dat de klank niet goed te krijgen was. Moet ik helaas weer alles slopen om het te kunnen repareren 😥
Citaat van: buiske2007 link=topic=42239.msg1867809#u date=1511132293

Heb vandaag 1 8uF Audyn-cap CONDENSATOR  voor de tweeter teruggeplaatst in het filter. Het klinkt al wat rustiger nu, maar nog even inspelen . 😉

« Reactie #25 Gepost op: 6 december 2017, 23:33:46 »
Inmiddels heb ik het los geraakte draadje van de spoel gerepareerd, en één MKP condensator 8.2uF voor de tweeter laten zitten (in plaats van de 7.5 elco) Ik ben nu zeer tevreden over de klank! 🔊
De klank was na een poos inspelen niet geweldig helaas. Na alles eens goed bekeken te hebben, zag ik dat er een fijn draadje van een spoel losgeraakt is door het verwijderen van de elco's!  Dat moet dus wel de boosdoener zijn dat de klank niet goed te krijgen was. Moet ik helaas weer alles slopen om het te kunnen repareren 😥
Citaat van: buiske2007 link=topic=42239.msg1867809#u date=1511132293