USA en Infinity luidsprekers uit de ballenbak?!!?!
« Gepost op: 4 juni 2017, 19:00:07 »
Ten eerste sorry voor mijn spelVauten, ik spreek nagenoeg geen Nederlands meer.

Dit voelt vreemd, haast nieuw en toch bekend. Vele kennen mij nog wel de "plat" gebekte bossenaar, die meer audio apparatuur in zijn audiofiel bestaan heeft gehad dan menig mens kan verzamelen in zijn leven. Na al mijn perikelen, stopte ik met mijn hobby ik woon alweer 10 jaar niet meer in Nederland zo'n beetje. En nu ben ik echtgenoot en vader, tijd, geld en mijn leeftijd met oplopende gehoorsproblemen ....

Tja needless to say?! Mijn McIntosh met dikke siltech tijden zijn ver achter mij...

Echter ik heb altijd een gigantisch ZWAK gehad voor de classic Infinity speakers, van alles wat mijn audiofiel vloertje gesiert heeft (B&W,Magnepan,Quads,Synthese,Driade enz) heb ik altijd spijt gehad van het verkoop van mijn Infinity Kappa RS 9 (niet te verwarren met de 9.2) de Arnie Nudell speakers van weleer. Waren voor mij DE speakers. Nu ik in de USA woon kwam ik bij puur toeval in een tweedehands winkel iets heel bijzonders tegen 3 sets infinity CLASSICS!
Het bloed kruipt waar het niet kruipen kan en ik kocht alle drie de sets. Ik kon het niet geloven dat ik op een plek 3 monitoren kon scoren van HET merk wat mij kippevel gaf jaren geleden.

En sommige die mij nog wel kennen, weten nog wel dat ik een Infinity gek was "IK ZWEER ERBIJ!" riep ik altijd.
Nu jaren later dacht ik nog "Was het een lulverhaal, of klinken ze nog echt zo mooi als ik me kan heugen?"
Je kent het wel mensen, van jaren geleden toen je jonger was vond je dat getetter van een schelle midtoner best wel "cool"
En dan hoor je het later terug "AH GADVERDAMME! dat ik DAT mooi vond". Ik zit met die gedachtes in de auto en probeerde een positieve draai aan tegeven "Het was niet zo duur" en "Komop Michel, het zijn 3 paar zal er vast wel een zijn die tof klinkt"

Ik kom thuis en wist dat er sowieso iets mis mee zou zijn dus ik sluit de eerste set aan en wel, een woofer kapot
"Ohhh nee, dat is niet goed" dus vlug een infinity woofer op de kop getikt van het idem model. Dus hier gaan we dan aangesloten...
Al snel had ik twee meiden achter me staan vol verbazing "Is that those small speakers?!" ik knik vol trots "That's....the infinity as i know it"
Een gigantisch ruim beeld, super dynamisch mooi strak laag en het typerend haarfijn hoog dat je vind in een oudere infinity.

Ik ga niet teveel doorzeveren over hoe ik een strak plassertje kreeg dus hier is het model (Infinity sl-20)
En dit is niet eens het "echte" oude model Infinity

Dus ik werd al happy en ik haalde al snel de volgende set de RS2000 en ik zei tegen mijzelf "Dit zijn de echte gouwe ouwe"
Die heb ik zeer kort beluistert, gezien ik nu wacht op een refoam kit van Ebay, foam randen rotten weg dat is een gegeven met Infinities dus repareren we gewoon niets aan het handje. En wederom een giga beeld kwam eruit, wat zachter op het hoog door de polycell tweeters die wat rustiger zijn dan de nieuwere generatie EMIT van de SL-20.

Dus de laatste set, was een Infinity SM-65 met het grote verschil dat dit een bas-reflex systeem is en de kleinste monitor van de 3 die ik heb.
Wederom een giga mooi geluid, echter iets meer timide vergeleken met de andere twee maar zeker mooi. Strak en veel body voor de omvang van de speakers die je ziet op je stands. En wat een looks deze hebben met dat pretentious gouden randjes om de drivers heen uniek en net ff wat mooier om tezien. Niet dat het een zak wat doet aan het geluid, maar echt een speaker wat zonder frontjes FRAAI is...heeft wel wat.

Ik kocht de speaker PER SET voor 8USD
bijkomende kosten refoam kits voor de RS is 13usd
En voor de SL woofer was 14usd

Totaal 52USD oftewel 46Euro...

Ik kan echt iedereen aanraden als je dit soort speakers ziet zelfs op ebay zie je ze soms voorbij schieten voor een 100euro
Neem van mij aan dat ze het dik en dubbel waard zijn, ik ben al jaren niet meer audiofiel bezig. Maar zoals je ziet, zelfs na al die jaren vind je soms die gouden deal, die je gewoon domweg niet kunt laten liggen!

Michel... ;)

« Laatst bewerkt op: 4 juni 2017, 19:05:55 door muziekfreak »
Een ding waar geluid uitkomt

*

Roots

• 1393
  • I am Krelled
Re: USA en Infinity luidsprekers uit de ballenbak?!!?!
« Reactie #1 Gepost op: 4 juni 2017, 20:15:17 »
Hey leuk weer van je te horen!

Ik heb je ooit eens puur toevallig ontmoet op Second Life, je was in een zandbak een klasse-a versterker aan het bouwen :)
Is alweer bijna 10 jaar geleden schat ik zo..Mijn avatar hete toen ook al Roots, het kan zijn dat ik toen met een andere ava was trouwens.
Je vertelde toen dat je in Thailand woonde. Heb zelfs nog een foto van jullie huis toen, een enorme paalwoning tussen de palmbomen.

Wat is de wereld toch klein heh!

Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

horn

• 1994
  • hoorns en buizen
« Reactie #2 Gepost op: 4 juni 2017, 20:50:46 »
Veel plezier met de infinity
ik laat ze graag staan  ;D
gratis hoef ik ze nog niet ;) ik vind het helemaal niks
ik heb er al verschillende gehoord van klein tot groot en het klinkt allemaal k*t
hier in het crematorium staan infinity's en alleen daarom wil ik daar niet opgestookt worden
Maar ieder zijn ding
Als je er tevreden mee bent is het een mooie koop.

Oja dit is alleen mijn ervaring en mijn persoonlijke mening dat wilde ik hier even schrijven
dus het zegt niets over wat de rest van de bevolking over deze speakers vind   :)

« Reactie #3 Gepost op: 5 juni 2017, 03:29:16 »
Ik had dat met Klipsh...ik had tijdje het top model (wasmachines) zelfs op een dikke buis kon ik er niet veel mee  :-\
Ik blijf infinity erg goed vinden zeker de oude RS modellen, die voor veel geld "helaas" over de toonbank gaan in deze tijd.

Een SIGMA of RS model vind jij niet zo makkelijk meer tekoop, ze zijn domweg teduur en klinken...uber goed. Maarja daar tel je nog snel 2000euro voor neer. De tweede series ZUIGT, totaal de kappa 8.2, 9.2 zijn ronduit niet te vergelijken met de 70kg per stuk beesten van toen de RS

nou als je deze bij je crematorium vind wat ik betwijfel koop ik ze graag!

ik denk dat jij de nieuwere (oude) series heb beluistert die klinken inderdaad nergens na, de oude Arnie nudell infinity speakers?! Betaal je een aardige duit voor een oude kappa 9 dipt onder 1 ohm spul was gebouwt om met dik spul aangestuurt teworden ;)

Als ik echt weer in het audiofiel geneuzel val, stap ik gelijk weer over naar Magnepans op een goede Mcintosh setup of B&w 801/802 series  :-*
Maar daar ben ik allang overheen, ik deze nu op een ouwe denon hangen en klinkt echt aangenaam zeker voor deze prijs. Ik ben er telang uit om nog iets zinnigs tezeggen over wat er nu allemaal wel niet is.

Ik kan ereen HT setje mee maken niets overdreven on a budget  ;D
« Laatst bewerkt op: 5 juni 2017, 04:21:01 door muziekfreak »

*

grf-r 2

• 2647
« Reactie #4 Gepost op: 5 juni 2017, 10:36:59 »
Horn is niet de enige....heb zo'n set (bovenste op de foto's) een keer mogen horen in Voorburg.....nee niet om aan te horen....
Ook de grote Kappa's hier gehad voor nieuwe mid-units en nieuwe rolranden op de 12'' woofer.....ook niet om aan te horen, zelfs niet met
de mid en tweeter level op min....wat een afschuwelijke schreeuwers..
Maar wel een leuke score.....46 euro, en waarschijnlijk zal ik die ''kleintjes'' wel redelijk vinden met hun ''soft-dome''.
« Laatst bewerkt op: 5 juni 2017, 10:38:58 door grf-r 2 »

« Reactie #5 Gepost op: 5 juni 2017, 22:42:03 »
Ik heb dat alleen ervaren met Infinity op mijn Mcintosh versterking, dat was ongehoord vreselijk terwijl het mijn Magnepan mg1 fantastisch deed doen klinken. Dat is ook echt de ENIGSTE keer dat ik ze heb horen "tetteren" en waar een versterker gigantisch veel verschil (was een eyeopener voor alle aanwezige) maakte in dat geluidsbeeld.

Ik moet erbij vermelden dat ik echt VEEL audio forummers op mijn vloer heb gehad, en ik heb echt gigantisch veel apparatuur gehad. Op een avond hadden we Quads, Magnepans, Infinity,B&W 802, Synthese speaker op een Pass labs , Mark levison, Vincent sp991 mono blokken, McIntosh en ik vergeet er nog een paar opzeker. De Mcintosh met de uitgang trafos was ronduit niet aantehoren op welke infinity ik erook aanhing. De ergste combo die ik had op een RS model, was the Sphinx Project Twelve mono blokken van Hollandse bodem schiet me net tebinnen ik verkocht mijn Sphinx set bijzonder snel nadien :-X

Verder nooit niet ondervonden dat schelle hoog ik moet erbij zeggen ik heb een woonkamer heb waar je u tegen zegt.
Die speakers zijn al snel tegroot voor een normale woonkamer zeker de Kappa series en IRS.

Ik heb NIET veel met hoorns aangekloot, ik heb wel ondervonden dat het al snel in papieren loopt om een goed geluid uit die krengen tekrijgen (subjectief) En wat ik mooi vond, was VER VER VEEEEER buiten mijn budget.  :-\

Als ik zou kiezen tussen echt uber geluid en gewoon aso mooi dynamiek en echt niet super duur Magnepans.
Maar je raakt al snel je laag limiet, niets wat een goede sub kan compenseren maar dan heb je al snel weer een dikke set staan waar ik totaal geen trek meer in heb ik heb andere hobbies ;D
« Laatst bewerkt op: 5 juni 2017, 22:48:53 door muziekfreak »

*

Roots

• 1393
  • I am Krelled
« Reactie #6 Gepost op: 5 juni 2017, 23:12:27 »
Nieuw af fabriek zouden ze best wel goed kunnen klinken met de juiste versterking in de juiste ruimte en op de juiste afstand....Maar die verfrommelde van spanning af zijnde ribbonnetjes wil je echt niet in je setup..Hoe stoer ze er ook uitzien.
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

« Reactie #7 Gepost op: 5 juni 2017, 23:35:25 »
Nieuw af fabriek zouden ze best wel goed kunnen klinken met de juiste versterking in de juiste ruimte en op de juiste afstand....Maar die verfrommelde van spanning af zijnde ribbonnetjes wil je echt niet in je setup..Hoe stoer ze er ook uitzien.

Ik heb dat echt nooit ervaren...en qua zicht heb  ik zwaar schijt aan letterlijk, ik heb QUADS notabene gehad als er wel iets lelijk is zijn die krengen maar klinken owww zo goed (kleine sweet spot tho) en de B&W 802 op de Vincent SP991

http://www.hififorum.nl/index.php?topic=780.0

Jan van gent deed de review van mijn setup destijds 2005 (jezus) echt lang geleden  :o
Dat was een gouden combo, die sp991 jezus wat een plaatje was dat.

*

Bongo

• **
  • 52
« Reactie #8 Gepost op: 5 juni 2017, 23:36:37 »
Rond 1990 heb ik bij Rhapsody (Hilversum) een demo gehoord van de Infinity IRS Beta. In combinatie met dikke Audio Research buizeneindversterkers klonken ze zeer indrukwekkend.

*

Roots

• 1393
  • I am Krelled
« Reactie #9 Gepost op: 5 juni 2017, 23:40:35 »
Volgens mij heb ik die ook gehoord...M300 mono blokken? werkelijk een zielige vertoning was dat toen!

*

Bongo

• **
  • 52
« Reactie #10 Gepost op: 5 juni 2017, 23:46:29 »
Zo zie je maar weer.......smaken verschillen.
Als ik het me goed herinner, was de demo bedoeld om aan te tonen dat een ouder topsysteem nog steeds goed kan klinken.

*

J.B.L

• 3327
« Reactie #11 Gepost op: 6 juni 2017, 11:16:43 »
Vorig jaar een set van deze meesterwerken gehad incl. de bijbehorende servo controller.
Bij lange na het meest homogene en 'kloppende' sound die ik ooit gehoord heb.
Ondertussen veel dure speakers gehoord en gehad (waaronder B&W N802, zwaar gemodificeerde JBL 4343, Infinity IRS Omega) maar bij de Epsilon zit je er voor en denk je "dat is hem gewoon".

*

grf-r 2

• 2647
« Reactie #12 Gepost op: 6 juni 2017, 12:20:06 »
Vorig jaar een set van deze meesterwerken gehad incl. de bijbehorende servo controller.
Bij lange na het meest homogene en 'kloppende' sound die ik ooit gehoord heb.
Ondertussen veel dure speakers gehoord en gehad (waaronder B&W N802, zwaar gemodificeerde JBL 4343, Infinity IRS Omega) maar bij de Epsilon zit je er voor en denk je "dat is hem gewoon".

Zo zie je maar, dat horen en smaken enorm verschillen, bovenstaande heb ik nooit gehoord....maar de rest?sorry alles wat ik tot nu toe
gehoord heeft van Infinity, klonk in mijn oren als regelrechte bagger.

*

J.B.L

• 3327
« Reactie #13 Gepost op: 6 juni 2017, 12:37:43 »
Ik ben niet gek op TC Tannoy, inderdaad smaken verschillen ha!  ;D
Welke Infinitys heb je gehoord? Er zat inderdaad enorm veel bagger tussen en ook de oude RS waren niet helemaal je van het.

De Epsilon, de Omega en de Renaissance 90 waren de laatste serieuze en enigszins betaalbare kasten voordat Infinity onderuit ging.
« Laatst bewerkt op: 6 juni 2017, 12:39:22 door J.B.L »

*

grf-r 2

• 2647
« Reactie #14 Gepost op: 6 juni 2017, 12:54:57 »
Ik ben niet gek op TC Tannoy, inderdaad smaken verschillen ha!  ;D
Welke Infinitys heb je gehoord? Er zat inderdaad enorm veel bagger tussen en ook de oude RS waren niet helemaal je van het.

De Epsilon, de Omega en de Renaissance 90 waren de laatste serieuze en enigszins betaalbare kasten voordat Infinity onderuit ging.

Volgens mij als laatste de Kappa 7?  12'' woofer grote 75mm mid-dome en ribbon....niet om aan te horen...had zelfs de regelaars voor mid&hoog op minimum staan, laag daarin tegen erg strak...en moesten nog ''los'' komen, nieuwe rolranden geplaatst voor de klant.
En jaren terug, zoals ik al eerder schreef, in Voorburg, antiek herenhuis....die op de bovenste foto met 2x 4 woofers....wat een bagger...vond ik ook van de T&A Critirium 150.....wat een zooi....