*

jernst

• *
  • 22
  • Naar techniek kun je niet luisteren
Andere draaitafel
« Gepost op: 7 juni 2017, 19:10:05 »
Ik draai nu met een Pro-ject debut Carbon met ortofon OM10 en Project phonoboxSE 2. Ik heb mijn oog laten vallen op een Dual 701 met Shure V15 iii. Wat denken jullie? Is dit een up of downgrade?
Project debut Carbon met Ortofon OM 10  - project phonoboxSE SE2 - Musical Fidelity M1 Clic - M1 CDT - 2 x M1 PWR - Bluesound Node2 - Canton Carat 880.02

*

geerd

• 4789
  • scheun ja
Re: Andere draaitafel
« Reactie #1 Gepost op: 7 juni 2017, 19:32:48 »
beide denk ik kwa speler zou ik liever de project hebben en element liever de schure
scheu premier mk II
Dynavector dv 501, dv karat 17 d3, , ASR mini basis .
 Seac we 308 Sheu glider 1 project tube amp
Micromega Variodac
Denmay m4 monoblokjes
Avance Kingserie 5
Micromega T dac en T drive
Denmay power sub
Denmay interlinks
Taralab luidspreker kabels

*

jernst

• *
  • 22
« Reactie #2 Gepost op: 7 juni 2017, 20:31:32 »
Toch werd de Dual 701 als een top draaitafel beschouwd. De Pro-ject als instap model. Er zit wel 30/40 jaar ontwikkeling tussen, natuurlijk. Dat plaatst dan de hype van Thorens, Dual etc. in een ander daglicht. Ik kan ook overwegen voor dat geld een OM30 stylus te plaatsen.
Project debut Carbon met Ortofon OM 10  - project phonoboxSE SE2 - Musical Fidelity M1 Clic - M1 CDT - 2 x M1 PWR - Bluesound Node2 - Canton Carat 880.02

*

tito

• 9635
« Reactie #3 Gepost op: 7 juni 2017, 21:24:37 »
Wat denken jullie? Is dit een up of downgrade?

`n Upgrade.  ;)
Fijn motortje.

*

suffeteun

• 14156
  • niets zo bizar als de werkelijkheid
« Reactie #4 Gepost op: 7 juni 2017, 21:51:51 »
Upgrade sowieso.Dual701 met Shure V15 is niet misselijk.Volgens mij klinkt dat fantastisch.

*

jernst

• *
  • 22
« Reactie #5 Gepost op: 7 juni 2017, 22:26:54 »
Dat dacht ik eerst ook. Maar verkoper heeft geüpgrade naar Project essential3. ???d. Toen begon ik te twijfelen. De debut en essential zijn vergelijkbaar, maar de debut heeft een (betere) Carbon arm.

*

geerd

• 4789
  • scheun ja
« Reactie #6 Gepost op: 7 juni 2017, 22:51:15 »
de dual is 40 jaar oud zeg maar denk dat de project gelijk of beter is en jonger dus minder kans op storingen alleen een om element of het nu de 10 of 30 is zou niet mijn keuze zijn .
een schure of zoiets als de nagoaka mp 110 licht natuurlijk aan wat je te besteden hebt wild .

scheu premier mk II
Dynavector dv 501, dv karat 17 d3, , ASR mini basis .
 Seac we 308 Sheu glider 1 project tube amp
Micromega Variodac
Denmay m4 monoblokjes
Avance Kingserie 5
Micromega T dac en T drive
Denmay power sub
Denmay interlinks
Taralab luidspreker kabels

*

tito

• 9635
« Reactie #7 Gepost op: 7 juni 2017, 23:14:58 »
de dual is 40 jaar oud zeg maar

Ja, maar wel Duitse gründlichkeit.   ;)
Die gaat bij goed onderhoud nog wel 40 jaar mee.
Iig langer als zo`n plankje met plateau van Pro-ject.
Overigens is `n Om10 niet te vergelijken met Om30.
De laatste is echt veel beter..

« Reactie #8 Gepost op: 7 juni 2017, 23:59:29 »
Gewoon de Dual 701 met de Shure V15-III nemen. Dan heb je ten eerste een mooi elementje en mocht de Dual toch niet bevallen dan kan je daar de Ortofon die je nu gebruikt voor je Pro-ject weer onder hangen en in de verkoop doen......win/win

*

Markus

• 1772
« Reactie #9 Gepost op: 8 juni 2017, 11:25:41 »
Toch werd de Dual 701 als een top draaitafel beschouwd. De Pro-ject als instap model. Er zit wel 30/40 jaar ontwikkeling tussen, natuurlijk. Dat plaatst dan de hype van Thorens, Dual etc. in een ander daglicht. Ik kan ook overwegen voor dat geld een OM30 stylus te plaatsen.

Mwoah, de Project is niet veel meer dan wat je ziet. Maar het geeft prima aan dat er met eenvoudige middelen iets dat volstaat gebouwd kan worden.

Ik zou overigens trachten een OM40 stylus te traceren. De OM30 wordt weliswaar veelal verkocht als een "Shibata-like-naaldje" of "fine-line naaldje", maar wijkt qua geometrie eigenlijk teveel af om daarvan te kunnen spreken (mogen is iets anders).

De OM40, met z'n Fritz Gyger stylus zal de informatie aanwezig in de groef beduidend beter extraheren, met als bijkomend voordeel (dat is althans zeer waarschijnlijk); Een stillere aftasting en minder haardgeluiden.

In ieder geval succes met het maken van de keuze(s)!

Groet, Mark :)