even voorstellen
« Gepost op: 7 juni 2017, 22:07:13 »
Beste allen.

ben nieuw hier op het forum. Sinds een jaar ben ik me aan het verdiepen in speakers en verzamel ze ook. Eigenlijk omdat ik goed geluid wil hebben bij zowel film als muziek. Ik ben vooral weg van de oude engelse speakers. maar heb al velen anderen beluisterd. mijn verzameling bestaat op dit moment uit o.a.

-Kef q66.5
-Kef q5
-Jamo pp3000
-Kef 104
-Hepta CR LUX
-Warfedale 2090 (gebruik ik als center).

nu na het voorstellen mijn vraag. Aangezien ik vooral de kasten repareer en de elektronica op dit moment nog te hoog gegrepen is. 1 van mijn Hepta doet het niet meer. waarschijnlijk het filter. is dit eenvoudig te controleren/repareren. of is het verstandig om hem door een bedrijf te laten doen.

al vast bedankt voor de info

*

richard

• 3580
Re: even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 7 juni 2017, 23:06:20 »
1 van mijn Hepta doet het niet meer. waarschijnlijk het filter. is dit eenvoudig te controleren/repareren. of is het verstandig om hem door een bedrijf te laten doen.
Geen idee hoe handig je bent en of je een schroevendraaier tang en soldeerbout kan vasthouden.
Is dat wel het geval dan kun je de defecte speaker eerst testen op het wel werkende versterker kanaal. Doet hij het dan noch niet zit er vast iets los in de verbinding tussen aansluiting en filter. Anders zou f de tweeter, middentoner f de woofer het vast nog wel doen. Met een schroevendraaier zou je dit al snel kunnen uitvinden, met een soldeerbout en wat tin makkelijk te repareren.

Heb je twee linkerhanden moet je een wat ruimere beurs hebben; dan naar de reparateur.
Genoeg is beter.

« Reactie #2 Gepost op: 7 juni 2017, 23:09:55 »
ik haal hem morgen uit elkaar. maar ben bang dat er wat op het filter is doorgebrand. de speakers zijn goed die heb ik doorgemeten. ik laat het morgen even weten en maak even een foto van het filter.

bvd

« Reactie #3 Gepost op: 8 juni 2017, 13:32:49 »
was toch maar een klein probleem n van de draden op de achter aansluiting was los op het draadblok vastgesoldeerd. alles nog heel

*

Rubble

• 9938
« Reactie #4 Gepost op: 8 juni 2017, 17:16:49 »
Welkom en fijn dat het opgelost is. ;)
"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."

Steven Wright

*

richard

• 3580
« Reactie #5 Gepost op: 8 juni 2017, 20:53:20 »
Mooi dat het eenvoudig was op te lossen.
Genoeg is beter.