*

chansig

• 10765
Re: Emotie: ligt die in de muziek of de luisteraar?
« Reactie #315 Gepost op: 18 februari 2018, 19:54:29 »
Merk de emotie van de dirigent ? Die man is veel te druk met dirigeren om jou te vertellen wat hij voelt.

Gr. Hans

Sommigen zijn veel te druk met dirigeren , ja.
Anderen kunnen meer en weten het orkest met hun emotie te inspireren. Hij is dan overigens natuurlijk echt niet met mij bezig.
Ik heb hetzelfde concert door hetzelfde orkest met verschillende dirigenten meegemaakt en het maakt aardig wat verschil.

Vergelijk het wat mij betreft maar met bv. een burgemeester of leraar. Sommigen weten aardig wat over te brengen, ook in emotioneel opzicht, anderen weinig of niets.

Tsja...het is maar net hoe je je voelt.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

*

morph

• 13919
« Reactie #316 Gepost op: 18 februari 2018, 21:27:09 »
“Ik ben geen psycholoog, maar die muziekbeleving is natuurlijk allemaal flauwekul”
Lou Ottens, uitvinder van het casettebandje
Vrolijk stukje over een ontmoeting.
De NRC heeft mij te vaak iets cadeau gedaan, dan dat ik deze link kan volgen. Het gevaar van zo'n citaat is (natuurlijk) dat het de context ontbeert. Maar op zichzelf genomen is deze uitspraak (natuurlijk) zelf flauwekul. Vanuit twee invalshoeken zelfs, moet je kunnen hoor. "Ik ben geen psycholoog, maar die muziekbeleving is natuurlijk allemaal flauwekul”. Kijk! Zó begin je aan de bouw van een draagkrachtige onderbouwing, eerst zeggen dat je op een bepaald veld geen autoriteit bent. Als je de schoenmaker niet bent, blijft dan weg van de leest, zou ik daarentegen zeggen. ;D Maar dan moet er (natuurlijk) nog een dakje op (om de muren bij elkaar te houden) "Ik ben geen psycholoog, maar die muziekbeleving is natuurlijk allemaal flauwekul”. Wellicht omdat Ottens ergens beseft dat hij geen schoenmaker is, betreft de door hem aangenomen niet bestaande relatie (natuurlijk) een verwijzing naar een - zo wil hij doen geloven - algemeen erkend vaststaand feit. Je hebt helemaal gelijk man! ;D Ben benieuwd naar de context.
De context is simpel. Helaas kon je geen getuige zijn van de luchtige toon in het artikel en mogelijk interpreteer je het daardoor wat zwaar.
Men neme een technicus/ontwerper die vijfenvijftig jaar geleden een uitvinding heeft gedaan tussen alle andere uitvindingen door omdat hij dat als zijn werk beschouwde en zet hem aan tafel met een vrij jonge ondernemer die gefascineerd is door de uitvinding van de ander waarmee hij op dit moment zijn brood verdiend, waardoor hij ook iets minder goed lijkt te kunnen relativeren dan die ander.

*

hrcc

• 655
« Reactie #317 Gepost op: 19 februari 2018, 17:04:39 »
“Ik ben geen psycholoog, maar die muziekbeleving is natuurlijk allemaal flauwekul”
Lou Ottens, uitvinder van het casettebandje
Vrolijk stukje over een ontmoeting.
De NRC heeft mij te vaak iets cadeau gedaan, dan dat ik deze link kan volgen. Het gevaar van zo'n citaat is (natuurlijk) dat het de context ontbeert. Maar op zichzelf genomen is deze uitspraak (natuurlijk) zelf flauwekul. Vanuit twee invalshoeken zelfs, moet je kunnen hoor. "Ik ben geen psycholoog, maar die muziekbeleving is natuurlijk allemaal flauwekul”. Kijk! Zó begin je aan de bouw van een draagkrachtige onderbouwing, eerst zeggen dat je op een bepaald veld geen autoriteit bent. Als je de schoenmaker niet bent, blijft dan weg van de leest, zou ik daarentegen zeggen. ;D Maar dan moet er (natuurlijk) nog een dakje op (om de muren bij elkaar te houden) "Ik ben geen psycholoog, maar die muziekbeleving is natuurlijk allemaal flauwekul”. Wellicht omdat Ottens ergens beseft dat hij geen schoenmaker is, betreft de door hem aangenomen niet bestaande relatie (natuurlijk) een verwijzing naar een - zo wil hij doen geloven - algemeen erkend vaststaand feit. Je hebt helemaal gelijk man! ;D Ben benieuwd naar de context.

Edit.

Hij heb gewoon gelijk, daar hoef je toch geen psycholoog voor te wezen, om gelijk te hebben ?
Is hij hij nou zo slim of....

;)

Ik vond het ook een leuk stuk Morph.
vriendelijke groet,
cees

luistert allen naar fip radio: jazz en wijde omstreken !