*

Bloom

• 494
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Goede (audiofiele?) hoofdtelefoon voor mobiel gebruik
« Gepost op: 11 juni 2017, 10:53:38 »
Er zijn veel goeie hoofdtelefoons, maar om bruikbaar te zijn voor mobiel luisteren (zoals op het openbaar vervoer of op kantoor of terwijl je wandelt of jogt) moeten ze wel aan een paar voorwaarden voldoen:
1. geen open design: dat geeft weliswaar de beste resultaten, maar je wil anderen niet lastigvallen met je muziek en je wil zelf ook niet gestoord worden door omgevingslawaai. Vandaar dus een gesloten ontwerp.
2. liefst 32 Ω impedantie. Dat maakt een hoofdtelefoon compatibel met elke smartphone en elke draagbare mediaspeler.
3. liefst 99 of meer dB gevoeligheid. Hoe meer gevoeligheid, hoe minder vermogen je nodig hebt. Hoe minder gevoeligheid, hoe meer vermogen vereist is.
4. in mijn geval: geschikt voor klassiek, dus GEEN opgepompte bas!

Ik kom aan deze top-drie, gesorteerd van lage naar hoge prijs:

1. Beyerdynamic DT-880 editie 32 Ohm (ca. 175€):
(<klik!)

2. meze 99 Classics Walnoot/Goud (32Ω) (ca. 299€):
(<klik!)

3. Oppo Classic PM-3 Planar Magnetic (black, 32Ω) (ca. 529€, 2dehands 490€):
(<klik!)

Wat is jullie mening?

*

chansig

• 10254
Re: Goede (audiofiele?) hoofdtelefoon voor mobiel gebruik
« Reactie #1 Gepost op: 11 juni 2017, 11:18:04 »
De Beyer is halfopen dus valt af. Ik vind de Meze wel mooi...maar qua klank ken ik ze alle drie niet.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Sonos, SPL min Phonitor, ZMF Blackwood

*

Be tweeter

• 9335
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #2 Gepost op: 11 juni 2017, 12:31:58 »
Ik zweer bij oortjes voor onderweg, eventueel aangevuld met een correctie volgens Linkwitz voor gehoorgangresonanties.
Ik moet er niet aan denken, zo'n knol op je hoofd buiten de deur maar da's een smaak en kwaliteitskwestie.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

Bloom

• 494
  • Bloom's music blooms!
« Reactie #3 Gepost op: 11 juni 2017, 12:43:08 »
Ik heb oortjes gebruikt: momenteel heb ik nog een 1More Triple Driver maar die kan van geen kanten qua klank concurreren tegen eender welke normale hoofdtelefoon.
(<klik!)

Voor mij moet het dus om een gesloten hoofdtelefoon gaan bedoeld voor klassieke muziek en niet met opgepompte bas voor pop. Ik wil er wel zo'n 200€ aan uitgeven.
Hij moet een impedantie van 32Ω hebben en met draaibare oorscherpen zodat ik hem makkelijk in mijn aktentas kan meenemen die ik sowieso elke dag bij heb als ik naar mijn werk ga. Ik moet ongeveer een uur sporen en luister dan graag naar muziek in de trein. Daarvoor gebruik ik een FiiO X3 Gen2 mediaspeler.
(<klik!)

*

Be tweeter

• 9335
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #4 Gepost op: 11 juni 2017, 13:03:19 »
Een triple driver lijkt me al een onnozele oplossing die volledig onnodig is voor het gestelde doel en waarvan de nadelen de voordelen verre overtreffen. Het bekt lekker audiofiel maar een enkel membraam zou moeten volstaan.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

Rood

• 10189
« Reactie #5 Gepost op: 11 juni 2017, 13:08:55 »
Zie niemand comfortabel joggen met één deze drie op hun hoofd .

*

Bloom

• 494
  • Bloom's music blooms!
« Reactie #6 Gepost op: 11 juni 2017, 14:48:13 »
Mogelijk niet, maar ik zal ze niet gebruiken om te joggen, enkel op de trein en eventueel op kantoor met de door mij opgegeven mediaspeler.

*

Bloom

• 494
  • Bloom's music blooms!
« Reactie #7 Gepost op: 11 juni 2017, 14:48:48 »
Een triple driver lijkt me al een onnozele oplossing die volledig onnodig is voor het gestelde doel en waarvan de nadelen de voordelen verre overtreffen. Het bekt lekker audiofiel maar een enkel membraam zou moeten volstaan.
Yep, maar ik moet zeggen dat hij de verwachtingen wel inlost. Hij klinkt voor een IEM echt prima.

*

Bloom

• 494
  • Bloom's music blooms!
« Reactie #8 Gepost op: 11 juni 2017, 14:51:18 »
De Beyerdynamic valt dus inderdaad af wegens half-open en dus niet gesloten.
In de plaats komt dan deze als goedkoopste van het trio:

Ars-Technica ATH-MSR7 (35Ω, ca. 190 euro)
(<klik!)

*

ShaggyNL

• 933
  • Peter de platen-poetser
    • Flickr foto pagina
« Reactie #9 Gepost op: 11 juni 2017, 20:59:30 »
Nu ken ik deze AT niet, maar ik weet wel dat ze nette hoofdtelefoons kunnen maken met een mooi rechte frequentiebereik. En wat ik zo lees over dit type dan heeft deze dat prima voor elkaar, voor een model in deze prijsklasse.
Luxman | JK Acoustics | Stax | Audio-Technica | Sony | Audio Physic

*

Be tweeter

• 9335
    • ARJANKU.IT service

*

abovemidpoint

• 625
  • Hoe lang moet je ervoor werken?
« Reactie #11 Gepost op: 12 juni 2017, 01:58:53 »
Er zijn veel goeie hoofdtelefoons, maar om bruikbaar te zijn voor mobiel luisteren (zoals op het openbaar vervoer of op kantoor of terwijl je wandelt of jogt) moeten ze wel aan een paar voorwaarden voldoen:
1. geen open design: dat geeft weliswaar de beste resultaten, maar je wil anderen niet lastigvallen met je muziek en je wil zelf ook niet gestoord worden door omgevingslawaai. Vandaar dus een gesloten ontwerp.
2. liefst 32 Ω impedantie. Dat maakt een hoofdtelefoon compatibel met elke smartphone en elke draagbare mediaspeler.
3. liefst 99 of meer dB gevoeligheid. Hoe meer gevoeligheid, hoe minder vermogen je nodig hebt. Hoe minder gevoeligheid, hoe meer vermogen vereist is.
4. in mijn geval: geschikt voor klassiek, dus GEEN opgepompte bas!

Ik kom aan deze top-drie, gesorteerd van lage naar hoge prijs:

1. Beyerdynamic DT-880 editie 32 Ohm (ca. 175€):
(<klik!)

2. meze 99 Classics Walnoot/Goud (32Ω) (ca. 299€):
(<klik!)

3. Oppo Classic PM-3 Planar Magnetic (black, 32Ω) (ca. 529€, 2dehands 490€):
(<klik!)

Wat is jullie mening?

Ieders mening is persoonlijk en als er iets persoonlijk is dan is het naar mijn (persoonlijke) ervaring een koptelefoon.
Behalve de audiokwaliteit speelt ook je oorschelp en de verdere fysiologie. Eerst nog 2 sites voordat je 500 treurie gaat uitgeven
https://headmania.org/audiophile-headphone-buyer-guide/
http://www.kopfhoerer.com/empfehlungen/

Ik heb zelf als dicht systeem voor in de caravan een NAD Visio HD50 van ca 200 euro, je vindt de beschrijving hier.
https://headmania.org/audiophile-headphone-buyer-guide/sealed-headphones-recommendations/
Maar ik kan niet zo goed tegen een gesloten systeem (maximaal een uurtje) en luister daarom liever naar een sennheiser(tje) PX100 van 50euro. Past in je jaszak, geen ramp als je hem kwijtraakt en zijn kwaliteit zal je verwonderen. (komt allen wat tekort in de onderste regionen)

De Nad komt amper uit zijn mooie hoesje.

Zou jammer zijn van je 500 euro als je ook gaat ervaren dat een systeem meettechnisch perfect is maar je het draagcomfort niet goed kunt velen. Verder lijkt me een dicht systeem in het verkeer lijkt me gevaarlijk maar daar kun je anders over denken. Toch als overweging, mijn vrouw raakt wel geiiriteerd als ik de NAD op heb en haar mondbewegingen niet zie, dat kun je ook met een conducteur of een opvliegende medepassagier meemaken.

Thuis heb ik die toeters van de 10 jaar gelden duurste AKG, krijg ik warme oren van, de muziek is verslavend mooi maar na een uurtje gaat het zware ding irriteren op je hoofd.
Succes.
EAR vv Krell KSA 50, Avid Diva I met een Shure 97 en een Denon 301, Lumin D1, Carvers , Sony CDP-X3000ES, B77, + Audio Innovations 500 met Monitor Audio Silver line

*

Bloom

• 494
  • Bloom's music blooms!
« Reactie #12 Gepost op: 12 juni 2017, 02:24:55 »
Ik ben niet van plan de hoofdtelefoon in het verkeer te gebruiken. Wel op de trein en op kantoor, daarom is een gesloten systeem wel belangrijk want ik wil andere mensen niet irriteren met mijn muziek.

*

rob768

• 166
« Reactie #13 Gepost op: 12 juni 2017, 18:00:04 »
Ik gebruik voor mobiel en op vakanties een AKG K551 met een fiio x5 speler. Bevalt prima.

*

ceephax

• 560
  • "We zien wel waar 't schip zinkt"
« Reactie #14 Gepost op: 13 juni 2017, 23:03:06 »
De in-ears van Etymotic schijnen belachelijk goed te zijn en alle over-ears te verslaan.
Deze in-ears worden veel in studio's gebruikt omdat ze volledig geluid van buiten afsluiten en ook geen geluid lekken.
Zo word het geluid dat reproduceren omschreven alsof het geluid rechtstreeks je brein in word gestuurd 😂 En daarbij schijnen ze geweldig te klinken.
Ik heb ze zelf nog niet beluisterd maar ga het zeker nog eens doen.
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2017, 23:07:10 door ceephax »
Bron digitaal:
Hifidelio Pro musicserver,
Cambridge Audio Stream Magic V1,
Empirical Audio Synchro Mesh Reclocker,
Audial Aya III DAC,

Platenspeler:
Synq X.trm.1,

Amp:
Goldnote Ap-7,

Luidsprekers:
vd Hul Transmissielijn Monitors.