Welke versterker voor Tannoy Revolution R2?
« Gepost op: 12 juni 2017, 17:08:50 »
Goedemiddag

Ik ben redelijk nieuw op dit forum, dus ik hoop dat ik alles volgens de regels doe.

Vorige week heb een paar Tannoy Revolution R2 kunnen bemachtigen. Dit icm met een Denon pma 860 versterker. Ik vermoed dat dit apparaat een probleem heeft met de relais, waardoor je vaak tijdens het afspelen een klik-klak geluid hoort. Gelukkig zit er een maand garantie op, dus ik stuur hem weer terug.

Deze versterker ga ik dus vervangen door een ander. Ik heb een paar verschillende erg uiteenlopende opties en nog niet super veel verstand van welke versterker het leukste geluid oplevert bij mijn luidsprekers. Mijn voorkeur gaat uit naar Denon omdat dat merk me altijd erg goed bevallen is. Nieuwere versterkers hebben op zich mijn voorkeur omdat de evaring mij leert dat er met oudere modellen eerder iets mis gaat. Voor mij wegen geluidskwaliteit en betrouwbaarheid het zwaarst. (De setting is een stereo opstelling met een Technics sl 1800 platenspeler met een Audio-technica at 95e element.)

1: Luxman A321
2: Luxman LV-111
3: Denon AVR 2106
4: Denon DRA-735R
5: Onkyo TX-SR600E
6: Onkyo TX-8020
7: Harman Kardon AVR 1500
8: Marantz SR5300

Welke optie zouden jullie aanbevelen?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groet Marius

*

Opa Spylac

• 5925
  • O<erveen
    • Second Life Audio
Re: Welke versterker voor Tannoy Revolution R2?
« Reactie #1 Gepost op: 12 juni 2017, 17:31:49 »
Je kunt met alle apparaten uit die tijd problemen krijgen, met name op het gebied van slechte soldeerverbindingen.

Het is niet makkelijk om als leek te zien of dat al dan niet het geval is, bij een versterker die je tweedehands koopt.

Afhankelijk van je budget kan je wellicht het beste uitkijken naar een apparaat wat geserviced is door een betrouwbare reparateur.
Een goede servicebeurt houdt in dat alle soldeerverbindingen nagelopen en indien nodig hersteld zijn, dat het relais is vervangen of minimaal de contacten gepolijst zijn en dat alle schakelaars en potmeters zijn schoongemaakt en gesmeerd. Daarnaast is het belangrijk om de elektronische afstellingen te controleren en zo nodig goed af te regelen. Ze staan bijna altijd fout en het kan flink in geluidskwaliteit schelen.

With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

« Reactie #2 Gepost op: 12 juni 2017, 21:07:41 »
@ Opa Spylac

Bedankt voor je reactie. Ik kan me goed vinden in het verhaal dat je verteld. Ik heb namelijk ook nog een oude sony staan die volledig geserviced is. Ik denk dat ik ook uit je verhaal op kan maken dat een nieuwere versterker een beter idee is.

Groet Marius

*

geerd

• 5016
  • scheun ja
« Reactie #3 Gepost op: 12 juni 2017, 21:23:23 »
denk dat je van een oude goed na gekeken versterker langer plezier hebt dan 1 recht uit de winkel .
en dat is mijn mening , over het algemeen een beter geluid voor hetzelfde geld .
les is more

*

Opa Spylac

• 5925
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #4 Gepost op: 12 juni 2017, 21:37:29 »
Nieuw is inderdaad niet per definitie beter, in ieder geval niet als het om de kosten gaat.

Anderzijds, een goed geserviced exemplaar vinden is ook niet heel erg makkelijk, er wordt een hoop aangerommeld als 't om tweedehands audioapparatuur gaat.

De apparaten die ik zelf verkoop komen meestal van inruil op gereviseerde jaren '70 apparatuur, die krijgen service voordat ze weer naar de volgende eigenaar gaan en hebben ook garantie, maar op het moment heb ik er geen uit jouw lijst.
Wel eventueel wat andere modellen, als je eventueel ge´nteresseerd bent dan even een pb/pm (persoonlijk bericht/personal message).
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

Frits

• 340
  • Muziek is emotie
« Reactie #5 Gepost op: 16 juni 2017, 17:46:03 »
Denon en Tannoy is een goede match. Heb de R2 zelf gehad. Fijne speaker.

Op MP staat een PMA 1510ae: https://link.marktplaats.nl/m1174360126

Mits netjes gebruikt is het een erg goede versterker. Het is de opvolger van de 1500. De R versies zijn ouder.
Oude(re) spullen van Denon, Hepta en Rel.