*

Benco

• 5361
  • Music was my 1st love and it will be my last !
Het A.F. FIETSEN topic
« Gepost op: 16 juni 2017, 12:42:50 »
Nederland is toch in vergelijk met Belgistan een echt fiets land .... mag ik toch stellen ??
En dan is het wel p'sies een Belgistaniaan die hier een fietsen topic opent  ;D
Ik dacht na een auto , katten , honden , wat eten we vandaag en rusthuizen topic ook wel een fietsen topic zou kunnen ....
Temeer ook omdat ik in andere topics toch al leden  zag die mooie fietsen  toonden  en er graag ook een woord over willen schrijven ....
Dus , welke fietsen rijden we ? wat zijn de ervaringen met bepaalde fietsen , merken , onderdelen , leuke fietsroutes en eventueel zelfs het hoorbare verschil tussen de remkabels en DSP gps apparaten ...
Open your heart !
Tot zover dan de inleiding ....

*

chansig

• 10253
Re: Het A.F. FIETSEN topic
« Reactie #1 Gepost op: 16 juni 2017, 12:47:26 »
https://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=17744.0

Is een beetje doodgebloed..

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Sonos, SPL min Phonitor, ZMF Blackwood

*

Benco

• 5361
« Reactie #2 Gepost op: 16 juni 2017, 13:31:37 »
Ik start meteen met een hoopje miserie , wat had je verwacht van een Belgistaniaan ??

Ik kocht in 2014 een 2de hands Koga Miyata Excellence bij een erkend Koga dealer / hersteller  bij ons in de buurt.
De fiets kreeg het verhaal mee dat hij nieuw was aangekocht door een oudere man , die er haast nooit op gereden heeft  en na een paar jaartjes de fiets inruilde voor een E-bike  waar hij ook niet op zou rijden ...
De fiets zag er nagelnieuw uit (op het eerste zicht althans) en wat ken ik van fietsen ??  ik keek ook niet verder ...
De verkoper was erg vriendelijk , hij had een mooi en op dat moment voor mij  geloofwaardig verhaal ...
Wat mij erg aantrok en ook deed verblinden  was dat het wel om een speciale fiets gaat ... een hydropneumatisch geveerde fiets met elektrische regeling voor hard , zacht ,  en automaische in,stellen van de vering en ook de bediening van de 24 versnellingen is elektrisch , een boorcomputer , automatsche led verlichting  met veiligheid dat de lichte bij stilstaan nog een paar minuten blijven branden en hydraulische schijfremmen .... kortom veilig en  wat zo erg belangrijk is voor een ernstig rugpatiënt als ik .... die zachte schokloze ophanging .....
Deze fiets  kwam ook met een volledig jaar garantie ... MOOI !

Na enkele kilometers viel al snel op dat de achter rem niet echt goed pakte ...
de kop serie  een beetje los kwam , en het voorlicht ook wat rammelde ...
De fiets is op het eerste jaar een keer of 10 binnen geweest  bij die  hersteller prutser.... tot de garantie periode afgelopen was ....
daar er echter nog niets van al die problemen goed opgelost was , zelf doen !
Remmen ontluchten , nieuwe olie opdoen ... Klaar ! , dei remmen doen het perfect ! en nog steeds !
Licht  , een beugeltje gemaakt  en gemonteerd , Klaar !
Kopserie ?? oops ... dat is geen standaard ding , ik heb het gedemonteerd , en weer gemonteerd , alles stevig vast , maar na enkele kilometers (hooguit 10) komt het gewoon weer los  te zitten , en dus onveilig ....
Ben dan ook een keer lekker op de bek gegaan met de fiets , waardoor nu het herstelde licht ook stuk is ...
Een nieuw licht bestellen .... helaas , geen meer te verkrijgen voor dat model , e, ja het is een specifiek licht voor die fiets dan er mooi op past , en een universeel licht staat niet mooi en je moet toch weer zelf een goeie beugel gaan  maken om het mooi en stevig te maken .... Maar dat is niet echt een probleem... kan allemaal  gemaakt worden , ben niet zo heel erg onhandig  ;D
Maar wat nu ...
Die kop-serie blijft lastig doen , ik raak er zelf niet wijs uit en die fietsenwinkel/hersteller  hier in de buurt vertrouw ik niet meer...
Opzoek naar een andere Koga dealer/hersteller  niet te ver uit de buurt .....
En gevonden  ;)
Mijn vraag aan hen : Maak een offerte op wat het me kjost om deze fiets weer helemaal in orde te maken.
Wat scheelt er precies ??
Wel de kopserie dien na gekeken , vervangen ?? , de versnellingen dienen goed afgeregeld te worden , daar deze al eens haperen ... en een groot onderhoud dat ik een tijdje veilig en gerust ben ...

Helaas was het telefoontje dat ik gisteren kreeg niet erg positief.....
Het kamwielenset is aan vervanging toe , 2 van de 3 grote kamwielen vooraan zijn net ninja-sterren geworden en daardoor hapert het schakelen ... , maar deze kamwielen set is helaas niet meer leverbaar ... , niets dat erop past .
De trapper as helemaal vervangen met kamwielen e.d. kan helaas ook niet daat er geen enkele is die past in het electro deel  waar je alles meer regelt ... die optie is ook weg.
De kopserie is wel nog leverbaar  maar ziet er op foto helemaal anders uit dan wat er oip mijn fiets zit ondanks fdat het Kadernummer zegt dat het die kop-serie van op de foto zou zijn ....
Maar vermits het kamwielen gedoe al niet herstelbaar is  hebben we dat ook niet gedaan...
Verder wist men mij nog te melden dat er buiten die kop-serie  haast geen enkel onderdeel meer leverbaar is voor een Koga Miyata Excellence.... Stuk is stuk ! , Schroot !
De Fietsen zijn verkocht tussen 2005 en 2008 , de mijne is van 2007 blijkt en dat van geen onderdelen meer leverbaar is al jaren zo ...
Sinds 2011 zouden er al verschillende onderdelen  niet meer leverbaar zijn , Koga wijst met de vinger naar Shimano , en die wijzen weer terug naar Koga en de klant staat in zijn hempie...
Dus een fiets die in 2008 nog verkocht werd voor meer dan 3000€ is 3 jaar later niet meer herstelbaar  ::)

Enfin , de verkoper heeft mij nooit vermeld hoe oud de fiets precies was , da er geen onderdelen meer waren / zijn , en gelogen over het feit dat hij wel veel gereden had  en in 2007 net geen 3000€ kostte maar volgens hem meer dan 4000...
Beetje  keihard opgelicht dus

Tot nu toe heb ik nog geen merk gevonden dat nog een nieuwe fiets bouwt / levert met hydopneumatische vering .
Op zoek gegaan naar degelijke tweedehands  Koga excellence , maar ze willen er allemaal de hoofdprijs voor hebben , ondanks het feit dat ze onherstelbaar zijn ...

M.a.w. R.i.p. Koga Miyata Excellence  en meteen ook R.i.p. mijn fiets avontuur .

*

jpio

• 3956
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #3 Gepost op: 16 juni 2017, 13:55:15 »
Als ik ergens een hekel heb om aan te sleutelen dan zijn het wel fietsen.
Maarja.. noblesse oblige dus ook ik ontkom daar niet aaan :(
Pioneer, Onkyo-D, Philips 104, Planars 1.5 QR, Rel T2

*

Benco

• 5361
« Reactie #4 Gepost op: 16 juni 2017, 19:11:16 »
https://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=17744.0

Is een beetje doodgebloed..

Gr. Hans

Oops sorry , en wegens geen interesse mag deze dan weggeveegd worden

*

chansig

• 10253
« Reactie #5 Gepost op: 16 juni 2017, 19:25:03 »
Ach wie weet leeft het weer helemaal op.

Gr. Hans

*

Dynky

• 515
  • be surprised, time after time
« Reactie #6 Gepost op: 16 juni 2017, 19:44:41 »
ik vind wel een wereld van verschil zitten tussen een (algemeen) fietstopic als dit en eentje specifiek over wielrennen, just my 2 cents  ;)
zo'n beetje als fietsers vs wielerterroristen  ;D
Since light travels faster than sound, people usually appear bright...until you hear them speak.

3343 albums (and counting...) + some toys to enjoy them

*

chansig

• 10253
« Reactie #7 Gepost op: 16 juni 2017, 19:47:42 »
Ach...dan wordt het een fietstopic.

Gr. Hans

*

Celica TA40

• 26589
  • Passione celeste
    • Mijn setbeschrijving (altijd achterhaald)
« Reactie #8 Gepost op: 16 juni 2017, 20:03:54 »
Mijn vriendin en ik rijden op racefietsen. Zowel oude stalen als moderne(re) aluminium modellen. Samen hebben we er een stuk of 16, waarvan 5 alu.
Onderhoud en reparatie doe ik (grotendeels) zelf; soms zijn er dingen die ik niet voor elkaar krijg wegens gebrek aan een of ander speciaal stuk gereedschap. In dat geval gaat de fiets even naar de fietsenmaker. De meeste van de oude stalen racefietsen heb ik ook zelf opgebouwd uit lossen onderdelen, net als de spiksplinternieuwe Isaac van mijn vriendin. Campagnolo groepset van mijn Giant Cadex afgehaald en op het nieuwe frame gemonteerd. Die groepset was zo goed als nieuw, dus kon zonder meer overgezet worden.

Vanmiddag heb ik nog de cassettebody van een Mavic achterwiel vervangen: body voor Shimano eraf, body voor Campagnolo erop, en nu zitten die wielen in een van mijn moderne fietsen en zitten de wielen uit die fiets in een van de fietsen van mijn vriendin.

Ik vind sleutelen aan racefietsen een leuke bezigheid :)
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-265D, GX-230D, GX-210D, 1721W, 1710W, 1710L
Yamaha A-S301, CDX-993/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer F-550RDS, PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-X555ES, PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34
Bekabeling: AudioBS en Ixos

*

Celica TA40

• 26589
  • Passione celeste
« Reactie #9 Gepost op: 16 juni 2017, 20:07:17 »
ik vind wel een wereld van verschil zitten tussen een (algemeen) fietstopic als dit en eentje specifiek over wielrennen, just my 2 cents  ;)
zo'n beetje als fietsers vs wielerterroristen  ;D

Wij rijden op racefietsen en beschouwen onszelf als fietsers. Voor ons zijn de ware wielerterroristen de halfblinde en stokdove bloemkolen op e-bikes die naast elkaar blijven fietsen (met 3,7 km/h) en geen bel horen en nooit in hun ruim voorhanden zijnde spiegels kijken. En dan wel gaan zitten roepen "heb je geen bel?" als je langs ze rijdt. "Jawel, maar jij geen gehoorapparaat!" is dan mijn antwoord, terwijl ik intussen mijn bel nog maar eens mishandel...
Yamaha A-S301, CDX-993/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer F-550RDS, PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-X555ES, PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34

*

Dynky

• 515
  • be surprised, time after time
« Reactie #10 Gepost op: 16 juni 2017, 20:53:44 »
met bel ben je natuurlijk geen echte (race)fietser  :P ;)
Since light travels faster than sound, people usually appear bright...until you hear them speak.

3343 albums (and counting...) + some toys to enjoy them

*

Benco

• 5361
« Reactie #11 Gepost op: 16 juni 2017, 22:02:16 »
kent er iemand van jullie nog merken die stadsfietsen maken met goede kader-vering ? (niet gewoon zo'n spiraalveer ergens tussen , maar met een goeie demper)

het enige wat ik vind als ik zoek op fietsen  met kader vering wat nu nog gemaakt word zijn Mountainbikes ...
Ik zou liefst van al een soortgelijke fiets als de mijne hebben , ideale zithouding en super veercomfort ... maar dat word blijkbaar niet meer gemaakt.
really sad

*

Celica TA40

• 26589
  • Passione celeste
« Reactie #12 Gepost op: 17 juni 2017, 23:15:59 »
met bel ben je natuurlijk geen echte (race)fietser  :P ;)

Waarom niet?
Een bel is dag en nacht verplicht op een fiets; verlichting alleen tussen zonsondergang en zonsopkomst, en als de weersomstandigheden het vereisen.

*

Sterremuur

• 12512
  • Tegenwoordig niet meer druk...
    • Sterremuur
« Reactie #13 Gepost op: 17 juni 2017, 23:47:48 »
Gisteren voorband van mijn Gazelle Orange SE geplakt, was een minimaal speldeprikje, maar desondanks loopt het in een dag leeg.
Solutie op/verdroogd.
Dus ik op de oude afgedankte fiets van mijn dochter , met laag zadel op de onderste stand, met doortrappende droge ketting naar de Action geknarst alwaar ik voor 1,50 een complete set kon meenemen. ;)
Nee, dat doen we niet met de auto...

Vandaag dus weer met de Gazelle op pad.
Tapedecks?? Kijk ook eens op http://www.tapedeckforum.nl

*

geerd

• 4872
  • scheun ja
« Reactie #14 Gepost op: 18 juni 2017, 10:28:45 »
ja uitrusting fiets is zo krom licht hoeft niet alleen verplicht als de omstandigheden erom vragen .
trouwens half uur voor zonsondergang tot half uur na zonsopgang .
reflectoren wel verplicht in de wielen de trappers en de rechthoekige achter reflector  .
tevens is een bell verplicht dit geld voor alle fietsen ook race fietsen op de openbaren weg .
scheu premier mk II
Dynavector dv 501, dv karat 17 d3, , ASR mini basis .
 Seac we 308 Sheu glider 1 project tube amp
Micromega Variodac
Denmay m4 monoblokjes
Avance Kingserie 5
Micromega T dac en T drive
Denmay power sub
Denmay interlinks
Taralab luidspreker kabels