*

Celica TA40

• 26589
  • Passione celeste
    • Mijn setbeschrijving (altijd achterhaald)
Re: Het A.F. FIETSEN topic
« Reactie #15 Gepost op: 18 juni 2017, 14:04:50 »
Nee, het is al jaren van zonsondergang tot zonsopkomst. Dat is voor iedereen makkelijker te bepalen dan "een half uur voor..." want niemand heeft een tabel met de zonsondergang en -opkomst tijden bij zich...
Wat de reflectoren betreft: daar wordt ook weer een gedoogbeleid op toegepast, mede omdat het bij de meeste racefietsen vrij onmogelijk is reflectoren te plaatsen op b.v. de pedalen en wielen, en racebandjes/-tubes met reflectie zijn er niet. Veelal wordt reflectiemateriaal gebruikt op de kleding, wat net zo goed zichtbaar is als reflectoren op de fiets.
De bel is makkelijk controleerbaar op aanwezigheid, en oom agent kan daar dus een bon voor uitschrijven bij afwezigheid.
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-265D, GX-230D, GX-210D, 1721W, 1710W, 1710L
Yamaha A-S301, CDX-993/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer F-550RDS, PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-X555ES, PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34
Bekabeling: AudioBS en Ixos

*

a.b.

• 7893
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #16 Gepost op: 18 juni 2017, 14:26:03 »
kent er iemand van jullie nog merken die stadsfietsen maken met goede kader-vering ? (niet gewoon zo'n spiraalveer ergens tussen , maar met een goeie demper)

het enige wat ik vind als ik zoek op fietsen  met kader vering wat nu nog gemaakt word zijn Mountainbikes ...
Ik zou liefst van al een soortgelijke fiets als de mijne hebben , ideale zithouding en super veercomfort ... maar dat word blijkbaar niet meer gemaakt.
really sad
Nieuwe fietsen zijn over de top qua prijs tegenwoordig; sommige oudere modellen lijken superdegelijk:

Koga Miyata Grantour (tweedehands nog wel te betalen),

of een gazelle:

https://link.marktplaats.nl/m1175317424

Wat raar dat geveerde fietsen (bijna) niet meer gemaakt worden?

Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

Rubble

• 9774
« Reactie #17 Gepost op: 18 juni 2017, 15:51:25 »
Vering op een fiets is leuk maar wel allemaal verlies van energie. Met een goede verende zadelpen ben je al een heel eind denk ik.

Écht goede vering en demping kost veel geld en de mountainbike fabrikanten zijn wel de drijvende krachten qua ontwikkeling en innovatie voor de vering fabrikanten. Voorvork fabrikanten als Rockshox en Fox maken echt goede producten, maar inderdaad op de MTB markt gericht.

NL fietsmerk Santos kan bijvoorbeeld custom fietsen bouwen, ook de meer trekking achtige soort, maar daar hangt een prijskaart aan. Giant en Trek zijn hele grote fietsfabrikanten die een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben en een ruime keus, van MTB tot stads- en racefiets. 
"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."

Steven Wright

*

a.b.

• 7893
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #18 Gepost op: 18 juni 2017, 15:56:23 »
Vering op een fiets is leuk maar wel allemaal verlies van energie. Met een goede verende zadelpen ben je al een heel eind denk ik.

Klopt, maar een uitvinding voor mensen met rug- en nekklachten...

Ik fietste vooral vroeger lange (berg)afstanden, bepakt en bezakt, en wilde persé geen vering vanwege het energieverlies. Ik had op den duur wel een stijf verende zadelpen - en dat was prima.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

geerd

• 4879
  • scheun ja
« Reactie #19 Gepost op: 18 juni 2017, 15:57:06 »
onzin zijn gewoon te koop ook voor race fietsen reflector kan aan de zadel pin ook te koop en aan de spaken kun je ze ook kopen .

scheu premier mk II
Dynavector dv 501, dv karat 17 d3, , ASR mini basis .
 Seac we 308 Sheu glider 1 project tube amp
Micromega Variodac
Denmay m4 monoblokjes
Avance Kingserie 5
Micromega T dac en T drive
Denmay power sub
Denmay interlinks
Taralab luidspreker kabels

*

chansig

• 10253
« Reactie #20 Gepost op: 18 juni 2017, 15:58:49 »
onzin zijn gewoon te koop ook voor race fietsen reflector kan aan de zadel pin ook te koop en aan de spaken kun je ze ook kopen .

Ik wil geen spd op mijn racefiets.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Sonos, SPL min Phonitor, ZMF Blackwood

*

Rubble

• 9774
« Reactie #21 Gepost op: 18 juni 2017, 16:02:27 »

Ik wil geen DSP op mijn racefiets.

Gr. Hans
????

;D ;)
"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."

Steven Wright

*

chansig

• 10253
« Reactie #22 Gepost op: 18 juni 2017, 16:03:25 »
Zou wel cool zijn...alle bulten vlak maken.. ;D

Gr. Hans

*

Rubble

• 9774
« Reactie #23 Gepost op: 18 juni 2017, 16:04:56 »
Ik heb 2 MTB's gehad met voorvering, een hele slechte en een redelijke B1. Ik vond ht akelig fietsen met een 'los' aanvoelend stuurgedrag. Ik kan me voorstellen dat alleen de echt goede (en dus dure) verende voorvorken een strak stuurgevoel geven. 

Steven Wright

*

Rubble

• 9774
« Reactie #24 Gepost op: 18 juni 2017, 16:05:40 »
Zou wel cool zijn...alle bulten vlak maken.. ;D

Gr. Hans
Neenee, dan mis je het fietsgevoel. Kansloos.  ;)

Steven Wright

*

chansig

• 10253
« Reactie #25 Gepost op: 18 juni 2017, 16:06:45 »
Wordt het dan te digitaal ?

Gr. Hans

*

Rubble

• 9774
« Reactie #26 Gepost op: 18 juni 2017, 16:12:02 »
Wordt het dan te digitaal ?

Gr. Hans
Zeker en vast. Alhoewel, is een e-bike digitaal? Mijn vrouw heeft zo'n ding gekocht en fiets ermee als een kieviet, . . . .  of hoe heet zo'n beest ook weer. Je weet wel, zo eentje die fietst.

Steven Wright

*

geerd

• 4879
  • scheun ja
« Reactie #27 Gepost op: 18 juni 2017, 16:32:19 »
ik wil ook geen richtingaanwijzers op mijn motor maar het moet nu eenmaal .
en deze trappers zijn van shimano en er zijn meer modelletjes .
en voor die 31 euro die ze kosten kun je je veiligheid en die van andere niet in gevaar brengen .
maar het smoesje ze zijn er niet gaat niet op , je wild het niet of te lui of geeft niets om veiligheid
scheu premier mk II
Micromega Variodac
Denmay m4 monoblokjes
Avance Kingserie 5
Denmay power sub
Denmay interlinks

*

chansig

• 10253
« Reactie #28 Gepost op: 18 juni 2017, 16:35:59 »
Volgens mij moet ik ook een lamp op de race fiets hebben en een spatbord met een wit stuk eraan ?

Voor SPD-SL zijn ze er in ieder geval niet. Maar zolang er gedoogbeleid is waarom zou ik me hier druk om maken ? Doe ik dus ook niet.

Gr. Hans

*

geerd

• 4879
  • scheun ja
« Reactie #29 Gepost op: 18 juni 2017, 17:26:56 »
dat spatbord hoeft niet en verlichting alleen als het donker is of het weer slecht is .
nu is slecht weer niet te doen met die smalle bandjes als je niet weg spoelt waai je wel weg .
en in het donker rijde is zeker geen aanrader een niet geziene verkeersdrempel sloopt gelijk heel de fiets
scheu premier mk II
Micromega Variodac
Denmay m4 monoblokjes
Avance Kingserie 5
Denmay power sub
Denmay interlinks