*

Celica TA40

  • ******
  • 26589
  • Passione celeste
    • Mijn setbeschrijving (altijd achterhaald)
Re: Het A.F. FIETSEN topic
« Reactie #30 Gepost op: 18 juni 2017, 22:46:05 »
onzin zijn gewoon te koop ook voor race fietsen reflector kan aan de zadel pin ook te koop en aan de spaken kun je ze ook kopen .







Die pedalen zijn voor mountainbikes of trekkingbikes; mijn schoenplaatjes passen daar niet in.
Aan mijn zadelpen zit mijn achterlicht en daarboven zit het zadeltasje vast; geen plek meer voor een reflector.
Die spaakreflectors zijn leuk voor omafietsen en andere fietsen met 32- of 36-spaaks wielen, maar op de racewielen van mijn fietsen passen die niet:





Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-265D, GX-230D, GX-210D, 1721W, 1710W, 1710L
Yamaha A-S301, CDX-993/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer F-550RDS, PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-X555ES, PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34
Bekabeling: AudioBS en Ixos

*

Benco

  • ******
  • 5423
  • Music was my 1st love and it will be my last !
Re: Het A.F. FIETSEN topic
« Reactie #31 Gepost op: 19 juni 2017, 13:32:03 »

Wat raar dat geveerde fietsen (bijna) niet meer gemaakt worden?

Zo heel raar is dat niet , de kostprijs om een degelijk afgeveerde kader te maken die en stijf/stabiel/sterk is met echt goede schokabsorberende vering (dus met olie dempers e.d. te maken is gigantisch , een prijsverschil van om en bij de 1000€ tussen een kwaliteits stadsfiets en hetzelfde met dergelijke vering...
De vraag ernaar is zeer laag , temeer omdat de meesten afgeschrik zijn , door A; de prijs en B; het zogenaamde  energie verlies  ...
Wat dat energieverlies betreft , als het goed gemaakt is ... valt dat erg goed mee .
Op mij Koga is het zelfs zo gemaakt dat ik het al rijdende kan instellen dmv schakelaartjes op mijn stuur waarmee ik kan kiezen tussen 3 standen , hard , medium , zacht ... dus bij erg goeie weg zet je hem gewoon op hard en heb je bijna geen verlies van energie , en bij slechtere wegen zet je 'm zachter zodat de schokken goed worden opgevangen...
Er is ook nog een 4de stand ... Automatisch , dan schakelt hij zelf bij slecht wegdek over naar een zachtere stand ... deze heb ik eenmaal getest maar hij gaat pas schakelen wanneer je al een paar schokken gehad hebt natuurlijk ... wat niet ideaal is , zelf vooruit kijken en doen is de boodschap.
De 24 versnellingen zijn ook met een schakelaartje (elektro) op het stuur regelbaar en ook daar heb je een automatique  stand , ook hier verkies ik het handmatig te doen.
Maar soit , het punt is dat mijn fiets niet herstelbaar zou zijn , hij is nu binnen bij de laatste hoop , een groot Koga dealer en expert , misschien heeft die nog ergens gouden bronnen om alsnog aan onderdelen te geraken .... de hoop is klein... maar er is toch nog een sprankeltje .

Wat zadelpen vering betreft , tot nu toe heb ik nog geen enkele comfy genoeg gevonden voor mijn probleem (zoveel heb ik er echter niet getzest) ...
Voor wie het nog niet weet ik heb niet zomaar een beetje een rug probleempje ... je kan stellen dat het redelijk vergevorderde rugproblemen zijn , van die aard dat  de meeste mensen in mijn geval er niet meer aan denken om nog te gaan fietsen... , mochten er meer dat wel willen doen ... zou een fietsen fabrikant misschien nog wel brood zien in stads-fietsen  met een hydropneumatische ophanging ???

Inmiddels zijn zadelpen veringen misschien ook weer fel verbeterd ....
Als mij fiets  het definitieve nekschot krijgt ga ik misschien nog wel eens testrijden met een nieuw model.
De Nieuwe stadsfietsen van Trek  vind ik wel mooi , zien er oerdegelijk uit , In vergelijk met Giant , Qua prijs hetzelfde en nog redelijk betaalbaar en net iets mooier afgewerkt.
Nieuwe Koga's zijn een stuk duurder voor hetzelfde ongeveer , en of die dan die meerprijs waard zijn ???
Gezien de farce die ik nu voorheb  ben ik er niet zo tuk meer op .

De drang om weer te kunnen fietsen is groot , laat dat duidelijk zijn ...
Als het echt niet kan met een andere fiets , misschien een een draai & freesbank virtuoos aanspreken om de benodigede onderdelen te laten maken ...
Het moet wel betaalbaar blijven , mijn ezeltje dat geld schijt  is een beetje depressief en produceert daarom ook niet echt.
En het slapend rijk worden  heb ik na 86 cursussen nog steeds niet onder de knie.

*

Benco

  • ******
  • 5423
  • Music was my 1st love and it will be my last !
Re: Het A.F. FIETSEN topic
« Reactie #32 Gepost op: 22 juni 2017, 19:45:40 »
En we gaan verder met het Koga avontuur ... hoewel , verder ?? niet echt dus...

Ik heb dan nadat ik mijn fiets ophaalde bij die ene dealer/hersteller nog naar een andere gegaan ... je weet maar nooit hé ..
Deze dealer is een echte Koga specialist werd me verteld ....
Zodus , naar daar ...

Vandaag kreeg ik telefoon , en dat klonk als volgt :
We hebben jouw fiets helemaal klaar , alles is vervangen en afgeregeld , perfect in orde ... (ik kreeg meteen de zin om te gaan juichen) maar dan kwam de MAAR..... wat we eerst niet gezien hadden  , pas later bij de afstelling van alles .... Jouw frame is gescheurd !!!!
HUH ???  wat ?? waar ?
Ja kan u naar hier komen  a.u.b. dan kunnen we het laten zien ...
Ik dus naar daar ...

Wel we hebben dus een nieuwe kopserie , nieuwe kamwielen set achteraan , nieuw licht vooraan , nieuwe ketting en nieuwe buitenband achteraan geplaatst , pas nadien zagen we (bij de afstelling van de vering) dat het frame gebroken / gescheurd is ...

Jep , het is dus ernstig en op ene plaats  wow , wtf ??
En wat nu ??

Ja mijnheer , we hebben wel kosten gemaakt en werkuren etc etc...
De totaalprijs van de herstelling is 190€ !

Ik heb mijn fiets hier binnen gebracht , gezegd dat hij onstabiel was , slecht schakelde , rammelde  etc etc , en heb u gevraagd om de fiets met een loupe te bekijken en pas als u zeker was dat u hem volledig in orde kon brengen  hem in orde mocht brengen ...
Heb erbij gezegd , half in orde hoef ik niet , ofwel volledig ofwel niet !
Nu krijg ik een fiets terug die onmogelijk te herstellen valt , niet berijdbaar is en u wil 190€ aanrekenen ?
IK DENK HET NIET !

Maar hij hield vol , we konden dit niet weten , (als ze goed hadden gekeken wel , het frame staat 1cm open aan de trapperas waaraan gewerkt is )
Maar ze hadden niet goed gekeken  en willen mij de kosten aanrekenen , uiteindelijk zou hij alle nieuwe onderdelen er weer af halen , krijg ik wanneer ze dat gedaan hebben (kon niet meteen uiteraard) krijg ik een fiets zonder achterband , ketting , achterkamwielen , voorlicht etc etc etc terug en moet ik de tot nu toe gemaakte werkuren betalen ...
Ik ben hier niet blij mee ...
Maar dat was ofwel die optie die me iets meer dan 50€ zou kosten plus een hoop onderdelen die wel slijtage hadden maar er dus niet meer zijn , of de volledige 190€ en kon ik m zo meenemen ...

Leuk , talloze  telefoons , diesel en rondritten en een dikke 50€ verder heb ik binnen een dikke week nog wat onderdelen  en een gebroken kader terug ...

Koga en diens dealers / herstellers  staan niet zo heel hoog meer op mijn lijst  kan je wel nagaan ...
Ook de plaats waar die kader gebroken  is ??? raar , heel raar , ook lijkt het een heel recente breuk dat zie je meteen  , ik kan me echt niet inbeelden waar ik  met die fiets iets heb uitgehaald  dat zo een breuk op die plek  kan veroorzaken ...

Een nieuwe full suspension  fiets  die doet wat de Koga deed qua comfort kost 3000€ kaal , het is dus een mountainbike dan  en die moet je dan nog wat aankleden met verlichting , ketting kast , bagagedrager , spatborden etc etc ...

Dat zal dus niet gaan , end of story


*

Tdo

  • *****
  • 10576
  • Smurf?!
Re: Het A.F. FIETSEN topic
« Reactie #33 Gepost op: 22 juni 2017, 19:55:52 »
Wat een dramaverhaal zeg.. Pff.. :(

*

Rubble

  • ******
  • 9920
Re: Het A.F. FIETSEN topic
« Reactie #34 Gepost op: 22 juni 2017, 20:23:09 »
Huh? Kan dat frame niet gelast worden?
"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."

Steven Wright

*

Rubble

  • ******
  • 9920
Re: Het A.F. FIETSEN topic
« Reactie #35 Gepost op: 22 juni 2017, 20:24:36 »
"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."

Steven Wright

*

geerd

  • ******
  • 5012
  • scheun ja
    • E-mail
Re: Het A.F. FIETSEN topic
« Reactie #36 Gepost op: 22 juni 2017, 21:09:58 »
ja dat is minder fraai laten lassen ja dat is lijkt mij de enige oplossing
les is more

*

Benco

  • ******
  • 5423
  • Music was my 1st love and it will be my last !
Re: Het A.F. FIETSEN topic
« Reactie #37 Gepost op: 22 juni 2017, 21:31:03 »




*

Rubble

  • ******
  • 9920
Re: Het A.F. FIETSEN topic
« Reactie #38 Gepost op: 22 juni 2017, 21:45:38 »
Wel een rotplek. Als je dat wilt lassen zal die helemaal uit elkaar moeten ben ik bang.

Het jan haast niet anders dan dat je dit zelf wel had moeten zien of in ieder geval moeten voelen tijdens het fietsen. Je vraagt je dus af of dit niet bij de hersteller gebeurt is.

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."

Steven Wright

*

Benco

  • ******
  • 5423
  • Music was my 1st love and it will be my last !
Re: Het A.F. FIETSEN topic
« Reactie #39 Gepost op: 22 juni 2017, 21:50:44 »
Wel een rotplek. Als je dat wilt lassen zal die helemaal uit elkaar moeten ben ik bang.

Het jan haast niet anders dan dat je dit zelf wel had moeten zien of in ieder geval moeten voelen tijdens het fietsen. Je vraagt je dus af of dit niet bij de hersteller gebeurt is.

niet enkel dat , maar ze dan de hele fiets  herstellen en het dan niet zien tot hij helemaal klaar is ??? Ik blijk het raar vinden ....
Heeft een beetje van "you're fucked"

*

Rubble

  • ******
  • 9920
Re: Het A.F. FIETSEN topic
« Reactie #40 Gepost op: 22 juni 2017, 21:52:27 »
Het is zo te zien alleen de driehoek die de achtervork vormt. Als het ding toch als verloren beschouwd moet worden kan je nog denken aan een soort van verbinding aan weerszijden van de horizontale liggers. Spannen of iets met bouten maar dan moet je wel gaatjes maken.
"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."

Steven Wright

*

.....

  • ******
  • 2706
Re: Het A.F. FIETSEN topic
« Reactie #41 Gepost op: 22 juni 2017, 21:53:20 »
.
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2017, 12:27:34 door ..... »

*

Rubble

  • ******
  • 9920
Re: Het A.F. FIETSEN topic
« Reactie #42 Gepost op: 22 juni 2017, 22:06:07 »
Hier wordt geroepen dat Koga Miyata levenslang garantie op de frames zit.
"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."

Steven Wright

*

Benco

  • ******
  • 5423
  • Music was my 1st love and it will be my last !
Re: Het A.F. FIETSEN topic
« Reactie #43 Gepost op: 22 juni 2017, 22:08:40 »
Fabrieks garantie op Miyata kaders is levenslang , maar niet op de dure geveerde frames , dan is het 3 jaar  ::)
Deze garantie geldt ook slechts  als je de eerste eigenaar bent blijkt .
Van enige garantie is dus echt geen sprake meer ...
Ook is die gewoon helemaal op de buis afgescheurd , de lasnaad zit lager.
Om die kader daar te lassen , met eventuele versteviging , das niet erg makkelijk , ook is het aluminium ...
Fiets moet ook bijna helemaal uit elkaar , dan afleveren bij de lasser , iemand vinden die ook garantie wil geven ...
Gaat weer een aardige duit gaan kosten en dan het ding terug in mekaar zetten en nog steeds een wegwerp fiets hebben waar geen onderdelen meer van zijn  ....


*

Rubble

  • ******
  • 9920
Re: Het A.F. FIETSEN topic
« Reactie #44 Gepost op: 22 juni 2017, 22:12:52 »
Daarom lijkt het me geen gek idee om met wat (licht)metalen stripjes de driehoek van de achtervork weer aan elkaar te schroeven en zo de functie van de gebroken buis over te nemen.
"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."

Steven Wright