*

Benco

• 5475
  • Music was my 1st love and it will be my last !
Rodec
« Gepost op: 19 juni 2017, 15:40:25 »
Hoi hoi ,
Iedereen kent Rodec wel van de mengtafels ...
Waren vooral erg populair in de 80's en 90's ... de MX 180 e.d.

Ik had als tiener een mengtafel  van Rodec maar wel een 70's ding , (die volgens mij ook echt goed waren , maar iets minder mogelijk heden dan de latere modellen)
Ik had een Mixetta , Leuk ding , super degelijk...

Mijn broer had een eindversterker(tje) van Rodec , ook een oudje , waarvan ik het typenummer niet meer wist  , hij heeft die amp verkocht  aan iemand , ik had er toen de cash niet voor ...
Later nooit meer tegen gekomen die amp , of een van dezelfde reeks / type ...
Ben er heel lang naar op zoek geweest  , wist precies hoe hij eruit zag , maar niemand kon me helpen ...
Idere keer ik zocht op Rodec versterkers kwam ik uit op de HDa450
die heel populair was
Maar toevallig vandaag kom ik het toch tegen zeker ... Die Rodec zoals m'n broer er 1 had.
Die van m'n broer had wel houtenplankjes aa, de zijkanten (tot waar de koelribben zitten) maar verder is het dezelfde amp...
Blijkt ook zeldzaam ...
Rodec 2560 (1972)

Iemand bekend met deze amp ?

*

groovy.

• 11222
  • Looking for fun and feelin.
Re: Rodec
« Reactie #1 Gepost op: 19 juni 2017, 16:27:30 »
Gaaf ik heb nog maar pas een Rodec sm200 mengtafeltje.
Belgisch merk maar dat weet jij wel,op tweedehands BE kom best veel Rodec spul tegen.
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Micro-Seiki cf1.  Luxman l507s. Elipson 1404.  Elipson 1704. Rodec sm200.
Elementen.At12s-Goldring Eroica-At-f5occ.
Satin 117g. Tapedeck Akai 201d. Cassettedeck Jvc dd5. Sme 3009. Burn & Jones super 90 mk2 tonearm.

*

Benco

• 5475
  • Music was my 1st love and it will be my last !
Re: Rodec
« Reactie #2 Gepost op: 19 juni 2017, 16:42:26 »
Gaaf ik heb nog maar pas een Rodec sm200 mengtafeltje.
Belgisch merk maar dat weet jij wel,op tweedehands BE kom best veel Rodec spul tegen.

Ik weet er wel wat van , maar lang niet alles ...
Dat het Belgisch is/was , natuurlijk , en dat ze heel betrouwbare dingen maakten ook ... vooral D.J. spullen .

Die versterket  (2560) heb ik dus jaren naar gezocht , zowel ik , als m'n broer wisten dat niet meer , en googelen op Rodec power amp , versterker , eindeversterker , dj versterker  etc etc etc , leverde niets op , je kwam steeds uit bij de HDa450of op een van hun mengtafels ....
Maar nu weet ik het weer :D
En das ook al , want meer dan het weten en wat fotokes heb ik niets. , maar ben toch blij dat ik m gevonden heb .
Ik probeer een hele hoop dingen terug te vinden , type nummers & fotokes van stereo spullen die ik ooit gehad heb , of waar ik speciale herinneringen aan heb ... sommige vind ik , andere totaal niet .

Heb zonet een topic geopend waar ik vis naar leuke en minder leuke verhalen over versterkers ...
Hoop daar vele  mooie verhalen te mogen lezen en fotokes te zien ;)