Madison Mad-ta 10 bt hybride versterker. Is dit wat?
« Gepost op: 22 juni 2017, 12:05:00 »
Ik kwam een interessante Madison Mad-ta 10 bt hybride versterker tegen bij Electronicatekoop.nl Voor een bedrag van slechts € 169! Is dit wat? Heeft iemand deze versterker, of heeft iemand deze wel eens beluisterd? Ik ben benieuwd naar de klank eigenschappen van deze hybride versterker.
Link verwijderd, werkt niet goed.
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2017, 12:12:59 door buiske2007 »

Re: Madison Mad-ta 10 bt hybride versterker. Is dit wat?
« Reactie #1 Gepost op: 22 juni 2017, 12:13:31 »
Bij het openen van de link krijg ik melding "je verbinding is niet privé" ... hebben andere bezoekers dat ook ?

*

chansig

• 10617
« Reactie #2 Gepost op: 22 juni 2017, 12:17:17 »
Op ebay voor 850 euro... ;D ;D ;D

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Sonos, SPL min Phonitor, ZMF Blackwood

*

Be tweeter

• 9396
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #3 Gepost op: 22 juni 2017, 12:25:55 »
De site is idd niet veilig voor online kopen met privégegevens.
Of het wat is?
De omschrijving warm, vol en clean? Dat is op zich al tegenstrijdig en buisjes in een voortrap hebben ook helemaal niet de neiging warm te klinken, ze wórden alleen maar warm.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

.....

• 2706
« Reactie #4 Gepost op: 22 juni 2017, 12:42:48 »
.
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2017, 12:28:46 door ..... »

« Reactie #5 Gepost op: 22 juni 2017, 12:45:04 »
De site geeft inderdaad aan niet beveiligd te zijn! Het leek me wel een leuke hybride om eens  los te laten op mijn Celestion DL10 met 90dB rendement, zou dat goed moeten lukken. De klank zal wel tegenvallen. Al zou het misschien nog wel interessant zijn om er andere voorbuisjes in te plaatsen, alhoewel ik deze type buisjes niet ken.  ???

*

Tube164

• *
  • 30
  • Polycarbonaat C's + Buizen !
« Reactie #6 Gepost op: 22 juni 2017, 13:44:49 »
Toen ik die Nederlandse site bezocht om 12.50 u was hij wel veilig, heel vreemd.

Deze Chinese buisjes hebben een Russisch equivalent, en die zullen waarschijnlijk ook een (nog) beter resultaat geven.
De Chinese 6N1 kan zondermeer vervangen worden door de Russische 6N1P of de professionele 6N1P-EV.
Dit type lijkt erg of de ECC88 /E88CC, hoewel pin-compatable is dat geen exact equivalent.
Dit even voor de duidelijkheid, maar vervangen door een 6N1P-EV van b.v. Voshod, zal zeker een verbetering zijn.
Bovendien is de EV-versie een long-life buis!
De 6P1 kan vervangen worden door de 6P1P of de professionele long-life 6P1P-EV.
Als je een 6P1 in Engeland gaat bestellen moet je oppassen, want er schijnt ook een 6P1 van Mazda te zijn met een octalvoet. :-\
Persoonlijk vind ik deze 6P1(P) een bijzonder leuk buisje, het is eigenlijk een EL90 (of een 6V6) met een noval-voet.
Zowel EL90 als 6V6 staan bekend als goed klinkende buizen!

Zoeken naar een test van dit versterkertje heeft niet veel opgeleverd, wel veel verkoop kanalen.
Voor de aangeboden prijs lijkt het mij dat je best iets leuks krijgt.
En behalve de buizen zou je ook nog condensatoren kunnen vervangen.

« Reactie #7 Gepost op: 22 juni 2017, 14:06:56 »
Toen ik die Nederlandse site bezocht om 12.50 u was hij wel veilig, heel vreemd.

Deze Chinese buisjes hebben een Russisch equivalent, en die zullen waarschijnlijk ook een (nog) beter resultaat geven.
De Chinese 6N1 kan zondermeer vervangen worden door de Russische 6N1P of de professionele 6N1P-EV.
Dit type lijkt erg of de ECC88 /E88CC, hoewel pin-compatable is dat geen exact equivalent.
Dit even voor de duidelijkheid, maar vervangen door een 6N1P-EV van b.v. Voshod, zal zeker een verbetering zijn.
Bovendien is de EV-versie een long-life buis!
De 6P1 kan vervangen worden door de 6P1P of de professionele long-life 6P1P-EV.
Als je een 6P1 in Engeland gaat bestellen moet je oppassen, want er schijnt ook een 6P1 van Mazda te zijn met een octalvoet. :-\
Persoonlijk vind ik deze 6P1(P) een bijzonder leuk buisje, het is eigenlijk een EL90 (of een 6V6) met een noval-voet.
Zowel EL90 als 6V6 staan bekend als goed klinkende buizen!

Zoeken naar een test van dit versterkertje heeft niet veel opgeleverd, wel veel verkoop kanalen.
Voor de aangeboden prijs lijkt het mij dat je best iets leuks krijgt.
En behalve de buizen zou je ook nog condensatoren kunnen vervangen.
Inderdaad, de site rechtstreeks aangeklikt werkt deze wél goed!
Hmm, het buizenvirus is nog steeds niet weg.. :o Het zou wel leuk zijn om weer eens met (voorbuizen) aan de slag te gaan. Of een wat betere hybride, bv een Copland csa 14, 28, 29?, is nog interessanter. Ik speel nu met een Marantz PM8005 transistor, ook prima, maar geen buizenklank. ;D

« Reactie #8 Gepost op: 22 juni 2017, 14:15:22 »

Op ebay voor 850 euro... ;D ;D ;D

Gr. Hans
Dat is veel te duur, en oplichting. Ze zijn verkrijgbaar voor zo'n € 169, gloednieuw! :o ;D

« Reactie #9 Gepost op: 22 juni 2017, 20:01:07 »
Ik kwam een interessante Madison Mad-ta 10 bt hybride versterker tegen bij Electronicatekoop.nl Voor een bedrag van slechts € 169! Is dit wat? Heeft iemand deze versterker, of heeft iemand deze wel eens beluisterd? Ik ben benieuwd naar de klank eigenschappen van deze hybride versterker.
Link verwijderd, werkt niet goed.

« Reactie #10 Gepost op: 29 juni 2017, 09:44:07 »
hallo allemaal,

ik heb dit hybride versterkertje sinds een dag of vier in huis op mn bureau staan, gekocht bij electronicatekoop voor inderdaad 169,00 euro, is ook onder andere namen te koop op het internet, zie hiervoor amazon.Hiervoor heb ik probleemloos 3 jaar gespeeld met de voorganger koda, volgens mij praktisch het zelfde, maar zonder usb en blue tooth, dus over degelijkheid hoef je je geen zorgen te maken. voor deze prijs is de klank echt bovengemiddeld, de buisjes werken echt, en zijn geen fake, zoals door sommigen op amazon wordt beweerd.De omschrijving van de toegepaste buisjes nl, 6p1 en 6n1 is bij beide types het zelfde, echter de Russische equivalent 6p-1p, bleek in de koda niet te werken, el 84 wel, dus ik weet niet of in de madison dit ook geldt, zal deze week de 6p1p eens proberen, die heb ik nog liggen.Overigens leveren de Russische buisjes een steviger sound op. de koda staat nu bij mijn schoonzoon zn kunstjes te vertonen, hij wilde niet geloven dat je voor zo weig geld zon goed geluid kunt krijgen, hij is inmiddels overtuigd.Heb ook de usb ingang geprobeerd speelt mp3 af en ook 16 bit flac, klankkwaliteit echt verrassend goed dus ook voor zon minimaal bedrag zit er een uistekend dacje in, ben dus erg tevreden over dit versterkertje
« Laatst bewerkt op: 30 juni 2017, 03:31:36 door muziekvriend »

« Reactie #11 Gepost op: 29 juni 2017, 13:35:11 »
Kep zoon ding ook gehad, klinkt best wel lekker.

Maarja het is een  transistorbak met een buizenbuffertje, beetje raar doen ze er een buis in voor het buizengeluid, en dan een buis gebruiken.. 6n1 (e88cc) die klinkt als een tor  :P
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2017, 13:37:52 door terug-naar-af »

« Reactie #12 Gepost op: 29 juni 2017, 14:54:13 »
Kep zoon ding ook gehad, klinkt best wel lekker.

Maarja het is een  transistorbak met een buizenbuffertje, beetje raar doen ze er een buis in voor het buizengeluid, en dan een buis gebruiken.. 6n1 (e88cc) die klinkt als een tor  :P
De E88cc,  heeft die niet een veel lagere gloeispanning? Ik heb er helemaal geen verstand van misschien? en zal het wel  mis hebben.. ???

« Reactie #13 Gepost op: 29 juni 2017, 20:32:46 »
hallo allemaal,

ik heb dit hybride versterkertje sinds een dag of vier in huis op mn bureau staan, gekocht bij electronicatekoop voor inderdaad 169,00 euro, is ook onder andere namen te koop op het internet, zie hiervoor amazon.Hiervoor heb ik probleemloos 3 jaar gespeeld met de voorganger koda, volgens mij praktisch het zelfde, maar zonder usb en blue tooth, dus over degelijkheid hoef je je geen zorgen te maken. voor deze prijs is de klank echt bovengemiddeld, de buisjes werken echt, en zijn geen fake, zoals door sommigen op amazon wordt beweerd.De omschrijving van de toegepaste buisjes nl, 6p1 en 6n1 is bij beide types het zelfde, echter de Russische equivalent 6p-1p, bleek in de koda niet te werken, el 84 wel, dus ik weet niet of in de madison dit ook geldt, zal deze week de 6p1p eens proberen, die heb ik nog liggen.Overigens leveren de Russische buisjes een steviger sound op. de koda staat nu bij mijn schoonzoon zn kunstjes te vertonen, hij wilde niet geloven dat je voor zo weig geld zon goed geluid kunt krijgen, hij is inmiddels overtuigd.Heb ook de usb ingang geprobeerd speelt mp3 af en ook 16 bit flac, klankkwaliteit echt verrassend goed dus ook voor zon minimaal bedrag zit er een uistekend dacje in, ben dus erg tevreden over dit versterkertje
Interessant jou ervaring met deze kleine versterker. Ik weet dat een buizenwissel wel veel verschil kan uitmaken. Het zal niet het allerbeste uit je speakers halen, maar wel leuk wellicht om eens te proberen. Wat is de gevoeligheid van jou speakers als ik vragen mag? Mijn speakers zijn 90dB bij 1w/1m. Ik heb begrepen dat er ook nog een 2x80 Madison hybride is. :: :laugh:

Mvg, Buiske

« Reactie #14 Gepost op: 30 juni 2017, 03:14:14 »
bij 90 db gevoeligheid is 2 maal 25 watt volgens mij meer dan voldoende in kleine tot gemiddelde kamer een oorverdovendee herrie te produceren, meestal gebruik je maar een paar wattjes.