Re: Madison Mad-ta 10 bt hybride versterker. Is dit wat?
« Reactie #15 Gepost op: 1 juli 2017, 11:11:17 »
bij 90 db gevoeligheid is 2 maal 25 watt volgens mij meer dan voldoende in kleine tot gemiddelde kamer een oorverdovendee herrie te produceren, meestal gebruik je maar een paar wattjes.
2x25 watt zou inderdaad wel meer dan voldoende zijn. Ik heb eens een miniwatt buizenversterkertje van 2x 2,5 watt op een zeer groot systeem van misschien wel 100dB beluisterd bij een kennis, wat zelfs een groots geluid gaf. Ook wel leuk misschien zo'n kleine miniwatt buizenversterker. Er zijn verschillende varianten heb ik gezien. Gewoon leuk als hebbedingetje. ;D
« Laatst bewerkt op: 2 juli 2017, 23:46:20 door buiske2007 »

*

luxman

• 1096
  • Indy
« Reactie #16 Gepost op: 1 juli 2017, 15:38:03 »
bij 90 db gevoeligheid is 2 maal 25 watt volgens mij meer dan voldoende in kleine tot gemiddelde kamer een oorverdovendee herrie te produceren, meestal gebruik je maar een paar wattjes.
2x25 watt zou inderdaad wel meer dan voldoende zijn. Ik heb eens een miniwatt buizenversterkertje van 2x 2,5 watt op een zeer groot systeem van misschien wel 100dB beluisterd bij een kennis, wat zelfs een groots geluid gaf. Ook wel leuk misschien zo'n kleine miniwatt buizenversterker. Er zijn verschillende varianten heb ik gezien. Gewoon leuk als hebbedingetje te hebben. ;D

Ik heb ook zo een Madison hier staan aangesloten op een Fostex FE 206 .E een fullrange 
(Basreflex)  8 ohm 96 db. de volume staat op min en geloof maar mijn kamer is gevuld met muziek .
Is een leuke aardige versterker  die best een verrassend muziekaal plaatje neerzet ,en ja haal een buisje eruit en de versterker doet niets meer . Ik wissel met regelmaat de speakers op deze hybride  versterker soms de Wharfdale Glendale 3 XP of de Visonik Covection 1 en ook hier speelt deze versterker goed . voor dit geld best een leuk ding .
Pioneer A 7. amplifier
NAD D3020. Hibryde Digital amp.
Onkyo. DX. 7555  cd player
Pro-ject. Debut Carbon.
Sony PS 2250 .

Fostex FE206 E Fullrange .
Visonik Convection 1
Wharfdale Glendale 3 XP

« Reactie #17 Gepost op: 2 juli 2017, 20:01:10 »
De eerte serie van deze versterkers stonden de buizen alleen op gloei, verder niet aangesloten ))

En de trafo bak is gewoon helemaal leeg hahaha ))

« Reactie #18 Gepost op: 2 juli 2017, 23:53:01 »
2x25 watt zou inderdaad wel meer dan voldoende zijn. Ik heb eens een miniwatt buizenversterkertje van 2x 2,5 watt op een zeer groot systeem van misschien wel 100dB beluisterd bij een kennis, wat zelfs een groots geluid gaf. Ook wel leuk misschien zo'n kleine miniwatt buizenversterker. Er zijn verschillende varianten heb ik gezien. Gewoon leuk als hebbedingetje te hebben. ;D

Ik heb ook zo een Madison hier staan aangesloten op een Fostex FE 206 .E een fullrange 
(Basreflex)  8 ohm 96 db. de volume staat op min en geloof maar mijn kamer is gevuld met muziek .
Is een leuke aardige versterker  die best een verrassend muziekaal plaatje neerzet ,en ja haal een buisje eruit en de versterker doet niets meer . Ik wissel met regelmaat de speakers op deze hybride  versterker soms de Wharfdale Glendale 3 XP of de Visonik Covection 1 en ook hier speelt deze versterker goed . voor dit geld best een leuk ding .
Interessant dat je de versterker op verschillende speakers hebt beluisterd! De Fostex FE 206 lijkt wel een transmissielijn systeem, en dan zo' n hoog rendement!  :o

*

luxman

• 1096
  • Indy
« Reactie #19 Gepost op: 3 juli 2017, 07:46:02 »
De eerte serie van deze versterkers stonden de buizen alleen op gloei, verder niet aangesloten ))

Op YouTube zijn heel wat filmpjes te zien van deze hybride amp vaak onder een andere naam ,en zoals altijd de een vindt het een grappig best aardig spelend iets om er bij te hebben ,en anderen vinden het maar prul .ook is er iemand die hem volledig bloot heeft gelegd ,en er zelf het een en ander aan heeft gewijzigd . En zoals gezegd het is gewoon een leuk ding om erbij te hebben en speelt hij best aardig na verloop van tijd verhuist de mijne naar de slaapkamer ,omdat ik toch wat nieuws m.b.t.  buizen hybride wil aanschaffen ,maar voorlopig staat hij in de woonkamer en geniet ik gewoon van de muziek met dit versterkertje ,naast mijn klasse D amp.
Pioneer A 7. amplifier
NAD D3020. Hibryde Digital amp.
Onkyo. DX. 7555  cd player
Pro-ject. Debut Carbon.
Sony PS 2250 .

Fostex FE206 E Fullrange .
Visonik Convection 1
Wharfdale Glendale 3 XP

« Reactie #20 Gepost op: 3 juli 2017, 13:47:09 »

't Is wel een beetje bedrog  dat oude model. Het nieuwere model ook hetzelfde? Het front is nog wel echt aluminium , zo lijkt het? Dat is nog wel bijzonder in deze prijsklasse volgens mij. :D

« Reactie #21 Gepost op: 3 juli 2017, 15:11:36 »

't Is wel een beetje bedrog  dat oude model. Het nieuwere model ook hetzelfde? Het front is nog wel echt aluminium , zo lijkt het? Dat is nog wel bijzonder in deze prijsklasse volgens mij. :D
Wel aluminium maar dat geeft geen geluid dus daar heb je niets aan ))
Nieuwe model zit ook niets in de trafobak, buizen staan wel op 12 volt tegenwoordig  :o

Ik had er tenminste nog roederstein ek ingezet ecc88gers en el84 gold grid en pin...klonk het wel beter dus er is wel wat mogelijk lol

« Laatst bewerkt op: 3 juli 2017, 15:44:55 door terug-naar-af »

« Reactie #22 Gepost op: 3 juli 2017, 23:22:37 »

Wel aluminium maar dat geeft geen geluid dus daar heb je niets aan ))
Nieuwe model zit ook niets in de trafobak, buizen staan wel op 12 volt tegenwoordig  :o

Ik had er tenminste nog roederstein ek ingezet ecc88gers en el84 gold grid en pin...klonk het wel beter dus er is wel wat mogelijk lol

Ok, betere elco's dus. Ik heb nog wel wat e88cc's liggen, die kunnen er volgens jou wel in dus? Ik dacht dat de gloei ander is. Althans dat heb ik gehoord van een buizen liefhebber.. 8)
Heb jij geen klankkasten? Dat klinkt toch nergens naar?    ::)
« Laatst bewerkt op: 4 juli 2017, 13:32:27 door buiske2007 »

« Reactie #23 Gepost op: 4 juli 2017, 04:43:05 »
Klinkt nergens naar, das nou net de bedoeling  ;D

« Reactie #24 Gepost op: 7 juli 2017, 18:48:28 »
Volgens mij is het een Gainclone met buizen voortrap.
Dat werkt erg goed samen.
Heb ooit een Qinpu A6000 gehad, geweldig ding super muzikaal. Achteraf spijt van dat ik m weg had gedaan.
De EBay seller Doukmall bied veel spul met buizen aan voor schappelijke prijzen.
Bron digitaal:
Hifidelio Pro musicserver,
Cambridge Audio Stream Magic V1,
Empirical Audio Synchro Mesh Reclocker,
Audial Aya III DAC,

Platenspeler:
Synq X.trm.1,

Amp:
Goldnote Ap-7,

Luidsprekers:
vd Hul Transmissielijn Monitors.

« Reactie #25 Gepost op: 8 juli 2017, 23:44:49 »
Volgens mij is het een Gainclone met buizen voortrap.
Dat werkt erg goed samen.
Heb ooit een Qinpu A6000 gehad, geweldig ding super muzikaal. Achteraf spijt van dat ik m weg had gedaan.
De EBay seller Doukmall bied veel spul met buizen aan voor schappelijke prijzen.
Even op die site gekeken. Douk audio, heel interessante  audio  inderdaad,  en heel betaalbaar ook. Leuke buizen phono versterkers ook!  :P

« Reactie #26 Gepost op: 29 oktober 2017, 19:03:35 »
weer hallo allemaal,

zoals gezegd heb ik dit hybride versterkertje al een poosje nu, doet probleemloos zn werk en ik heb een nieuwe toepassing voor hem gevonden:
deze week bij iemand van marktplaats een oudere stax electrostatische hoofd telefoon met adapter gekocht, typenaam sr84 officieel is het een electret type, waarbij je telefoon rechtsstreeks aansluit op de speakeruitgangen van je versterker.Belangrijkste verschil is dat de vliesjes niet dooreen externe trafo
op spanning hoeven worden gezet. de mylar is permanent op spanning, klankkarakter is bij electrets en electrostaten van Stax het zelfde, naar het schijnt, deze electrets worden naar verhouding erg goedkoop aangeboden, 100 euro of misschien nog minder.de mijne is in erg goede staat, hij klinkt al heel erg goed op het hybride versterkertje. heb hem ook uitgeprobeerd op een klein klasse d versterkertje, ging ook geweldig goed eentje van fx-audio, 2 maal 50 watt.
vanmorgen aangeslotenop de madison, usb stick er in, echt genoten grootste deel van de dag,ik was me al aan het orienteren op een nieuw stax setje, maar om een kleine 1000 euro aan het instapmodel uit te geven, is een beetje erg duur . Ben blij dat ik het niet heb geddaan, want deze klinkt ook fantastisch. dus als je met een deergelijk koptelefoon wilt experimanteren, is dit een bijna ideale opossing.

« Reactie #27 Gepost op: 30 oktober 2017, 13:42:18 »
Mooi dat je zo tevreden bent ermee!  ;) Klasse D ook wel eens uitgeprobeerd. Klinkt leuk maar het kan wl veel beter vind ik😉
weer hallo allemaal,

zoals gezegd heb ik dit hybride versterkertje al een poosje nu, doet probleemloos zn werk en ik heb een nieuwe toepassing voor hem gevonden:
deze week bij iemand van marktplaats een oudere stax electrostatische hoofd telefoon met adapter gekocht, typenaam sr84 officieel is het een electret type, waarbij je telefoon rechtsstreeks aansluit op de speakeruitgangen van je versterker.Belangrijkste verschil is dat de vliesjes niet dooreen externe trafo
op spanning hoeven worden gezet. de mylar is permanent op spanning, klankkarakter is bij electrets en electrostaten van Stax het zelfde, naar het schijnt, deze electrets worden naar verhouding erg goedkoop aangeboden, 100 euro of misschien nog minder.de mijne is in erg goede staat, hij klinkt al heel erg goed op het hybride versterkertje. heb hem ook uitgeprobeerd op een klein klasse d versterkertje, ging ook geweldig goed eentje van fx-audio, 2 maal 50 watt.
vanmorgen aangeslotenop de madison, usb stick er in, echt genoten grootste deel van de dag,ik was me al aan het orienteren op een nieuw stax setje, maar om een kleine 1000 euro aan het instapmodel uit te geven, is een beetje erg duur . Ben blij dat ik het niet heb geddaan, want deze klinkt ook fantastisch. dus als je met een deergelijk koptelefoon wilt experimanteren, is dit een bijna ideale opossing.