Martin Logan Electromotion ESL
« Gepost op: 29 juni 2017, 12:04:59 »
Hallo allemaal,

Sinds een aantal jaren ben ik nogal begeesterd door, en speel ik met electrostaten, mn eerste ervaring was met een setje audiostatic es 50, was mooi, maar te weinig laag, een paar jaar later met audiostatic es 100, veel beter, maar na een jaar moesten de membramen worden vervangen,dus die ook verkocht, tot enkele weken geleden had ik martin logan aerius, hybride electrostaten, klonken echt heel goed, maar goed deze modellen waren inmiddels 20 jaar oud, en stiekem was ik ook nieuwsgierig naar de kwaliteit van de huidige modellen, geluisterd naar het zogenaamde instapmodel de electromotion esl

de stoute schoenen aangetrokken en dit model beluisterd, ik moet zeggen dat ze bij martin logan niet hebben stil gezeten, de integratie van laag luidspreker(dynamisch)met de electrostaat is beter, geluid is transparanter, gedetailleerder, ook optisch veel leuker om te zien (zie foto)heb vrij snel daarna een set nieuw aangeschaft. De gebruiksaanwijzing geeft zeer fraai aan hoe ze geplaatst moeten worden en zo,ze staan nu eigenlijk nog in te spelen, dus ik kan nog wat verbetering verwachten. De set wordt aangestuurd door vincent vv en twee monoblokjes, zwaar genoeg voor deze speakers
Fabrikant geeft een gevoeligheid aan van 91 db aan 6 ohm, in het hoogste frekwentiegebied onder de twee ohm.

Het is echt genieten met deze speakers het geluid is echt heel snel en natuurlijk, speel veel jazz, blues, ook electronische muziek zeer fraai, iemand die bij me op bezoek was kreeg kippevel bij bepaalde cds.

De enige vraag die over blijft is een buizenversterker(liefst niet al te duur) voor erbij. O ja de prijs was niet misselijk, 3.500 euro, maar nu heb ik ook wat
hierover graag wat adviezen, moet ik sparen voor dingen als audio research, ook tweedehands duur, ik zat meer te denken aan een chinees vanaf rond 600 of 700 euro, of wordt dat een kat in de zak?
« Laatst bewerkt op: 1 juli 2017, 15:36:54 door muziekvriend »

Re: Martin Logan Electromotion ESL
« Reactie #1 Gepost op: 29 juni 2017, 12:09:26 »

« Laatst bewerkt op: 1 juli 2017, 15:21:49 door muziekvriend »

*

chansig

• 10552
« Reactie #2 Gepost op: 29 juni 2017, 12:16:15 »

Deze ?

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Sonos, SPL min Phonitor, ZMF Blackwood

« Reactie #3 Gepost op: 29 juni 2017, 12:18:52 »
ja  zeker
lijken wel knotsen zo, afmeting is ongeveer 25 cm breed, 132 hoog en 40 diep

*

chansig

• 10552
« Reactie #4 Gepost op: 29 juni 2017, 12:38:10 »
Als je mijn bericht even citeert kan je zien wat ik gedaan heb om de afbeelding te plaatsen.

Gr. Hans

« Reactie #5 Gepost op: 1 juli 2017, 11:21:07 »
IK plaatste altijd fotoos mbv tinypic, zonder problemen, maar nu zo veel reclame, is niet meer te doen, probeerde gisteren mupload, maar met code de juiste denk ik wordt hij niet geplaatst, welke andere gratis site krijg ik het wel gedaan?

*

chansig

• 10552
« Reactie #6 Gepost op: 1 juli 2017, 11:50:36 »

« Reactie #7 Gepost op: 1 juli 2017, 12:13:01 »
bedankt zal het gaan proberen  en gelukt, zie boven
gr Siep
« Laatst bewerkt op: 1 juli 2017, 15:23:20 door muziekvriend »

*

analogman

• 396
  • Muziekliefhebber/ingenieur/audiofiel
« Reactie #8 Gepost op: 1 juli 2017, 21:52:10 »
Mooie spullekes. Voordeel is dat je alles heel goed hoort, nadeel is dat je dus ook een goede bron en versterker nodig hebt om ze echt mooi te laten spelen. Ik heb na lang zoeken een 2e hands Pass Labs gevonden - geen buizen maar wel een hele goede combinatie met Martin Logan.
Geniet ervan!