*

KT88

• 28078
  • Emeritus Technicus
Re: Rotel RA 940BX
« Reactie #15 Gepost op: 7 juli 2017, 00:09:09 »
Dan is het bijna zeker de schakelaar ja.
Als MC wel goed werkt is de phonotrap op zichzelf goed.
Misschien blijft de MC/MM keuzeschakelaar hangen of is vuil, tenminste als hij terugvalt en niet helemaal uitvalt.

Anyway......alles even goed bekijken, doorsolderen, schoonmaken zal geen kwaad kunnen.
Audiodidact

*

• 399
« Reactie #16 Gepost op: 7 juli 2017, 21:24:55 »
Alles doorgesoldeerd en het probleem blijft helaas. Als ik de switch een aantal keer bedien komt het kanaal weer terug maar je hoort dan vaak het kanaal weer wegzakken. Wellicht zit het toch in de phonotrap. Ik wacht eerst de nieuwe spullen af en zet die erin en kijk of het probleem dan blijft. Balen dit.

*

• 399
« Reactie #17 Gepost op: 8 juli 2017, 19:47:25 »
De versterker staat nu te spelen beneden via een CDspeler via de CD ingang en dat gaat probleemloos. Het rechterkanaal via de phonotrap is nu helemaal weg zowel via MM als MC. Nu kan ik alles in de phonotrap gaan vervangen of lukraak vervangen maar dat lijkt me niet de bedoeling. Is er een goede reparateur in de omgeving Breda/Tilburg die hier raad mee weet? Ik heb er wel aan gedacht om gewoon alles te vervangen, zoveel is het ook weer niet. Maar ik zit ook met de codering van alle weerstanden en styroflex condensatoren. Een techneut ziet het meteen goed en ik zit nogal eens mis met het bepalen van de juiste waarde. Ik blijf er dus liever zelf van af en laat het door liever door iemand doen wiens vak het is. Iemand suggesties?

*

• 399
« Reactie #18 Gepost op: 13 juli 2017, 20:30:39 »
Is het misschien ook mogelijk dat ik de schakelaar verwijder en de directe verbinding maak voor phono MM. MC gebruik ik toch niet voor een dergelijke phonotrap. De technische kennis schiet mij tekort om er wegwijs uit te kunnen. Is dit eenvoudig te realiseren?

Ik heb een reparateur in de buurt gemaild maar krijg geen gehoor. Waarschijnlijk vakantie. Ik verdenk toch de switch. Het rechterkanaal vertoont nu weer hetzelfde euvel als voorheen. Het valt weg na een korte tijd. Bedien je de switch dan komt het kanaal weer even terug.

*

• 399
« Reactie #19 Gepost op: 22 juli 2017, 23:46:04 »
Ik heb het probleem een tijdje terug zelf kunnen verhelpen. Het was de ingangskeuze schakelaar!

Inmiddels ook een stel Celestion SL12si kunnen overnemen voor een vriendenprijsje. Heel mooie luidspreker.

*

minplus

• 7623
  • relax, don't do it
« Reactie #20 Gepost op: 23 juli 2017, 16:59:27 »
Fijn dat het gelukt is.
En gefeliciteerd met de Celestions. Dit even doorlezen: http://audiokarma.org/forums/index.php?threads/celestion-sl12-speakers.566691/
De SL-6 heb ik hier en die klinken erg leuk.
Maar dus wel een stevige versterker ervoor zetten en de speakers op stands en een centimeter of 60 tot 90 uit de hoeken volgens die liefhebber.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

• 399
« Reactie #21 Gepost op: 23 juli 2017, 18:36:22 »
« Laatst bewerkt op: 23 juli 2017, 18:44:38 door karma »

*

• 399
« Reactie #22 Gepost op: 23 juli 2017, 18:43:35 »
Helaas lukt het niet de foto's rechtstreeks hier te plaatsen. Nog even wat links naar de speakers en de "gewraakte versterker". Ik wil nog twee condensatoren vervangen en daar staat 6n8 op. Dat is toch hetzelfde als 0,0068 uF en 6800 Pf ? Ik denk dat het klopt maar vraag het liever even na.

*

Be tweeter

• 9396
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #23 Gepost op: 23 juli 2017, 18:48:53 »
Klopt als een bus
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

• 399
« Reactie #24 Gepost op: 23 juli 2017, 18:53:08 »
hey Be tweeter, bedankt weer :)

*

• 399
« Reactie #25 Gepost op: 25 juli 2017, 21:06:49 »
Ik heb niet echt geluk met mijn spullen. Ging het setje voor een vriendin (ook de Pioneer PL12d, setje Celestions en een Rotel versterker) van een leien dakje, bij mijn setje helaas niet.

Ik heb gisteravond de versterker laten aanstaan. Ik kom vanochtend rond een uur of kwart voor zes op zolder op de ramen te sluiten merk ik een dikke brom op. Ik dacht (met verslapen hoofd) eerst nog dat de trafo stond te brommen als een gek. Het was niet zo. Het geluid kwam uit de woofer van de linkerspeaker. Ik voel aan de woofer en het polypropyleen is warm! Ik sluit de versterker af en voel aan de tweede woofer voor de diepe laagweergave en die is ook warm, zij het iets minder, maar bromde niet. Ik voel aan de rechterspeaker en die is volledig koel en daar is niets mee aan de hand. Ik ben stapelgek met de SL12 en heb er erg veel geluk mee gehad deze te vinden voor een heel gunstige prijs. Dit is zwaar k*t!

Ik heb de speakerunits losgehaald en de magneten waren zo heet dat je er haast een ei op kunt bakken. Ik dacht dat dit vast zou komen door een kapotte versterker. Ik loop de DC spanning na op de speakeruitgang maar die is keurig. Ook de bias stroom staat goed ingesteld. Ik controleer of er geluid uit de versterker komt en die doet het goed en geeft geen krimp.

Vanavond heb ik de speakerunit weer goed los gekregen. De betreffende woofer liep iets aan en dat is nu weer verholpen. Alles aangesloten en het vreemde is dat alles het goed doet en er niets te merken valt van hetgeen gebeurd is. Ik heb er ook geen verklaring voor. Heeft iemand enig idee wat ik hiermee moet en wat de oorzaak kan zijn? Ik prijs me voorlopig maar erg gelukkig dat de speakers in orde zijn. Ik heb hier wel even wat ondersteuning bij nodig want ik ben met stomheid geslagen.