*

i2Paq

• 2958
  • Beleving is puur persoonlijk
Re: Elementkeuze Dual CS 731.
« Reactie #15 Gepost op: 24 juli 2017, 20:48:56 »
Neem toch gewoon de 731Q, ik zeg toch nergens dat hij niet bevalt?
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

*

tito

• 9664
« Reactie #16 Gepost op: 25 juli 2017, 02:48:14 »
Jullie discussie met interesse gelezen. Ik denk dat beiden dus afvallen. Welke Dual zou wel een goede keuze zijn, mits in goede staat? De 721 of 601 bijvoorbeeld? Ik wil graag een Dual, vroeger ook gehad. Toen een budget, wil nu graag een topper. Maar wel een upgrade t.o.v. Mijn Project Debut met OM10.

Zou in dat geval voor de 721 gaan.

https://link.marktplaats.nl/m1185949129.

Best aan de prijs, maar wel nagekeken door Dr. Dual... (?)

Overigens zou je al aardig kunnen upgraden door dat prul OM-10 naaldje van je Pro-Ject `ns te vervangen
door `n OM-30.
`n Wereld van verschil.  ;)

*

i2Paq

• 2958
« Reactie #17 Gepost op: 25 juli 2017, 08:27:32 »
Best aan de prijs, maar wel nagekeken door Dr. Dual... (?)

yep, Dr. Dual uit Almere.

Goed adres voor Dual reparatie of revisie.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Luxman L10 - Luxman T12 - Luxman T110 - Luxman T34
Luxman L31 - Luxman T88V - Luxman K5 - Luxman T300
Luxman G120 - Nakamichi LX 3
Accuphase T107 - Dual 731Q - musical fidelity x-dac / x-psu
Rotel RCD 1072 - Philips CD 100 - Philips CD 202 - Philips CD 303 - Philips DCC 300 - Teac MD-H500I

*

i2Paq

• 2958

*

jernst

• *
  • 36
  • Naar techniek kun je niet luisteren
« Reactie #20 Gepost op: 4 augustus 2017, 22:38:25 »
Na wat draaitafels te hebben bekeken, blijf ik toch maar bij de Project. Smoelt goed, weinig poespas en toch wel een goede arm, denk ik. Ben ook te weinig technisch onderlegt om voor een "oudje" te gaan. Dan maar een element upgrade tot max. 150-200. Denk aan een M2 blue - AT (welke?) of bv een Nagaoka MP110. Graag tips. MC valt af vanwege plateau, helaas.
Heb ook overwogen een OM 30 naald aan te schaffen. Is best wel prijzig en OM wel gedateerd. Dan is een M2 blue, heb ik begrepen, een betere (hedendaagse) keuze. 
« Laatst bewerkt op: 4 augustus 2017, 22:48:28 door jernst »
Project debut Carbon met Ortofon OM 10  - project phonoboxSE SE2 - Musical Fidelity M1 Clic - M1 CDT - 2 x M1 PWR - Bluesound Node2 - Canton Carat 880.02

*

morph

• 13016
« Reactie #21 Gepost op: 4 augustus 2017, 22:56:54 »
Heb ook overwogen een OM 30 naald aan te schaffen. Is best wel prijzig en OM wel gedateerd.
Gedateerd? In welk opzicht?
Alsof er zoveel wezenlijks veranderd is in het element / naald wereldje sinds de vinylplaatjes de enige schijven waren om te draaien...

Juist de andere slijping van de naald bij de elementen met wisselbare naalden (dus ook de OM-types) maken het grootste hoorbare verschil. Dat is dan ook niet voor niets het duurste onderdeeltje van een compleet element.

*

jernst

• *
  • 36
« Reactie #22 Gepost op: 4 augustus 2017, 23:03:48 »
Gedateerd is misschien verkeerde woordkeus. Een M2 is tenslotte de opvolger van de OM en volgens gebruikers een logische keuze in deze. OM30 naald kost 269!!
« Laatst bewerkt op: 4 augustus 2017, 23:07:33 door jernst »
Project debut Carbon met Ortofon OM 10  - project phonoboxSE SE2 - Musical Fidelity M1 Clic - M1 CDT - 2 x M1 PWR - Bluesound Node2 - Canton Carat 880.02

*

geerd

• 4959
  • scheun ja
« Reactie #23 Gepost op: 4 augustus 2017, 23:45:41 »
mC valt af vanwege plateau, helaas. ??? hoe dat zo leg even uit en nagoaka heeft leuke elementjes
m2 bleu is niet zo mooi vind ik als de nagoaka .
een duurdere betere naald is ook een goede manier om verbetering te krijgen
les is more

*

morph

• 13016
« Reactie #24 Gepost op: 4 augustus 2017, 23:51:13 »
Een M2 is tenslotte de opvolger van de OM en volgens gebruikers een logische keuze in deze. OM30 naald kost 269!!
De M2 reeks is de "opvolger" van de OM, dat klopt.
Maar een OM30 naaldje moet je wel vergelijken met een M2 Bronze naaldje.
Een M2 Blue komt overeen met een OM20. Ook dat is al een verbetering ten opzichte van je huidige OM10.

Maar van wat er om die naaldtip heen zit is vooral het uiterlijk een verschil van die M2-reeks t.o.v. de OM-serie.
OM naaldjes zijn nog volop leverbaar, dus dat hoeft op zich geen reden te zijn om over te stappen op een ander element.
Prijsverschil zou dat wel kunnen zijn.

*

jernst

• *
  • 36
« Reactie #25 Gepost op: 5 augustus 2017, 00:01:53 »
mC valt af vanwege plateau, helaas. ??? hoe dat zo leg even uit en nagoaka heeft leuke elementjes
m2 bleu is niet zo mooi vind ik als de nagoaka .
een duurdere betere naald is ook een goede manier om verbetering te krijgen
Plateau is metaal/magnetisch, dus ongeschikt voor MC. Moet dan de acril versie aanschaffen.

*

geerd

• 4959
  • scheun ja
« Reactie #26 Gepost op: 5 augustus 2017, 00:35:28 »
het enige verschil tussen mm en mc is dat bij de mm de magneten in een spoel bewegen en bij de mc het spoeltje beweegt rond de magneet  , een metalen plateau heeft dus geen invloed op het element .
dan zou dat ook bij een mm gelden
zou je wel kunnen verklaren bij een mi element mits het plateau magneties geladen is waar je niet vanuit kunt gaan nu is een mc voor je budged niet zo handig te vinden dus hou het bij de mm elementen
les is more

*

jernst

• *
  • 36
« Reactie #27 Gepost op: 5 augustus 2017, 10:13:41 »
Dit was mij verteld bij het zoeken naar een mc element door een verkoper. Volgens hem was er daardoor ook de keuze van een tweede plateau(acryl). Leek mij een plausibel verhaal. Dan is een mc dus ook mogelijk interesant. Advies op deze arm?
« Laatst bewerkt op: 5 augustus 2017, 10:17:00 door jernst »

*

Rubble

• 9846
« Reactie #28 Gepost op: 5 augustus 2017, 10:28:07 »
De magneten bij een MC zijn een stuk sterker dan bji een MM en kan bij een metalen plateau problemen geven. Heb verhalen gelezen over bepaalde Pro-ject tafels waarbij een MC zich vast'zoog' op de plaat. Ikzelf heb een Benz Ace gemold door de overhang te meten met een metalen rolmaat. Het element trok zichzelf richting rolmaat en onthoofde zichzelf (cantilever eraf).
"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."

Steven Wright

*

geerd

• 4959
  • scheun ja
« Reactie #29 Gepost op: 5 augustus 2017, 11:33:33 »
het veld van een mc is veelal sterker dan een mm maar het lijkt mij meer een verkoper die graag een plateau verkoopt .
in het verleden nog nooit een element mee gemaakt dat hier last van had maar voor onder de 300 euro een goede mc te vinden wordt erg lastig of je moet gebruikt ook willen dan is er op mp en zo wel eens iets leuks te koop .

kwam dit tegen op mp https://link.marktplaats.nl/m1161022881 prijs is netjes een mm die toen de top was van stanton een nos stanton epoch hz9s
« Laatst bewerkt op: 5 augustus 2017, 12:14:59 door geerd »
les is more