*

Opa S.

• 6825
  • O<erveendfant terrible, presumed preppy
    • Second Life Audio
Re: ReadScapes & 4 zelfbouw diffusers met gevouwen segment
« Reactie #15 Gepost op: 3 september 2017, 20:32:40 »
Komt deze uitspraak vr of nadat tegenpartij een advocaat heeft geraadpleegd?  ;D

Dat moet wel voor zijn... hoewel je dat nooit zeker weet natuurlijk!
Ik wil het nog gaan meemaken dat ik mijn eigen schrijfsels niet mag publiceren, of kennis voor me dien te houden die van niemand in het bijzonder kan zijn.

Tja, dat ligt er natuurlijk aan wat er precies is afgesproken, en misschien belangrijker nog, vastgelegd.

Maar mijn ervaring is dat dreigen met een rechtszaak f wordt gedaan voordat men goed nagedacht heeft over de haalbaarheid f dat het dient om te blaaskaken in de hoop dat je onder de indruk raakt.
Je bent pas echt een vent als je eerst de deurwaarder met een aanzegging stuurt n dan pas gaat praten :).

With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

Opa S.

• 6825
    • Second Life Audio
« Reactie #16 Gepost op: 3 september 2017, 20:34:28 »
Zou er al een techniek bestaan waarmee je herseninhoud kan verkopen zodat het ook nog eens weg is ?
Zou ik miljonair worden .. mits ik een paar kopers kan vinden die op mijn onzin zitten te wachten .

Als je voor de rechter moet komen dan is er vast een publieke tribune . Audiofreaksuitje is zo geregeld .

En dan proberen de rechter aan het lachen te krijgen. Dat is m'n pa een keer gelukt (ten koste van de tegenpartij)  ;D
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

Rood

• 10384
« Reactie #17 Gepost op: 3 september 2017, 20:35:18 »
Was je pa een toeschouwer of een gedaagde ?

*

Knosti de Platenwasser

• 2093
  • Geluid: de meest overschatte eigenschap van muziek
    • ReadScapeS
« Reactie #18 Gepost op: 3 september 2017, 20:50:59 »
Als je voor de rechter moet komen dan is er vast een publieke tribune . Audiofreaksuitje is zo geregeld.

;D
Ik zie het zo voor me... zal een levendige ambiance geven!
... on an Electrospective Odyssee.

*

Opa S.

• 6825
    • Second Life Audio
« Reactie #19 Gepost op: 3 september 2017, 20:51:28 »
Was je pa een toeschouwer of een gedaagde ?

Gedaagde. Nou ja, zijn bedrijf.

Hij zat in het publiek en het ging over modelinbreuk, er zou een model van de tegenpartij zijn nagemaakt.
Een van de werknemers van tegenpartij had zichzelf als "ontwerper" uitgeroepen en deed nogal gechargeerd zijn best om de unieke punten van zijn model te benoemen en zijn motivaties daartoe.
Op een bepaald moment merkte hij op dat hij van "ronde vormen" hield, waarop mijn vader dwars door de zaal vanuit de publieke tribune (een stoel of 20 :)) riep; "Ja, wie niet!"

Toen lach (nou ja, lag) iedereen dubbel.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

Knosti de Platenwasser

• 2093
    • ReadScapeS
« Reactie #20 Gepost op: 3 september 2017, 21:04:28 »
Komt deze uitspraak vr of nadat tegenpartij een advocaat heeft geraadpleegd?  ;D
Dat moet wel voor zijn... hoewel je dat nooit zeker weet natuurlijk!
Ik wil het nog gaan meemaken dat ik mijn eigen schrijfsels niet mag publiceren, of kennis voor me dien te houden die van niemand in het bijzonder kan zijn.
Tja, dat ligt er natuurlijk aan wat er precies is afgesproken, en misschien belangrijker nog, vastgelegd.
Maar mijn ervaring is dat dreigen met een rechtszaak f wordt gedaan voordat men goed nagedacht heeft over de haalbaarheid f dat het dient om te blaaskaken in de hoop dat je onder de indruk raakt.
Je bent pas echt een vent als je eerst de deurwaarder met een aanzegging stuurt n dan pas gaat praten :).

Wat er is vastgelegd is heel simpel: ik mag niks meer met de naam SoundScapeS doen (shit, nou doe ik het toch).
En ik mag ook niets doen met de merknaam WaveWeaver.

Dat doe ik allemaal niet, dat heb ik allemaal niet gedaan, en die behoefte bestaat ook niet in de geringste mate, maar...

IK heb zelf het informatieve deel van de content aan hem overgedragen om er de continuteit van te waarborgen, en ook van het aloude domein.
Dat alles heeft hij verzuimd te doen.
Zo bezien is die 'tegenpartij' eigenlijk de afspraak niet nagekomen, en zou ik dus degene kunnen zijn die voor een rechtsgang zou kunnen kiezen.
Ware het niet dat die behoefte nog geringer dan gering is...

ReadScapes leek me echter een heel passende oplossing. Die extra bonus in de vorm van allerlei downloads heeft ie eigenlijk zelf opgeroepen...  ;D
Het zijn allemaal eigen schrijfsels, die bovendien nogal herzien werden in de voorbije 3 maanden.

*

Opa S.

• 6825
    • Second Life Audio
« Reactie #21 Gepost op: 3 september 2017, 21:14:09 »
Ik ben geen jurist, maar heb wel 't een en ander meegemaakt; voor zover ik me nu even kan voorstellen kan je als er exclusiviteitsafspraken zijn gemaakt inzake dingen waarop jij auteursrecht hebt die niet zo maar eenzijdig veranderen of in de wind slaan. In die zin zou het kunnen zijn dat je het inderdaad niet zou mogen publiceren. Maar voordat dat bij een rechter is en die er een uitspraak over zou doen waarin je schadevergoedingen zou moeten betalen moeten er wel hele rare dingen gebeuren.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

Knosti de Platenwasser

• 2093
    • ReadScapeS
« Reactie #22 Gepost op: 3 september 2017, 22:53:02 »
Ik ben geen jurist, maar heb wel 't een en ander meegemaakt; voor zover ik me nu even kan voorstellen kan je als er exclusiviteitsafspraken zijn gemaakt inzake dingen waarop jij auteursrecht hebt die niet zo maar eenzijdig veranderen of in de wind slaan. In die zin zou het kunnen zijn dat je het inderdaad niet zou mogen publiceren. Maar voordat dat bij een rechter is en die er een uitspraak over zou doen waarin je schadevergoedingen zou moeten betalen moeten er wel hele rare dingen gebeuren.

Dat laatste lijkt me zeker ook, maar zelfs dan zou er niks aan de hand zijn met enige vindingrijkheid...  ;)

*

Roots

• 1808
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #23 Gepost op: 3 september 2017, 23:22:54 »
Ach welnee...Bovendien is procederen erg kostbaar.
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

« Reactie #24 Gepost op: 7 oktober 2017, 21:24:36 »
Het was eind 2014 dat ik stopte met SoundScapeS en iets heel anders ging doen...
De webcontent,.....
Die content leest lekker weg. Uit nieuwsgierigheid... waarom ben je gestopt met je akoestiek werkzaamheden?

*

Knosti de Platenwasser

• 2093
    • ReadScapeS
« Reactie #25 Gepost op: 7 oktober 2017, 22:43:24 »
Het was eind 2014 dat ik stopte met SoundScapeS en iets heel anders ging doen...
De webcontent,.....
Die content leest lekker weg. Uit nieuwsgierigheid... waarom ben je gestopt met je akoestiek werkzaamheden?

Dank je wel.
De behoefte aan (product)onafhankelijk advies is geleidelijk aan vervangen door de "wij van wc-eend adviseren..." formule.
Het akoestisch advies is dan bijna gratis, misschien zelfs voor niets, mits je wc-eend gaat gebruiken. Ik heb er nooit zo tegenaan willen kijken...

Maar na 13 jaar was het ook echt tijd voor iets nieuws!
« Laatst bewerkt op: 7 oktober 2017, 22:48:58 door Knosti de Platenwasser »

« Reactie #26 Gepost op: 8 oktober 2017, 16:41:26 »
De webcontent,.....

Dank je wel.
De behoefte aan (product)onafhankelijk advies is geleidelijk aan vervangen door de "wij van wc-eend adviseren..." formule.
Het akoestisch advies is dan bijna gratis, misschien zelfs voor niets, mits je wc-eend gaat gebruiken. Ik heb er nooit zo tegenaan willen kijken...

Maar na 13 jaar was het ook echt tijd voor iets nieuws!
Hmmm, okay. Ik merk zelf niets van zon verandering in behoefte bij opdrachtgevers. Het is hier eerder andersom. De behoefte aan onafhankelijk en kwalitatief goed advies wordt alleen maar groter, mischien juist doordat er zoveel onzin verkocht wordt. Slecht akoestisch advies laat zich gelukkig altijd duidelijk horen in het resultaat, op die manier scheidt het kaf zich vanzelf af.

*

a.b.

• 8689
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #27 Gepost op: 8 oktober 2017, 23:06:53 »
Ik laat me graag verbeteren, maar ik heb begrepen dat Knosti volstrekt niets ziet in een setup die een combinatie is van subwoofers, fronts, DSP en akoestische aanpassingen voor een beperkt frequentiegebied (vanaf tot waar de DSP zijn ding doet, dus +/- 100Hz), en als ik zo om heen kijk (het is een beperkte blik, ik weet het) en lees is dat wel waar de markt zich langzaam naartoe beweegt?

Hoe zie jij dat, akoestoloog?

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

Knosti de Platenwasser

• 2093
    • ReadScapeS
« Reactie #28 Gepost op: 8 oktober 2017, 23:28:52 »
Ik laat me graag verbeteren, maar ik heb begrepen dat Knosti volstrekt niets ziet in een setup die een combinatie is van subwoofers, fronts, DSP en akoestische aanpassingen voor een beperkt frequentiegebied (vanaf tot waar de DSP zijn ding doet, dus +/- 100Hz), en als ik zo om heen kijk (het is een beperkte blik, ik weet het) en lees is dat wel waar de markt zich langzaam naartoe beweegt?

Het is inderdaad niet dat ik er "volstrekt niets in zie".
Juisttot 100Hz kan het veel soelaas bieden!

Vanuit het oogpunt van optimalisatie van akoestiek is dsp minder relevant, niet in het minst omdat het aan akoestiek zelf niets verandert. En bij heel wat projecten waar akoestische optimalisatie een rol speelt komt geen dsp in beeld.

Ik heb van jouw voorbeeld helaas nog nooit een echt homogeen klinkende exponent gehoord. Wel mooi klinkende overigens!

« Reactie #29 Gepost op: 9 oktober 2017, 01:19:01 »

Over smaak mag worden getwist. Het kan ivm de plaatsing van luidsprekers handig zijn om hoog-, midden- en laagweergave niet in hetzelfde kastje te proppen. DSP kan handig zijn als je een ruimte toonbaar wilt houden en toch een laagprobleempje wil oplossen. Niet iedereen wil of kan zijn luisterruimte verbouwen tot een dedicated luisterruimte met esthetisch detonerende akoestische rimram. Ongeacht in welke richting de markt voor audio apparatuur zich beweegt zal de voorkeur van veel muziekliefhebbers (dat zijn opvallend vaak liefhebbers van goed geluid, ook als er geen muziek afgespeeld wordt) altijd uitgaan naar een akoestisch prettige ruimte omdat je in zon ruimte ook weleens een gesprek voert of een instrument bespeelt.