*

jpio

• 3990
  • dik tevreden met dunne vliezen
Re: aanschaf oscilloscoop
« Reactie #15 Gepost op: 21 augustus 2017, 15:29:52 »
Ja zo'n ding heb ik eigenlijk ook nog nodig, nog steeds ;D
Pioneer, Onkyo-D, Philips 104, Planars 1.5 QR, Rel T2

*

Opa Spylac

• 5861
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #16 Gepost op: 21 augustus 2017, 16:53:07 »
Wat let je?  ;D
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

Be tweeter

• 9386
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #17 Gepost op: 21 augustus 2017, 17:09:43 »
Met een rond geslepen naald (van bovenaf gezien) zul de door mij beschreven fasedraaiïng overigens niet zien en horen. Zo hep ieder nadeel ze voordeel.( er zijn meer nadelen maar die kunnen een andere keer wel eens de revu passeren, koop het ding eerst maar eens, er kan zoveel mee! :D )
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

Heintje

• 1095
« Reactie #18 Gepost op: 21 augustus 2017, 17:36:25 »
Zoiets hoop ik op mijn scoop straks ook te zien Michiel.  ;D Het zal nog een aardige speurtocht worden met al die knoppen op zo'n scoop. Zoals gezegd, ik heb er totaal geen verstand van, ik zag op de scoop die ik morgen kan ophalen een knop 'auto'.

Dat is de transportbeveiliging voor het ophalen!

;D

Maar even serieus: als je begint is het handig als je überhaupt beeld krijgt.
De kans daarop is het grootst als je het Volt-bereik op AC en zo ongevoelig mogelijk zet met flink wat intensity en met de y-pos. speelt totdat je iets in beeld krijgt.
Als je eenmaal iets in beeld krijgt, kan je met die wetenschap voorzichtig aan de knoppen draaien en een mooi plaatje maken (bij repeterend ingangsignaal zoals muziek of een sinus).
Je kunt daarvoor ook de probe aan een CAL. (van Calibrate) aansluiting hangen, daar komt altijd een signaal uit wat je mooi in beeld kunt brengen. Als je eenmaal beeld hebt kan je op de probe het muzieksignaal zetten en de gevoeligheid omhoog draaien (linksom).

*

jpio

• 3990
« Reactie #19 Gepost op: 21 augustus 2017, 17:42:36 »
Wat let je?  ;D

Geen haast en nog geen goede prijs gezien. Zoiets geloof ik lol

« Reactie #20 Gepost op: 21 augustus 2017, 18:14:30 »
Zoiets hoop ik op mijn scoop straks ook te zien Michiel.  ;D Het zal nog een aardige speurtocht worden met al die knoppen op zo'n scoop. Zoals gezegd, ik heb er totaal geen verstand van, ik zag op de scoop die ik morgen kan ophalen een knop 'auto'.

Dat is de transportbeveiliging voor het ophalen!

;D

Maar even serieus: als je begint is het handig als je überhaupt beeld krijgt.
De kans daarop is het grootst als je het Volt-bereik op AC en zo ongevoelig mogelijk zet met flink wat intensity en met de y-pos. speelt totdat je iets in beeld krijgt.
Als je eenmaal iets in beeld krijgt, kan je met die wetenschap voorzichtig aan de knoppen draaien en een mooi plaatje maken (bij repeterend ingangsignaal zoals muziek of een sinus).
Je kunt daarvoor ook de probe aan een CAL. (van Calibrate) aansluiting hangen, daar komt altijd een signaal uit wat je mooi in beeld kunt brengen. Als je eenmaal beeld hebt kan je op de probe het muzieksignaal zetten en de gevoeligheid omhoog draaien (linksom).

Hij zal niet ontploffen toch als ik aan die knoppen begin te draaien?  ;D ;D ;D
Het zal mee weer een mooie bezigheid worden, weer eens iets anders dan rustig in je stoel zitten en plaatjes draaien.  ;)

« Reactie #21 Gepost op: 22 augustus 2017, 14:35:05 »
Net opgehaald:

Naar wat ik heb gezien lijkt alles nog te werken, ziet er ook nog netjes uit. Nu eerst maar een paar BNC-tulp verloopstekkertjes bestellen.

*

Opa Spylac

• 5861
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #22 Gepost op: 22 augustus 2017, 14:39:20 »
Congrats, leuk speelgoed!
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

jpio

• 3990
« Reactie #23 Gepost op: 22 augustus 2017, 16:56:22 »
Ik heb er, naar verluidt, ook 1..
Donderdag ophalen.. ik geloof een 2 kanaals trio uit 76 mét sondes en bon waar een prijs op staat van ruim 2100 gulden....

*

Opa Spylac

• 5861
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #24 Gepost op: 22 augustus 2017, 18:57:39 »
Prima spul lijkt me, 't is de Trio van Kenwood hè, dezelfde :)
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

Impuls

• 157
« Reactie #25 Gepost op: 22 augustus 2017, 21:06:53 »
Mooi ding Graafie,
wat ik me herinner van vroeger ,toen ik ook een scoop had,dat je het trigger deel helemaal niet nodig hebt.Dus maak je niet druk om de hoeveelheid knopjes.
Er zit een time Base op,die je instelt op een bepaalde tijd van scannen,en dan geeft ie het verloop van je  geluid aan,op de verticale as, simpel dus.
Dat triggeren heb je alleen nodig als je blokgolven gaat weergeven, met een synchro,en dat is muziek haast niet.Blokgolven zitten in televisies en zo...
Ik hoop dat ik het goed beschreven heb.

En ik zou ook graag wel eens mijn pick-up willen afstellen..maar nu geen tijd voor.

« Reactie #26 Gepost op: 22 augustus 2017, 21:45:08 »
We gaan het zien. Nog even een dag of twee wachten op de verloop stekkertjes en dan kan ik er mee aan de slag, ben benieuwd wat ik er van terecht ga brengen... ;D
Maar ik zie het al, mocht ik er niet uit komen dan is er hier vast wel hulp te vinden van mensen met kennis.  ;)
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2017, 21:46:55 door graafie »

« Reactie #27 Gepost op: 25 augustus 2017, 18:37:44 »
Nou, gistermiddag de verloopstekkers gekregen en aan de slag gegaan. Het staat 1-0 voor de scoop. Hij heeft me verslagen, ik begrijp er nog niet veel van. Nadat ik alles eerst maar weer had opgeborgen had ik opeens last van een hele irritante 'brom' in mijn set. Ben alle stekkers en kabels langs geweest, blijkt het in de headshell te zitten. Ik heb een ander rubbertje op de achterkant gezet en nu is dat gelukkig weer opgelost. Maar hoe win ik de tweede ronde van de scoop.........waar moet ik die knoppen volts/div en time/div op afstellen? En moeten die schakelaars op ac, dc of maakt dat geen bal uit? (Plak je ze aan elkaar dan heb je wel een fijn stukkie muziek  ;D ;D ;D)

*

Sterremuur

• 12517
  • Tegenwoordig niet meer druk...
    • Sterremuur
« Reactie #28 Gepost op: 25 augustus 2017, 18:51:09 »
Voor audio op AC zetten.
Volts/div is de spanning die je meet, per hokje vertikaal op je scherm.
Bv. op 100mv/div betekent dat elk hokje 100 mv hoog is. Een scherm met 10 hokjes (5 + 5) geeft dan weer vanaf _500mV tot + 500mV.

Time/div is het zelfde, maar nu met de tijd per hokje horizontaal, dit is de tijdbasis.
Bv. op 10ms/div beweegt de stip in 10ms 1 hokje.
Heb je 10 hokjes op je scherm dan beweegt de stip in 10x10ms = 100ms of 1/10s over je scherm, en start daarna weer links.
Dus 10x per seconde. Hoe hogere frequenties je wilt zien, des te kleiner zet je de tijdbasis.

Veel proberen, en boekje d'r bij. ;)
Tapedecks?? Kijk ook eens op http://www.tapedeckforum.nl

*

Heintje

• 1095
« Reactie #29 Gepost op: 25 augustus 2017, 19:07:12 »
Aanvullende info:
Voor audio op AC zetten. Want dan zit het zichtbare plaatje altijd midden op je scherm, in plaats van een meter erboven of eronder, waar je het niet ziet.
Volts/div is de spanning die je meet, per hokje vertikaal op je scherm.
Bv. op 100mv/div betekent dat elk hokje 100 mv hoog is. Een scherm met 10 hokjes (5 + 5) geeft dan weer vanaf _500mV tot + 500mV. Dus ie zet je in het begin altijd op een hoge waarde (knop linksom draaien), zodat alles naar het midden van je scherm wordt getrokken. Als je beeld hebt, ga je stapje voor stapje gevoeliger (= rechtsom)

Time/div is het zelfde, maar nu met de tijd per hokje horizontaal, dit is de tijdbasis.
Bv. op 10ms/div beweegt de stip in 10ms 1 hokje.
Heb je 10 hokjes op je scherm dan beweegt de stip in 10x10ms = 100ms of 1/10s over je scherm, en start daarna weer links.
Dus 10x per seconde. Hoe hogere frequenties je wilt zien, des te kleiner zet je de tijdbasis. Dus ook hier begin je linksom en je probeert wat rechtsom totdat je beeld krijgt.

Veel proberen, en boekje d'r bij. ;)